Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=358770&B=HOLBAEK
Udbyder
Holbæk Kommune
AIA, ADK og TVO til Holbæk Kommune
Holbæk Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189447
Postadresse: Kanalstræde 2
By: Holbæk
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 4300
Land: Danmark
Kontaktperson: Claus Lundegaard
E-mail: clal@holb.dk
Telefon: +45 72368753
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://holbaek.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193097
Del II: Genstand
AIA, ADK og TVO til Holbæk Kommune
Udbuddet vedrører eftersyn, udbedrende vedligehold, ombygninger, renoveringer og ny anlæg på de fleste af Holbæk Kommunes AIA, ADK og TVO-anlæg. For nærmere beskrivelse af de udbudte ydelser, herunder de krav, ydelserne skal opfylde, henvises til kravspecifikationen (bilag 2) og tilbudslisten (bilag 3), samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål.
Holbæk Kommune
Udbuddet vedrører eftersyn, udbedrende vedligehold, ombygninger, renoveringer og ny anlæg på de fleste af Holbæk Kommunes AIA, ADK og TVO-anlæg. For nærmere beskrivelse af de udbudte ydelser, herunder de krav, ydelserne skal opfylde, henvises til kravspecifikationen (bilag 2) og tilbudslisten (bilag 3), samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål.
4 x 12 måneder
Er antallet ansøgere højst 5, vil alle blive prækvalificeret. Ordregiver forbeholder sig
retten til at annullere udbudsproceduren, hvis det skønnes, at antallet af prækvalificerede er for lavt til at sikre tilstrækkelig konkurrence om kontrakten.
.
Hvis der er flere end 5 egnede ansøgere, vil Ordregiver foretage udvælgelse af de 5 bedst egnede ud fra kriteriet; den største og meste relevante erfaring i forhold til den udbudte kontrakt. Der lægges særlig vægt på:
• i hvor grad ansøgers arbejde i de udførte referencer er sammenligneligt med den udbudte kontrakt
• om arbejdet er udført for en kommune eller anden offentlig myndighed
• om arbejdet er udført på ejendomme i drift med tilstedeværende brugere og personale
• om karakteren af ejendommene svarer til ejendommene i udbuddet og om der er etableret såvel ADK-, AIA og TVO-anlæg i disse.
• på omfanget af de oplyste referencer. Relevante referencer, der omfatter levering og montering af mange anlæg bliver således bedømt mere positivt end tilsvarende relevante referencer, der omfatter færre anlæg.
.
Udvælgelsen vil ske på baggrund af de referencer, som ansøger har oplyst i ESPD, dog højst 3 referencer pr. referencekategori. Angiver ansøger flere end referencer pt. kategori, vil kommunen ved udvælgelsen alene lægge vægt på de 3 nyeste referencer. Det gælder også, hvis ansøger er et konsortium eller anden sammenslutning, og/eller hvis ansøger baserer sin ansøgning på andre enheders tekniske og faglige formåen.
.
Udvælgelsen sker alene på baggrund af ansøgers beskrivelse af referencerne. Det kan derfor være fordelagtigt for ansøger at beskrive omfanget og indholdet af sine referencer udførligt, og herunder påpeger forhold, der gør den enkelte reference særligt sammenlignelig med den udbudte kontrakt.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Deltagere skal bekræfte, at de ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs afsnit: ”Udelukkelse”).
Deltagere skal derudover bekræfte, at de ikke er omfattet af følgende frivillige
udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: ”Udelukkelse”):
• Deltageren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
• Deltageren har ubetalt forfalden gæld under 100.000 kr. til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 7.
Deltageren skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:
Deltageren skal i det seneste 3 regnskabsår have en:
• positiv egenkapital
• soliditet grad på minimum 2%.
Såfremt deltageren er et konsortium, eller såfremt deltageren baserer sig på andre enheders/virksomheders økonomiske og finansielle formåen, skal kravet være opfyldt af alle i konsortiet eller for deltageren og de enheder/virksomheder, som tilbudsgiver baserer sig på.
Deltageren skal afgive oplysning herom i ESPDs afsnit: ”Udvælgelse”.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
Tilbudsgiver skal være:
• autoriseret el-installatør
• certificeret hos Forsikring og Pension med certifikaterne på AIA, ADK og TVO.
Derudover skal tilbudsgiver have minimum 2 referencer i kategorien, ”AIA og ADK” samt 2 referencer i kategorien, TVO.
Dækker referencen både over AIA og ADK samt TVO vil den tælle for en reference i hver af referencekategorierne.
Gældende for referencerne er at:
• leverancen/ydelsen er sammenlignelig med den i udbuddet efterspurgte ydelse.
• leverancen/ydelsen er igangværende eller afsluttet indenfor de sidste 3 år.
Ved sammenlignelige referencer forstås lignende aftaler hvor opgaver vedr. AIA/ADK/TVO udføres.
Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPD´s afsnit: ”Udvælgelse”. For sammenslutninger (herunder konsortier): Det er tilstrækkeligt, at sammenslutningen i sin helhed – og ikke hver enkelt deltager – opfylder mindstekravet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Der kan ikke tildeles kontrakt til følgende virksomheder, jf. Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8.
april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine:
• russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland
• juridiske personer, enheder eller organer, hvoraf en enhed som omhandlet i nærværende stykke litra a) direkte eller indirekte ejer over 50 %, eller
• fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der handler på vegne af eller efter anvisning fra en enhed som beskrevet ovenfor.
.
Sammenslutninger (herunder konsortier)
Afgives ansøgning og tilbud af en sammenslutning af virksomheder (herunder som konsortium), afgives de krævede egnethedsoplysninger for hver deltager i konsortiet i særskilte ESPD for hver konsortiedeltager. Sammenslutninger hæfter solidarisk, direkte og ubetinget. Konsortiedeltagerne bør i ESPD’et angive en fælles befuldmægtiget. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være konsortiets samlede egnethed, der vurderes, medmindre andet konkret måtte være anført.
.
Tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen
Hvis deltager – under henvisning til udbudslovens § 144, stk. 1 ¬- baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske formåen og/eller tekniske og/eller faglige formåen, skal de krævede oplysninger afgives for samtlige enheder.
Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være konstellationens samlede egnethed, der vurderes.
Kravene vedrørende egnethed og udelukkelsesgrunde i punkt gælder ligeledes for støttende virksomheder. Tilbudsgiver skal derfor i sin ESPD udfylde oplysninger om egnethed og udelukkelsesgrund for hver af de støttende virksomheder, jf. § 148, stk. 2, nr. 1.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk