Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
http://permalink.mercell.com/54039883.aspx
Udbyder
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Vindere
(15.07.2016)
Faaborg Værft A/S
Værftsvej 7
5600 Faaborg
Opdateringer
Afsnit nummer: I.1
I stedet for:
http://http://www.forsvaret.dk
Læses:
http://www.forsvaret.dk
Afsnit nummer: II.2.4
I stedet for:
http://permalink.mercell.com/52949399.aspx
Læses:
http://permalink.mercell.com/54039883.aspx
Afsnit nummer: III.1.2
I stedet for:
http://permalink.mercell.com/52949399.aspx
Læses:
http://permalink.mercell.com/54039883.aspx
Afsnit nummer: III.1.3
I stedet for:
http://permalink.mercell.com/52949399.aspx
Læses:
http://permalink.mercell.com/54039883.aspx
Afsnit nummer: IV.2.2
I stedet for:
Dato: 11/03/2016
Tidspunkt: 13:00
Læses:
Dato: 29/04/2016
Tidspunkt: 13:00
Afsnit nummer: IV.2.7
I stedet for:
Dato: 13/03/2016
Tidspunkt: 9:00
Læses:
Afsnit nummer: VI.3
I stedet for:
http://permalink.mercell.com/52949399.aspx
Læses:
http://permalink.mercell.com/54039883.aspx
Vedligeholdelse af chalupper og arbejdsfartøjer
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Lautrupbjerg 1-5
Ballerup
2750
DANMARK
Kontaktperson: Johanne Liv Pedersen
Telefon: +45 72571103
E-mail: FMT-ID-S513@mil.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://http://www.forsvaret.dk
Del II: Genstand
Vedligeholdelse af chalupper og arbejdsfartøjer.
Indgåelse af en fireårig rammeaftale på sæsonopbevaring og udførelse af vedligeholdelsesarbejder på 3 stk. chalupper og 2 stk. arbejdsfartøjer.
De 5 stk. fartøjer er: »Dronningens Chalup«, »Admiralens Chalup«, »Vinterchaluppen« samt 2 stk. arbejdsfartøjer. Arbejderne udføres i henhold til specifikation og omhandler foruden diverse vedligeholdelses- og reparationsarbejder, også ilandtagning/søsætning, transport til og fra Marinestation København, vinteropbevaring for »Dronningens Chalup« og »Admiralens Chalup«, samt 2 arbejdsfartøjer og sommeropbevaring af »Vinterchaluppen«.
Ydelserne, der består af vedligeholdelsesarbejder i forbindelse med årligt eftersyn, er beskrevet i detaljer i bilag A.1, A.2, og A.3 til rammeaftalen.
Procedure:
Ordregiver har valgt at gennemføre denne udbudsprocedure elektronisk igennem Mercell Danmark A/S.
For at deltage i udbuddet kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/52949399.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.
Efter afsendelse af registreringen har I gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende din ansøgning.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles ingen krav til tilbudsgivernes økonomiske og finansielle kapacitet, udover hvad der er beskrevet lige nedenfor.
Tilbudsgiveren skal gøre brug af standardformularen for det fælles europæiske udbudsdokument som foreløbig dokumentation for at ansøgeren blandt andet ikke er omfattet af nogen af udelukkelsesgrundende jf. § 148 (1) i udbudsloven (lov nr 1564 af 2015/12/15 — findes på www.retsinformation.dk). Forud for FMI's beslutning om tildeling af kontrakten, skal tilbudsgiveren som FMI har til hensigt at indgå Rammeaftale med indsende dokumentation for oplysningerne i det fælles europæiske udbudsdokument i overensstemmelse med § 151 i førnævnte lov. Der henvises til den danske Konkurrence- og Forbrugerstyrelses vejledning om det fælles europæiske udbudsdokument, der er tilgængelig på http://www.kfst.dk/~/media/KFST/Publikationer/Dansk/2015/Vejledning%20til%20ESPDen.pdf
Det fælles europæiske udbudsdokument er tilgængelig sammen med det resterende udbudsmateriale på http://permalink.mercell.com/52949399.aspx
Der stilles ingen krav til tilbudsgivernes tekniske og faglige kapacitet, udover hvad der er beskrevet lige nedenfor.
Tilbudsgiveren skal gøre brug af standardformularen for det fælles europæiske udbudsdokument som foreløbig dokumentation for at ansøgeren blandt andet ikke er omfattet af nogen af udelukkelsesgrundende jf. § 148 (1) i udbudsloven (lov nr. 1564 af 2015/12/15 — findes på www.retsinformation.dk). Forud for FMI's beslutning om tildeling af kontrakten, skal tilbudsgiveren som FMI har til hensigt at indgå Rammeaftale med indsende dokumentation for oplysningerne i det fælles europæiske udbudsdokument i overensstemmelse med § 151 i førnævnte lov. Der henvises til den danske Konkurrence- og Forbrugerstyrelses vejledning om det fælles europæiske udbudsdokument, der er tilgængelig på http://www.kfst.dk/~/media/KFST/Publikationer/Dansk/2015/Vejledning%20til%20ESPDen.pdf
Det fælles europæiske udbudsdokument er tilgængelig sammen med det resterende udbudsmateriale på http://permalink.mercell.com/52949399.aspx
Hvis der foretages forudbetalinger, skal en anfordringsgaranti fra et anerkendt pengeinstitut blive præsenteret for FMI. Det pågældende pengeinstitut skal godkendes af FMI.
Med hensyn til betalingsbetingelserne henvises der til udbudsmaterialet. Fakturering skal ske i overensstemmelse med den gældende danske lovgivning om offentlige betalinger. På nuværende tidspunkt er det danske lovbekendtgørelse nr. 798 fra juni 2007, hvorefter det er et krav at benytte elektronisk fakturering. De præcise vilkår vil fremgå af rammeaftalen.
Ingen særlig juridisk form er påkrævet. Hvis rammeaftalen tildeles en gruppe af leverandører (f.eks. et konsortium) skal deltagerne forpligte sig solidarisk for deres forpligtelser og udpege en leverandør til at repræsentere gruppen. Dette skal anføres i det fælles europæiske udbudsdokument, del II.
Tilbudsgiverne gøres opmærksom på, at rammeaftalen vil indeholde en arbejdsklausul. Præcise vilkår vil fremgå af rammeaftalen.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ifølge udbudsloven § 148 stk. 1 (lov nr. 1564 af 2015/12/15 — findes på www.retsinformation.dk) skal FMI kræve, at tilbudsgiveren udfylder det fælles europæiske udbudsdokument som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiveren overholder kravene der er oplistet i § 148 (1) i førnævnte lov. Der henvises til den danske Konkurrence- og Forbrugerstyrelses vejledning om det fælles europæiske udbudsdokument, der er tilgængelig på http://www.kfst.dk/~/media/KFST/Publikationer/Dansk/2015/Vejledning%20til%20ESPDen.pdf
Det fælles europæiske udbudsdokument er tilgængelig sammen med det resterende udbudsmateriale på http://permalink.mercell.com/52949399.aspx
Hvis en kandidat deltager alene uden at støtte sig til andre entiteter, behøver kandidaten blot at udfylde et eksemplar af det fælleseuropæiske udbudsdokument. Når grupper af juridiske enheder, herunder midlertidige joint ventures og konsortier, deltager i udbuddet, skal hver enkelt af de deltagende juridiske enheder udfylde en standardformular for det fælles europæiske udbudsdokument med de oplysninger, der kræves i afsnit II-IV i dokumentet.
Forud for beslutning om tildeling af Rammeaftalen, skal tilbudsgiveren indsende dokumentation for de oplysninger der er anført i det fælles europæiske udbudsdokument, jf. §§ 151 og 152 i udbudsloven. Yderligere oplysninger kan findes i udbudsmaterialet. FMI forbeholder sig endvidere ret til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at anmode om at en tilbudsgiver indsender dokumentation, hvis dette er nødvendigt for at sikre, at udbudsprocessen gennemføres korrekt. I denne situation vil FMI fastsætte en passende frist for indsendelse af denne dokumentation.
FMI skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbuddet, hvis tilbudsgiveren er underlagt en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i §§ 135 og 136 i udbudsloven. Tilbudsgiver skal indsende oplysninger herom i standardformularen for det fælles europæiske udbudsdokument. Der henledes særlig opmærksomhed på, at visse tidligere frivillige udelukkelsesgrunde er blevet gjort obligatoriske jf. § 136 i førnævnte lov. Der henvises til den danske Konkurrence- og Forbrugerstyrelses vejledning til korrekt udfyldelse af standardformularen for det fælles europæiske udbudsdokument.
Forud for tildeling af den endelige rammeaftale skal den pågældende tilbudsgiver som FMI har besluttet at tildele rammeaftalen, indsende følgende dokumentation:
Som bevis for, at tilbudsgiveren har opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af skatter, afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor tilbudsgiveren er etableret, og i Danmark, at denne ikke er blevet dømt for kriminelle overtrædelser, at denne ikke er i konkurs, likvidation, rekonstruktion eller en lignende situation, kan tilbudsgiveren få udarbejdet en serviceattest. Serviceattesten udstedes af Erhvervsstyrelsen.
FMI kan ikke udelukke en tilbudsgiver som er omfattet af en udelukkelsesgrundene i §§ 135-136 i udbudsloven, hvis tilbudsgiver indsender tilstrækkelig dokumentation for, at han er pålidelig. Dette gælder, selvom enheden er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene, jf § 138 i førnævnte lov. Udelukkelse på grundlag af udelukkelsesgrundene kan kun ske, hvis FMI har meddelt tilbudsgiveren, at han er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis tilbudsgiveren inden for en af FMI fastsat passende tidsfrist ikke har indsendt tilstrækkelig dokumentation for tilbudsgiverens pålidelighed. Med hensyn til, hvad der kræves som tilstrækkeligt dokumentation henvises til § 138 (3) i udbudsloven.
FMI forbeholder sig ret til at indlede en sådan procedure, såfremt oplysningerne gør det relevant.
I forbindelse til punkt II.1.5) bør det bemærkes, at beløbet er et skøn over den forventede kontraktværdi for hele kontraktens løbetid, heri inkluderet prisen for alle optioner.
Fortsættes på http://permalink.mercell.com/54039883, hvor den fulde tekst er tilgængelig som dokument.
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København N
2100
DANMARK
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til dansk lov om Klagenævnet for Udbud (Lov nr. 492 af 12.5.2010 med senere ændringer — til rådighed på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klager:
Klager skal indgives til Klagenævnet for Udbud indenfor:
1) 45 kalenderdage, begyndende dagen efter at den ordregivende myndighed har offentliggjort en bekendtgørelse om indgåede kontrakter i Den Europæiske Unions Tidende (med virkning fra dagen efter datoen for offentliggørelsen)
2) 30 kalenderdage, begyndende dagen efter at den ordregivende myndighed har meddelt de pågældende tilbudsgivere, at den ordregivende myndighed har indgået en rammeaftale gennem genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem, forudsat at meddelelsen indeholder en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder, begyndende dagen efter at den ordregivende myndighed har sendt meddelelse til de involverede tilbudsgivere om, at den ordregivende myndighed har indgået rammeaftalen, jf § 2 (2) eller § 171 (4), i udbudsloven, forudsat at anmeldelsen indeholdt en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
4) 20 kalenderdage, begyndende dagen efter at den ordregivende myndighed har offentliggjort en meddelelse om sin beslutning om at opretholde kontrakten, jfr § 185 (2) udbudsloven.
Klageren skal underrette den ordregivende myndighed om klagen skriftligt senest samtidig med at klagen indgives til Klagenævnet for Udbud med angivelse af, om klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 6 (4), i lov om Klagenævnet for Udbud. Hvis klagen ikke er indgivet i stand-still periode, skal klageren tillige angive, hvorvidt der er anmodet om, at klagen gives opsættende virkning, jf. § 12 (1), i førnævnte lov
E-mail adressen til Klagenævnet for Udbud er angivet i afsnit VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen vejledning vedrørende klager er tilgængelig på internetadressen der er angivet i afsnit VI.4.1).
Valby
2500
DANMARK
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://kfst.dk