Fakta om udbudet
Udbyder
MJ Batteritog A/S
Vindere
(19.07.2022)
Siemens Mobility A/S
Borupvang 9
2750 Ballerup
Profylaksebekendtgørelse - Tillæg til kontrakt om levering af batteritog
MJ Batteritog A/S
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 41219106
Postadresse: Banegårdsvej 2
By: Lemvig
NUTS-kode: DK041 Vestjylland
Postnummer: 7620
Land: Danmark
Kontaktperson: Martin Thomsen
E-mail: mat@70151000.dk
Telefon: +45 41498810
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.mjba.dk
Del II: Genstand
Profylaksebekendtgørelse - Tillæg til kontrakt om levering af batteritog
Ved udbudsbekendtgørelse 2021/S 072-184585 udbød ordregiver en kontrakt om levering af syv batteritog.
Kontakten blev indgået med Siemens Mobility A/S i april 2022.
Ordregiver oplyser med denne bekendtgørelse, at ordregiver agter at tilkøbe en funktionalitet, der giver mulighed for at depotlade batteritogene via et 1000V-stik. Som konsekvens af denne ændring udskydes tidsplanen for levering af batteritogene med op til seks måneder.
Hovedudførelsessted:
MJ Batteritog A/S
CVR no. 41219106
Banegårdsvej 2
DK-7620 Lemvig
Ved udbudsbekendtgørelse 2021/S 072-184585 udbød ordregiver en kontrakt om levering af syv batteritog.
Kontakten blev indgået med Siemens Mobility A/S i april 2022.
Ordregiver oplyser med denne bekendtgørelse, at ordregiver agter at tilkøbe en funktionalitet, der giver mulighed for at depotlade batteritogene via et 1000V-stik. Som konsekvens af denne ændring udskydes tidsplanen for levering af batteritogene med op til seks måneder.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Som det fremgår af pkt. II.2.4, har kontrakten været genstand for udbud. Det er ordregivers vurdering, at den ønskede ændring af kontrakten kan gennemføres i overensstemmelse med forsyningsvirksomhedsdirektivets, idet ændringerne ikke er væsentlige, jf. forsyningsvirksomhedsdirektivets artikel 89, stk. 1, litra e, som defineret i forsyningsvirksomhedsdirektivets artikel 89, stk. 4.
Ordregiver vurderer således, 1) at ændringerne ikke indfører betingelser, der, hvis de havde været en del af den oprindelige udbudsprocedure, ville have givet mulighed for at give andre ansøgere end de oprindeligt udvalgte adgang; 2) ændringerne ikke ville have medført, at ordregiver ville have accepteret et andet tilbud end det oprindeligt accepterede; 3) ændringerne ikke ville have tiltrukket yderligere deltagere i udbudsproceduren; ændringerne ikke ændrer kontraktens økonomiske balance til leverandørens fordel på en måde, som den oprindelige kontrakt eller rammeaftale ikke gav mulighed for; ændringerne ikke udvider kontraktens eller rammeaftalens anvendelsesområde betydeligt.
Ordregiver bemærker, at der alene var to tilbudsgivere, der afgav tilbud, og at det på baggrund af den foretagne evaluering vurderes usandsynligt, at udfaldet var blevet et andet, såfremt den oprindeligt oplyste ideelle leveringsdag var rykket med op til seks måneder.
Det vurderes endvidere, at der er tale om et relativt begrænset leverandørmarked, og at den påtænkte ændring ikke har påvirket antallet af deltagere i den oprindelige udbudsprocedure.
Der er derudover tale om en ændring, hvis værdi ikke overstiger bagatelgrænsen på 10 % af værdien af den oprindelige kontrakt, og som er lavere end tærskelværdien, jf. artikel 89, stk. 2.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
CVR-nummer: 39492768
Postadresse: Borupvang 9
By: Ballerup
NUTS-kode: DK021 Østsjælland
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Der er tale om en bekendtgørelse om frivillig forudgående gennemsigtighed og hvorefter ordregiver ikke indgår en kontrakt førend efter udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort.
Klage over kontraktindgåelsen skal indleveres til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse om den indgåede kontrakt.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i den nævnte periode, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Kontaktoplysning til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på hjemmesiden angivet i pkt. VI.4.1).
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk