Fakta om udbudet
Udbyder
Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Vindere
F-16 målværdiforhøjelse og kontraktforlængelse
(23.12.2022)
Patria Belgium Engine Center SRL
Rue Du Fond Des Fourches 23
4041 Herstal
F-16 målværdiforhøjelse og kontraktforlængelse
Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 16-28-71-80
Postadresse: Lautrupbjerg 1-5
By: Ballerup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: Dominique Simon
E-mail: fmi-sd-aam11@mil.dk
Telefon: +45 51467253
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmi.dk
Del II: Genstand
F-16 målværdiforhøjelse og kontraktforlængelse
FMI har til F-16 kampflyene behov for at foretage en forlængelse samt forhøjelse af målværdi på rammeaftale 4600005052 med Patricia BEC vedr. vedligehold og materielplanlægning af flymotorer og -moduler samt indkøb af reservedele (Fracture Critical Parts og øvrige reservedele). Særligt henset til den skærpede sikkerhedssituation, er det nødvendigt at forlænge aftalens indhold og løbetid indtil maj 2026, og forhøje målværdien med EUR 10 mio.
FMI har til F-16 kampflyene behov for at foretage en forlængelse samt forhøjelse af målværdi på rammeaftale 4600005052 med Patricia BEC vedr. vedligehold og materielplanlægning af flymotorer og -moduler samt indkøb af reservedele (Fracture Critical Parts og øvrige reservedele). Særligt henset til den skærpede sikkerhedssituation, er det nødvendigt at forlænge aftalens indhold og løbetid indtil maj 2026, og forhøje målværdien med EUR 10 mio.
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- manglende konkurrence af tekniske årsager
FMI har til F-16 kampflyene behov for med hjemmel i FSD art 28, stk. 1, litra e (tekniske årsager) at foretage en forlængelse samt forhøjelse af målværdi på rammeaftale 4600005052 med Patricia BEC vedr. vedligehold og materielplanlægning af flymotorer og -moduler samt indkøb af reservedele (Fracture Critical Parts og øvrige reservedele). Patria BEC er særlig henset til certificering og krav om flysikkerhed fortsat eneleverandør af disse reservedele, og forlængelsen og den forhøjede målværdi er en følge af den skærpede sikkerhedspolitiske situation og beslutningen om at fastholde F-16 i aktiv drift til 2026.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
F-16 målværdiforhøjelse og kontraktforlængelse
CVR-nummer: BE 0898937602
Postadresse: Rue Du Fond Des Fourches 23
By: Herstal
NUTS-kode: BE Belgique / België
Postnummer: 4041
Land: Belgien
E-mail: pbec.reception@patriagroup.com
Telefon: +32 042707053
Internetadresse: https://www.patriagroup.com
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
FMI følger proceduren i klagenævnslovens § 4 (lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud, tilgængelig på www.retsinformation.dk). Rammeaftalen vil ikke blive indgået før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort, jf. klagenævnslovens § 4, stk. 1, nr. 2.
I henhold til klagenævnslovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsreglerne har indgået en rammeaftale uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, i tilfælde hvor en ordregiver har fulgt proceduren i § 4, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en rammeaftale, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele rammeaftalen uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i den nævnte periode, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Kontaktoplysning til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på hjemmesiden angivet i pkt. VI.4.1).
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk