23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 248-723421
Offentliggjort
23.12.2022
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

MORSØ KOMMUNE

Drift af gadebelysning


MORSØ KOMMUNE

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: MORSØ KOMMUNE
CVR-nummer: 41333014
Postadresse: Jernbanevej 7
By: Nykøbing M
NUTS-kode: DK050 Nordjylland
Postnummer: 7900
Land: Danmark
Kontaktperson: Torben Skovgård Nielsen
E-mail: torben.nielsen@morsoe.dk
Telefon: +45 99707000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.morsoe.dk
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.comdia.com/morsoekommune/tenderinformationshow.aspx?Id=128029
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Drift af gadebelysning

Sagsnr.: 128029
II.1.2) Hoved-CPV-kode
50232000 Vedligeholdelse af vejbelysning og trafikfyr
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører udbud på den daglige drift og vedligeholdelse af samtlige kommunale vejbelysningsanlæg i kommunen. Opgaven er inklusive beredskab, udbedring af fejl og mangler, forebyggende vedligeholdelse samt udførelse af eftersyn.Udover vejbelysningsanlæg omfatter kontrakten ligeledes ”ydre anlæg” på signalanlæg samt torontoanlæg i kommunen.Kontrakten omfatter i hovedtræk:Drift og vedligeholdelse:• Etablere og opretholde 24 timers vagtordning med beredskab for modtagelse af fejlmeldinger og akut udbedringer.• Modtage og vurdere fejlmeldinger fra kommunens DriftsWEB fejlmeldingsdata-base. • Daglig drift og vedligeholdelse af vejbelysningsanlæg.• Daglig drift og vedligeholdelse af ydre anlæg på signalanlæg.• Daglig drift og vedligeholdelse af torontoanlæg.• Udbedre fejl og mangler, herunder hærværk og påkørsler.• Oprette skæve master • Gennemføre eftersyn på alle eksisterende anlæg.• Foretage nødvendige reparationer, inklusiv armatur og masteudskiftninger på eksisterende anlæg.• Medvirke til forebyggende vedligeholdelse.• Ajourføring af kommunens data på GIS kort(MAP-info) herunder kontrollere og opdatere tilknyttet database.Kontrakten indeholder drift og vedligeholdelse af følgende hovedmængder:Cirka 5.000 stk. VejbelysningsarmaturerCirka 122 stk. VejbelysningsskabeCirka 6 stk. Signalanlæg, heraf 2 dobbelt anlægCirka 6 stk. TorontoanlægCirka 3 stk. Skoleblink<br>

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050 Nordjylland
Hovedudførelsessted:

Morsø Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører udbud på den daglige drift og vedligeholdelse af samtlige kommunale vejbelysningsanlæg i kommunen. Opgaven er inklusive beredskab, udbedring af fejl og mangler, forebyggende vedligeholdelse samt udførelse af eftersyn.Udover vejbelysningsanlæg omfatter kontrakten ligeledes ”ydre anlæg” på signalanlæg samt torontoanlæg i kommunen.Kontrakten omfatter i hovedtræk:Drift og vedligeholdelse:• Etablere og opretholde 24 timers vagtordning med beredskab for modtagelse af fejlmeldinger og akut udbedringer.• Modtage og vurdere fejlmeldinger fra kommunens DriftsWEB fejlmeldingsdata-base. • Daglig drift og vedligeholdelse af vejbelysningsanlæg.• Daglig drift og vedligeholdelse af ydre anlæg på signalanlæg.• Daglig drift og vedligeholdelse af torontoanlæg.• Udbedre fejl og mangler, herunder hærværk og påkørsler.• Oprette skæve master • Gennemføre eftersyn på alle eksisterende anlæg.• Foretage nødvendige reparationer, inklusiv armatur og masteudskiftninger på eksisterende anlæg.• Medvirke til forebyggende vedligeholdelse.• Ajourføring af kommunens data på GIS kort(MAP-info) herunder kontrollere og opdatere tilknyttet database.Kontrakten indeholder drift og vedligeholdelse af følgende hovedmængder:Cirka 5.000 stk. VejbelysningsarmaturerCirka 122 stk. VejbelysningsskabeCirka 6 stk. Signalanlæg, heraf 2 dobbelt anlægCirka 6 stk. TorontoanlægCirka 3 stk. Skoleblink<br>

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Omkostningskriterium - Navn: Pris / Vægtning: 50%
Omkostningskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 50%
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

24 måneder.Den udbudte aftale løber i en 4-årig periode fra 1. april 2023 – 30. marts 2027.Aftalen kan forlænges i 2 gange 1 år. <br>

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Tilbudsgiver er forpligtet til at overholde ordregivers krav herunder grundlæggende ILO-konventioner. Se Kommunens hjemmeside under ”Betingelser for at handle med Morsø Kommune”. Hvordan du bliver leverandør til Morsø Kommune

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Opgaven skal udføres af en virksomhed, som har el-autorisation i Danmark, eller opfylder tilsvarende krav til udførelse af arbejde på elinstallationer i Danmark, jævnfør Ud-budsloven § 141.Arbejdet skal udføres af virksomhedens egne medarbejdere, og/eller af en på forhånd godkendt underleverandør.<br>

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

6.3. Arbejdsklausuler Tilbudsgiver er forpligtet til at overholde ordregivers krav herunder grundlæggende ILO-konventioner. Se Kommunens hjemmeside under ”Betingelser for at handle med Morsø Kommune”. Hvordan du bliver leverandør til Morsø Kommune <br>

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse
Krav om at anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre kontrakten

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 01/02/2023
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 01/02/2023
Tidspunkt: 12:00
Sted:

Tilbud vil blive åbnet af relevante medarbejdere fra Morsø Kommune og Fredsted Consulting via udbudsplatformen Comdia

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der er ikke mulighed for at overvære åbningen af tilbuddene som sker elektronisk via Comdia platformen

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Der er tilknyttet teknisk rådgiver på opgaven : Fredsted Consulting APS, Danmarksvej 30 F, 8660 Skanderborg. Kontaktperson Ole Kjærgård

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2.Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1.Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
19/12/2022

Send til en kollega

0.047