23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 047-077350
Offentliggjort
08.03.2016
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Vindere

(15.07.2016)
Studsgaard A/S
Fiskerihavnsgade 41
9900 Frederikshavn

Sejlmagerarbejder på Kongeskibet Dannebrog


Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Lautrupbjerg 1-5
Ballerup
2750
DANMARK
Kontaktperson: Johanne Liv Pedersen
Telefon: +45 72571103
E-mail: FMT-ID-S513@mil.dk
NUTS-kode: DK0

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.forsvaret.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://permalink.mercell.com/56605879.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: http://permalink.mercell.com/56605879.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Forsvar

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Sejlmagerarbejder på Kongeskibet Dannebrog.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
50241000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Rammeaftalen vil omfatte udførelse af sejlmagerarbejder på Kongeskibet Dannebrog, og omfatter også opsætning og nedtagning af skibets vinteroverdækning.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 6 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50240000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
Hovedudførelsessted:

 

Frederikshavn.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Procedure:

Ordregiver har valgt at gennemføre denne udbudsprocedure elektronisk igennem Mercell Danmark A/S.

For at deltage i udbuddet kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/56605879.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.

Efter afsendelse af registreringen har I gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende din ansøgning.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 6 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Der stilles ingen krav til tilbudsgivernes økonomiske og finansielle kapacitet, udover hvad der er beskrevet lige nedenfor.

Tilbudsgiveren skal gøre brug af standardformularen for det fælles europæiske udbudsdokument som foreløbig dokumentation for at ansøgeren blandt andet ikke er omfattet af nogen af udelukkelsesgrundende jf. § 148(1) i udbudsloven (lov nr. 1564 af 2015/12/15 — findes på www.retsinformation.dk). Forud for FMI's beslutning om tildeling af kontrakten, skal tilbudsgiveren som FMI har til hensigt at indgå Rammeaftale med indsende dokumentation for oplysningerne i det fælles europæiske udbudsdokument i overensstemmelse med § 151 i førnævnte lov. Der henvises til den danske Konkurrence- og Forbrugerstyrelses vejledning om det fælleseuropæiske udbudsdokument, der er tilgængelig på http://www.kfst.dk/~/media/KFST/Publikationer/Dansk/2015/Vejledning%20til%20ESPDen.pdf

Det fælles europæiske udbudsdokument er tilgængelig sammen med det resterende udbudsmateriale på http://permalink.mercell.com/56605879.aspx

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

En liste over de vigtigste lignende leverancer udført i løbet af de seneste 3 år. Listen bør udfyldes i det fælles europæiske udbudsdokument og fortrinsvis omfatte:

— En beskrivelse af hver leverance

— Hvornår leverancen blev udført

— Størrelsen og værdien af leverancerne

— Modtageren af leverancen.

Der henvises til pkt. VI.3) mht. tilbudsgivernes mulighed for at støtte sig til andre virksomheders kapacitet.

Tilbudsgiveren skal gøre brug af standardformularen for det fælles europæiske udbudsdokument som foreløbig dokumentation for at ansøgeren blandt andet ikke er omfattet af nogen af udelukkelsesgrundende jf. § 148(1) i udbudsloven (lov nr. 1564 af 2015/12/15 — findes på www.retsinformation.dk). Forud for FMI's beslutning om tildeling af kontrakten, skal tilbudsgiveren som FMI har til hensigt at indgå Rammeaftale med indsende dokumentation for oplysningerne i det fælles europæiske udbudsdokument i overensstemmelse med § 151 i førnævnte lov. Der henvises til den danske Konkurrence- og Forbrugerstyrelses vejledning om det fælleseuropæiske udbudsdokument, der er tilgængelig på http://www.kfst.dk/~/media/KFST/Publikationer/Dansk/2015/Vejledning%20til%20ESPDen.pdf

Det fælles europæiske udbudsdokument er tilgængelig sammen med det resterende udbudsmateriale på http://permalink.mercell.com/56605879.aspx

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Tilbudsgiveren skal kunne påvise erfaring i form af mindst tre lignende leverancer inden for de seneste tre år.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Hvis der foretages forudbetalinger, skal en anfordringsgaranti fra et anerkendt pengeinstitut blive præsenteret for FMI. Det pågældende pengeinstitut skal godkendes af FMI.

Med hensyn til betalingsbetingelserne henvises der til udbudsmaterialet. Fakturering skal ske i overensstemmelse med den gældende danske lovgivning om offentlige betalinger. På nuværende tidspunkt er det danske lovbekendtgørelse nr. 798 fra juni 2007, hvorefter det er et krav at benytte elektronisk fakturering. De præcise vilkår vil fremgå af rammeaftalen.

Ingen særlig juridisk form er påkrævet. Hvis rammeaftalen tildeles en gruppe af leverandører (f.eks. et konsortium) skal deltagerne forpligte sig solidarisk for deres forpligtelser og udpege en leverandør til at repræsentere gruppen. Dette skal anføres i det fælles europæiske udbudsdokument, del II.

