Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Ballerup Kommune
Vindere
Udbud af drift og vedligeholdelse af gadebelysningsanlæg i Ballerup Kommune
(07.07.2023)
Andel Lumen A/S
Hovedgaden 36
4520 Svinninge
Udbud af drift og vedligeholdelse af gadebelysningsanlæg i Ballerup Kommune
Ballerup Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 58271713
Postadresse: Hold-An Vej 7
By: Ballerup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: Kim Minor Funk
E-mail: kimf@balk.dk
Telefon: +45 44772000
Fax: +45 44772733
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/202195860.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.ballerup.dk/
Del II: Genstand
Udbud af drift og vedligeholdelse af gadebelysningsanlæg i Ballerup Kommune
Ballerup Kommune udbyder drift og vedligehold af kommunens gadebelysningsanlæg.
Interesserede tilbudsgivere kan anmode om link til Anlægsoversigten.
Ballerup Kommune har ca.10.000 armaturer, skabe og kabelanlæg. 2/3 af armaturerne er LED.
Ballerup Kommune påtænker at modernisere anlægget fra 2024 og fremefter således, at hele anlægget er LED.
Ordregiver kan opsige aftalen med 12 måneders varsel frem til juni 2028. Fra 1. juli 2028 kan begge parter opsige aftalen med 12 måneders varsel.
Ordregiver benchmarker fra år 2028 aftalens kvalitet og pris med markedet for at afgøre om aftalen skal opsiges og nyt udbud skal foretages.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
A) Specifik årsomsætning
Den økonomiske aktørs specifikke årsomsætning på det forretningsområde, som er omfattet af
kontrakten, for det antal regnskabsår, der anmodes om i den relevante meddelelse, i
udbudsdokumenterne eller i ESPD.
B) For så vidt angår de finansielle nøgletal (såsom forholdet mellem aktiver og passiver), der er
anført i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, erklærer den økonomiske
aktør, at de faktiske værdier for de nøgletal, der anmodes om.
Ad A) Mindstekrav til udvælgelseskriteriets opfyldelse:
Tilbudsgiver skal som minimum have en specifik årsomsætning inden for drift og vedligehold af
gadebelysningsanlæg på 10 mio. kr. inden for det senest afsluttede regnskabsår.
Ad B) Tilbudsgiver skal som minimum have en soliditetsgrad på 15 % i senest afsluttede regnskabsår.
C) I Mercell skal afgives følgende oplysninger vedrørende tilbudsgivers tekniske og faglige formåen:
For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type.
D) For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Kun for så vidt angår offentlige tjenesteydelseskontrakter: I referenceperioden har den
økonomiske aktør leveret følgende betydelige tjenesteydelser af den anførte type. Ordregivende
myndigheder kan kræve op til tre års erfaring og tillade, at der tages hensyn til erfaring, som
ikke er indhøstet inden for de seneste tre år.
Ad C) Tilbudsgiver skal som minimum være autoriseret el-installatør jf. BEK nr. 1414 af 03/12/2018.
Dette skal dokumenteres i forbindelse med opfyldelse af dette udvælgelseskriterium.
Ad D) Tilbudsgiver skal som minimum have tre relevante referencer inden for de fem seneste år regnet
fra tilbudsfristen. Med en relevant reference menes opgaver som drift og vedligehold af
gadebelysningsanlæg. Igangværende opgaver kan indgå som referencer men skal have været
igangværende i 12 måneder fra tilbudsfristen for at kunne indgå som relevant reference. En
relevant reference er drift og vedligehold af gadebelysningsanlæg svarende til en kommune med
minimum 5000 lyspunkter. Referencen/-erne bør indeholde oplysninger om:
o Start- og evt. slutdato for leverancen
o Modtager af leverancen (kunden)
o Kontraktværdi i danske kr. ekskl. moms for leverancen
o Kort beskrivelse af leverancen
Ordregiver forbeholder sig ret til at verificere referencen ved at kontakte referencens
kontaktperson.
Ballerup Kommunes arbejdsklausul, erklæring om samfundsansvar samt miljøklausuler er gældende for aftalen.
Del IV: Procedure
Der er ikke adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk