Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://my.ibinder.com/etendering/be8c0995-b975-4f99-8ba3-08da79c248dd/tenders/PSTLPGAXA/public
Udbyder
Rebild Kommune
Vindere
Drift og vedligehold af vejbelysning i Rebild Kommune
(05.07.2023)
Michael Wulff A/S
Juelstrupparken 19
9530 Støvring
Drift og vedligehold af vejbelysning i Rebild Kommune
Rebild Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189463
Postadresse: Hobrovej 110
By: Støvring
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9530
Land: Danmark
Kontaktperson: Tinne Stissing Sejer-Nielsen
E-mail: tijs@cowi.com
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://rebild.dk/
Del II: Genstand
Drift og vedligehold af vejbelysning i Rebild Kommune
Dette udbud omfatter drift og vedligeholdelse af vejbelysningsanlæg i Rebild Kommune fra den 1. juli 2023 til den 30. juni 2027 med option på forlængelse i 2 gange 1 år.
Arbejdet omfatter bl.a. vagtordning, beredskab, eftersyn og hovedeftersyn, afhjælpning af fejl og mangler samt administrative ydelser.
Rebild Kommune
Kontrakten omfatter drift- og vedligeholdelse af vejbelysning i Rebild Kommune og omfatter bl.a. vagtordning, beredskab, eftersyn og hovedeftersyn, afhjælpning af fejl og mangler samt administrative ydelser.
Aftalen kan forlægens i 2 x 1 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal aflevere oplysninger om tilbudsdgivers omsætning for det seneste disponible regnskabsår. Oplysningen bør angives i ESPD afsnit IV.B, under ”samlet årsomsætning”
Tilbudsgiver skal som minimum have en årlig omsætning i det seneste disponible regnskabsår på minimum DKK 2.000.000,00
Tilbudsgiver skal aflevere referencer for de mest betydelige og sammenlignelige leverancer, der er udført inden for de seneste 3 år inden tilbudsfristen.
Der skal fremlægges 2 referencer pr. tilbudsgiver, uanset om tilbudsgiver er en enkelt virksomhed, om tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske formåen, eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder.
Hver reference bedes indeholde en kort beskrivelse af den udførte leverance, herunder:
› Hvilke af de under punkt II.1.4) og II.2.4) i udbudsbekendtgørelsen anførte ydelser leverancen vedrørte
› Omfanget af ydelserne
› Tilbudsgivers rolle(r) i udførelsen af de enkelte ydelser under leverancen.
Endvidere bedes for hver reference angivet den økonomiske værdi af leverancen (beløb), dato for leverancen, samt navn på kunden (modtager). Ved angivelse af dato for leverancen bedes tilbudsgiver angive datoen for påbegyndelse og afslutning. Hvis dette ikke er muligt, f.eks. fordi opgaverne er udført løbende, bedes tilbudsgiver i beskrivelsen af leverancen angive, hvordan datoen er angivet.
Kun referencer, der vedrører ydelser, som er udført på tilbudstidspunktet, vil indgå i vurderingen af, om tilbudsgivers tekniske og faglige formåen er opfyldt. Hvis der er tale om en igangværende opgave, er det således alene den del af
ydelserne, der allerede er udført på tilbudstidspunktet, som vil indgå i vurderingen af referencen.
Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.C.
Det er dog tilladt at vedlægge korte beskrivelser af referencer som et supplement til/eller i stedet for at udfylde referencer i ESPD-dokumentet (hver reference bør maximalt fylde 2 A4-sider inklusive visualiseringer, illustrationer m.v.)
Der tillades tillige afleveret supplerende referenceark indeholdende referencer. Tilbudsgiver bedes henvise fra det supplerende referenceark til de i ESPD'et identificerede referencer. Referencearket uploades i så fald i én samlet fil og vedlægges som bilag til tilbuddet.
Såfremt tilbudsgiver har angivet referencer i både ESPD og på særskilt referenceark – og der ikke er overensstemmelse mellem disse – så vil de "første 2]" referencer blive identificeret på baggrund af referencer angivet i ESPD'et først.
Hvis der i ESPD'et samlet er angivet mere end 2 referencer, så vil identifikation af de første 2 referencer ske på baggrund af først de i tilbudsgivers eget ESPD angivne referencer og dernæst eventuelle underrådgiveres/underentreprenørers ESPD'er i alfabetisk rækkefølge efter de pågældende underrådgiveres/underentreprenørers virksomhedsnavn. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning, vil identifikation af de 2 første referencer ske på baggrund af først de i den udpegede fælles befuldmægtiges ESPD og dernæst øvrige deltagere i sammenslutningens ESPD'er i alfabetisk rækkefølge efter de pågældende deltageres virksomhedsnavn.
Tilbudsgiver skal kunne fremvise 2 referencer, der hver dokumenterer tilbudsgivers erfaring med tilsvarende opgaver i forhold ydelser omfattet af opgaven samt tilsvarende økonomisk størrelse.
Med "tilsvarende opgaver" menes referencer som dokumenterer erfaring med:
Drift og vedligehold af vejbelysning.
Med "tilsvarende økonomiske størrelse" forstås som minimum en omsætning pr. reference på min. DKK 500.000,00.
Ovenstående krav er kumulative og skal være opfyldte for at minimumskravet er mødt.
Der er i kontrakten sociale klausuler.
Der er i kontrakten en bestemmelse om forbud om russisk ejerskab og adgang til at anvende underleverandører med russisk oprindelse.
Del IV: Procedure
Åbningen af tilbud foregår elektronisk via Ibinder og der er ikke adgang for tilbudsgiverne til at overvære åbningen af tilbuddene.
Der er ikke adgang for tilbudsgiverne til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Nyt udbud forventes at blive offentliggjort ca. 3-6 måneder før udløbet af den igangværende kontrakt.
Tilbudsgiver må ikke være omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 134a, 135, 136 og-137, stk. 1, nr. 1-6.
Med undtagelse af udelukkelsesgrunden i § 134a, skal tilbudsgiver i ESPD'et erklære, at denne ikke er omfattet af ovenstående udelukkelsesgrunde.
ESPD'et rekvireres, udfyldes og indgives via udbudsportalen. Det er ikke et krav, at tilbudsgiver underskriver ESPD'et (modsat for støttende enheder, jf. nedenfor).
For en generel vejledning til, hvordan det elektroniske ESPD-dokument udfyldes, henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside på følgende link: https://www.kfst.dk/udbud/udbudsregler/espd/.
ESPD'et skal udfyldes på dansk.
Ved konsortier skal hver konsortiedeltager udfylde et ESPD.
Hvis konsortiet bliver bedt om at indsende endelig dokumentation for ESPD’et, skal der medsendes en erklæring om en fælles befuldmægtiget (konsortieerklæring).
Hvis tilbudsgiver ønsker at basere sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen, skal der udfyldes særskilt ESPD for den eller de juridiske person(er), der støttes ret på. Støttevirksomheder bedes underskrive det særskilte elektroniske ESPD.
Hvis tilbudsgiver bliver bedt om at indsende endelig dokumentation for ESPD’et skal støtteerklæringen udfyldes og medsendes. Støtteerklæringen godtgør, at Tilbudsgiver faktisk råder over den nødvendige enheders økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen. Støtteerklæringen godtgør endvidere for, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiver.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: www.klfu.dk
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 1, skal klage over udbuddet eller beslutninger være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside, jf. ovenfor.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/