Tilbudsgiverne gøres opmærksom på, at rammeaftalen vil indeholde en arbejdsklausul. Præcise vilkår vil fremgå af rammeaftalen.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 29/04/2016
Tidspunkt: 13:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 29/04/2016
Tidspunkt: 13:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Ifølge udbudsloven § 148 stk. 1 (lov nr. 1564 af 2015/12/15 — findes på www.retsinformation.dk) skal FMI kræve, at tilbudsgiveren udfylder det fælles europæiske udbudsdokument som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiveren overholder kravene der er oplistet i § 148 (1) i førnævnte lov. Der henvises til den danske Konkurrence- og Forbrugerstyrelses vejledning om det fælles europæiske udbudsdokument, der er tilgængelig på http://www.kfst.dk/~/media/KFST/Publikationer/Dansk/2015/Vejledning%20til%20ESPDen.pdf

Dokumentet er tilgængelig sammen med det resterende udbudsmateriale på http://permalink.mercell.com/56605879.aspx

En tilbudsgiver, der indsender tilbud alene, og ikke støtter sig til andre enheders kapacitet for at opfylde mindstekravet i pkt. III.1.3) skal kun udfylde ét fælles europæisk udbudsdokument. En tilbudsgiver der indsender tilbud alene og som er afhængig af andre enheders kapacitet til at opfylde kriterierne i pkt. III.1.3) skal indsende et udfyldt fælles europæisk udbudsdokument for sin egen virksomhed samt for hver af de enheder, tilbudsgiveren støtter sig til. Når grupper af juridiske enheder, herunder midlertidige joint ventures og konsortier, deltager i udbuddet, skal hver enkelt af de deltagende juridiske enheder udfylde en standardformular for det fælles europæiske udbudsdokument med de oplysninger, der kræves i afsnit II-IV i dokumentet.

Forud for beslutning om tildeling af Rammeaftalen, skal tilbudsgiveren indsende dokumentation for de oplysninger der er anført i det fælles europæiske udbudsdokument, jf. §§ 151 og 152 i udbudsloven. Yderligere oplysninger kan findes i udbudsmaterialet. FMI forbeholder sig endvidere ret til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at anmode om at en tilbudsgiver indsender dokumentation, hvis dette er nødvendigt for at sikre, at udbudsprocessen gennemføres korrekt. I denne situation vil FMI fastsætte en passende frist for indsendelse af denne dokumentation.

FMI skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbuddet, hvis tilbudsgiveren er underlagt en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i §§ 135 og 136 i udbudsloven. Tilbudsgiver skal indsende oplysninger herom i standardformularen for det fælles europæiske udbudsdokument. Der henledes særlig opmærksomhed på, at visse tidligere frivillige udelukkelsesgrunde er blevet gjort obligatoriske jf. § 136 i førnævnte lov. Der henvises til den danske Konkurrence- og Forbrugerstyrelses vejledning til korrekt udfyldelse af standardformularen for det fælles europæiske udbudsdokument.

Forud for tildeling af den endelige rammeaftale skal den pågældende tilbudsgiver som FMI har besluttet at tildele rammeaftalen, indsende følgende dokumentation:

Som bevis for, at tilbudsgiveren har opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af skatter, afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor tilbudsgiveren er etableret, og i Danmark, at denne ikke er blevet dømt for kriminelle overtrædelser, at denne ikke er i konkurs, likvidation, rekonstruktion eller en lignende situation, kan tilbudsgiveren få udarbejdet en serviceattest. Serviceattesten udstedes af Erhvervsstyrelsen.

Fortsættes på http://permalink.mercell.com/56605879.aspx, hvor den fulde tekst er tilgængelig som dokument.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København N
2100
DANMARK
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

I henhold til dansk lov om Klagenævnet for Udbud (Lov nr. 492 af 12.5.2010 med senere ændringer — til rådighed på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klager:

Klager skal indgives til Klagenævnet for Udbud indenfor:

1) 45 kalenderdage, begyndende dagen efter at den ordregivende myndighed har offentliggjort en bekendtgørelse om indgåede kontrakter i Den Europæiske Unions Tidende (med virkning fra dagen efter datoen for offentliggørelsen).

2) 30 kalenderdage, begyndende dagen efter at den ordregivende myndighed har meddelt de pågældende tilbudsgivere, at den ordregivende myndighed har indgået en rammeaftale gennem genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem, forudsat at meddelelsen indeholder en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.

3) 6 måneder, begyndende dagen efter at den ordregivende myndighed har sendt meddelelse til de involverede tilbudsgivere om, at den ordregivende myndighed har indgået rammeaftalen, jf. § 2 (2) eller § 171 (4), i udbudsloven, forudsat at anmeldelsen indeholdt en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.

4) 20 kalenderdage, begyndende dagen efter at den ordregivende myndighed har offentliggjort en meddelelse om sin beslutning om at opretholde kontrakten, jf. § 185 (2) udbudsloven.

Klageren skal underrette den ordregivende myndighed om klagen skriftligt senest samtidig med at klagen indgives til Klagenævnet for Udbud med angivelse af, om klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 6 (4), i lov om Klagenævnet for Udbud. Hvis klagen ikke er indgivet i standstill-periode, skal klageren tillige angive, hvorvidt der er anmodet om, at klagen gives opsættende virkning, jf. § 12 (1), i førnævnte lov

E-mailadressen til Klagenævnet for Udbud er angivet i afsnit VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds egen vejledning vedrørende klager er tilgængelig på internetadressen der er angivet i afsnit VI.4.1).

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
03/03/2016

Send til en kollega

0.047