Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/3fac3fac-250d-40c5-a9a6-d09d544c6594/publicMaterial
Udbyder
Energnist I/S
Udskiftning af DCS anlæg
Energnist I/S
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Varer
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 15 98 09 07
Postadresse: Uldjydevej 2
By: Herning
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 7400
Land: Danmark
Kontaktperson: Mads Holm Andersen
E-mail: mdad@cowi.com
Telefon: +45 56407178
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/3fac3fac-250d-40c5-a9a6-d09d544c6594/homepage
Del II: Genstand
Udskiftning af DCS anlæg
Udskiftning af eksisterende SRO anlæg på anlæggets 2 ovnlinjer til nyt DCS anlæg. Anlægget er Energnist I/S's anlæg i Kolding.
Kolding
Udskiftning af eksisterende SRO-anlæg, herunder levering af DCS komponenter og tilhørende opsætning.
Der vil ved udvælgelsen blive lagt vægt på ansøgerens tekniske og faglige formåen, som beskrevet i henhold til udbudsbetingelserne afsnit 2.2.1, Ad 4. Der vil blive lagt vægt på, hvilke ansøgere, der har beskrevet den mest relevante erfaring i henhold til den udbudte opgave.
Ordregiver vil i den forbindelse vurdere følgende positivt:
› at ansøger har flere og nyere relevante referencer med projektering og etablering af kraftværkskontrolanlæg
› at ansøger har flere og nyere relevante referencer med projektering af loopdiagrammer for kraftværkskontrolsystemer.
› at de fremsendte referencer er sammenlignlige med den udbudte opgave, hvor jo mere sammenliglig, jo bedre.
1. Ekstra timer for programmør for programmering af hovedstation og test udført på tilbudsgivers adresse
2. Ekstra timer for programmør for programmering af hovedstation og test udført på online support
3. Ekstra leje af engineeringstationer
4. Ekstra I/O, inklusiv programmering, dokumentation, hardware og klemmer.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal oplyse følgende vedrørende ansøgers økonomiske og finansielle formåen (i ESPD-dokumentet Del IV, pkt. B):
- Soliditetsgrad, defineret som Egenkapital/(Aktiver i alt) x 100, i det seneste afsluttede regnskabsår.
Soliditetsgrad på minimum 10% i det seneste afsluttede regnskabsår.
Ansøger skal oplyse følgende vedrørende ansøgers tekniske og/eller faglige formåen (i ESPD-dokumentet Del IV, pkt. C):
1. Beskrivelse af ansøgers referencer med levering, projektering og etablering af kraftværkskontrolanlæg med min. 3.000 I/O punkter.
2. Beskrivelse af ansøgers referencer med projektering af loopdiagrammer for kraftværkskontrolsystemer med min. 3.000 I/O punkter.
Minimum 2 referencer på hhv. punkt 1 og 2 som skal være udført inden for de seneste 10 år.
Sikkerhedsstillelse og garantier i henhold til udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2 eller udbudslovens §171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4.
I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk