Fakta om udbudet
Udbyder
Herning Kommune
Udbud af Telematiksystem
Herning Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Torvet 5
Herning
7400
DANMARK
Kontaktperson: Marc Masana
E-mail: okimm@herning.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.herning.dk/
Del II: Genstand
Udbud af Telematiksystem.
Udbuddet vedrører levering af et Telematiksystem til Herning Kommune, herefter kaldet Ordregiver.
Der udbydes én aftale vedrørende software til selve IT systemet, og hardware til brug for systemet.
Aftalen omfatter:
Levering og hosting af den software der indgår i et Telematiksystemsystem, som beskrevet i bilag 1, Kravspecifikation.
Drift og vedligehold af systemet.
Levering af al hardware oplistet i bilag 4, Tilbudsliste.
Kontrakten har en varighed på 4 år, med mulighed for forlængelse.
Udbuddet vedrører levering af et Telematiksystem til Herning Kommune, herefter kaldet Ordregiver.
Der udbydes én aftale vedrørende software til selve IT systemet, og hardware til brug for systemet.
Aftalen omfatter:
Levering og hosting af den software der indgår i et Telematiksystemsystem, som beskrevet i bilag 1, Kravspecifikation.
Drift og vedligehold af systemet.
Levering af al hardware oplistet i bilag 4, Tilbudsliste.
Kontrakten har en varighed på 4 år, med mulighed for forlængelse.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Udfyldt og underskrevet bilag 3, ESPD.
Mindstekrav til tilbudsgivers gæld til det offentlige:
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver ikke har en gæld til det offentlige på mere end 100 000 DKK på tidspunktet for afgivelse af tilbuddet. (Del III B, i Bilag 3, ESPD)
Mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen:
Tilbudsgiver skal, for hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår, have en omsætning på minimum 2 000 000 DKK og en egenkapital på minimum 1 000 000 DKK (Del IV B, i Bilag 3, ESPD)
Mindstekrav til Teknisk og/eller faglig formåen:
Tilbudsgivere, skal som minimum have 3 referencer hvor Tilbudsgiver har leveret software til et Telematiksystem der er implementeret og i drift. (Det IV C, 1b, i Bilag 3, ESPD).
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
DANMARK
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk