Fakta om udbudet
Udbyder
Danish Defence Acquisition and Logistics Organisation
Rammeaftale - service og support til Forsvarets C-130J
Danish Defence Acquisition and Logistics Organisation
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 16287180
Postadresse: Lautrupbjerg 1-5
By: Ballerup
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: Jesper Lohse Ingvardsen
E-mail: fmi-sd-aam12@mil.dk
Telefon: +45 22964600
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://fmi.dk/en
Del II: Genstand
Rammeaftale - service og support til Forsvarets C-130J
Rammeaftalen vedrører service og support til Forsvarets fire C-130J
Rammeaftalen vedrører service og support til Forsvarets fire C-130J
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- årsager, der vedrører beskyttelse af enerettigheder, herunder intellektuelle ejendomsrettigheder
Denne bekendtgørelse med henblik på frivillig gennemsigtighed indrykkes, idet FMI har behov for at ændre den angivne værdi i en ny rammeaftale med Lockheed Martin Aeronautics Company, når den nuværende udløber.
Som oplyst i den tidligere offentliggjorte profylaksebekendtgørelse (2022/S 181-513589), har FMI besluttet at indgå en længerevarende rammeaftale på 15 år med Lockheed Martin Aeronautics Company efter proceduren udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i overensstemmelse med artikel 28, stk. 1, litra e i direktiv 2009/81/EF.
Rammeaftalen vedrører service og support af Forsvarets fire C-130J fly, og værdien er i bekendtgørelsen angivet til ca. DKK 1.350.000.000.
Idet der skal foretages ”Block Upgrades” og ”Mid Life Update” i rammeaftalens løbetid, er der et behov for at ændre rammeaftalens værdi til i alt ca. DKK 3 mia., Da der alene er tale om en ændring af den estimeret værdi i rammeaftalen, er det FMI’s vurdering, at betingelserne i forsvarsdirektivets artikel 28, stk. 1, litra e, stadig er opfyldt. Dette skyldes navnlig, at Lockheed Martin er i besiddelse af
specifik teknisk knowhow samt eksklusive rettigheder til Forsvarets C- 130J fly, som er en afgørende forudsætning for at levere de i henhold til rammeaftalen omfattede ydelser, jf. ligeledes afsnit IV.1.1) i tidligere offentliggjorte profylaksebekendtgørelse.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Postadresse: 86 South Cobb Drive
By: Marietta
NUTS-kode: US United States
Postnummer: GA 30063-0264
Land: USA
Del VI: Supplerende oplysninger
Datoen angivet i bekendtgørelsens pkt. V.2.1) er datoen for beslutningen om at tildele rammeaftalen direkte og ikke datoen for rammeaftalens indgåelse. Rammeaftalen vil ikke blive indgået/underskrevet, før udløbet af en periode på 10 dage fra offentliggørelse af denne bekendtgørelse, jf. yderligere pkt. VI.4.3).
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
FMI følger proceduren i klagenævnslovens § 4 (lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud, tilgængelig på www.retsinformation.dk). Rammeaftalen vil ikke blive indgået før efter udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort, jf. klagenævnslovens
§ 4, stk. 1, nr. 2.
I henhold til klagenævnslovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsreglerne har indgået en rammeaftale uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, i tilfælde hvor en ordregiver har fulgt proceduren i § 4, være indgivet til Klagenævnet
for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en rammeaftale, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele rammeaftalen uden
forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i den nævnte periode, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Kontaktoplysning til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på hjemmesiden angivet i pkt. VI.4.1).
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk