Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Addresse
Bech-Bruun Advokatfirma
Værkmestergade 2
8000 Aarhus C
Kontaktperson: Tina Braad
Telefon: +45 72273321
E-mail: tbr@bechbruun.com
Udbyder
AURA El-net A/S
AURA - 72,5 kV GIS-anlæg
AURA El-net A/S
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Varer
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
25706900
Knudsminde 10
Odder
8300
DANMARK
Kontaktperson: Thomas Bech Asaa
Telefon: +45 87925627
E-mail: tba@aura.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://elnet.aura.dk
25089944
Værkmestergade 2
Aarhus C
8000
DANMARK
Kontaktperson: Tina Braad
Telefon: +45 72273321
E-mail: tbr@bechbruun.com
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://bechbruun.com
25089944
Værkmestergade 2
Aarhus C
8000
DANMARK
Kontaktperson: Tina Braad
Telefon: +45 72273321
E-mail: tbr@bechbruun.com
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://bechbruun.com
Del II: Genstand
AURA — 72,5 kV GIS-anlæg.
Udbuddet omfatter levering, montering, opstilling og idriftsættelse af 1 stk.4 felts 72,5 kV GIS-anlæg på 60/10 kV Station Risdalsvej, beliggende Risdalsvej 47, 8260 Viby J.
Risdalsvej 47, 8260 Viby J.
60/10 kV Station Risdalsvej er bygget i 1964 og beliggende på Risdalsvej 47, 8260 Viby J.
For at forny og renovere området på 60/10 kV Station Risdalsvej har AURA El-net A/S valgt at nedrive den gamle apparatbygning og bygge en ny samt at udskifte 60 kV og 10 kV anlæggene, så de er mere tidssvarende.
Nærværende udbud af GIS-anlæg er en del af dette renoveringsprojekt og omfatter levering, montering, opstilling og idriftsættelse af 1 stk. 4 felts 72,5 kV GIS-anlæg i en nyopført bygning på 60/10 kV Station Risdalsvej.
Anlægget skal afleveres medio 2017.
Udbuddet omfatter desuden efterfølgende service af anlægget, herunder som en option en 10-årig serviceaftale.
Såfremt flere end 3 ansøgere opfylder betingelserne for deltagelse, udvælges tilbudsgiverne på baggrund af en vurdering af ansøgernes økonomiske kvalifikationer og ansøgernes referencer på levering af 72,5 kV GIS-anlæg med hovedvægten på ansøgernes referencer.
Udbuddet omfatter option på en 10-årig serviceaftale samt option på online gasovervågning af den på anlægget påfyldte gas.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal oplyse ansøgers samlede omsætning, ansøgers egenkapital, ansøgers resultat før skat samt ansøgers soliditetsgrad for de seneste 3 tilgængelige regnskabsår.
Oplysningerne afgives ved at udfylde ESPD del IV, afsnit B.
Baserer ansøger sig på andre juridiske enheder i forhold til den økonomiske kapacitet, herunder i forhold til opfyldelse af minimumskrav vedrørende økonomisk egnethed, skal der:
1. Vedlægges en erklæring fra den anden juridiske enhed om, at denne stiller sine ressourcer til rådighed for ansøger i forbindelse med opgaven.
2. Vedlægges et særskilt ESPD udfyldt af denne anden juridiske enhed.
Såfremt ad 1 og ad 2 ikke er efterlevet, har AURA El-net A/S ikke mulighed for at lægge vægt på den anden juridiske enheds økonomiske kapacitet ved vurdering af ansøgningen. Såfremt ansøger baserer sig på en anden juridisk enhed for så vidt angår økonomisk og finansiel kapacitet, er det et krav, at den anden juridiske enhed hæfter solidarisk med ansøger for opfyldelse af kontrakten.
Ansøgers omsætning i det seneste regnskabsår skal være minimum 12 000 000 DKK ekskl. moms.
Ansøgers resultat før skat i det seneste regnskabsår skal være positivt.
Tilbudsgiver skal beskrive tilbudsgivers væsentligste referencer vedrørende levering af 72,5 kV GIS-anlæg inden for de seneste 3 år.
Oplysningerne afgives ved at udfylde ESPD del IV, afsnit C. Desuden skal ansøgningen vedlægges en referenceliste.
Baserer ansøger sig på andre juridiske enheders tekniske kapacitet, herunder i forhold til opfyldelse af minimumskrav til teknisk egnethed, skal der:
1. Vedlægges en erklæring fra den anden juridiske enhed om, at denne stiller sine ressourcer til rådighed for ansøger i forbindelse med opgaven.
2. Vedlægges et særskilt ESPD udfyldt af denne anden juridiske enhed.
Såfremt ad 1 og ad 2 ikke er efterlevet, har AURA El-net A/S ikke mulighed for at lægge vægt på den anden juridiske enheds tekniske kapacitet ved vurdering af ansøgningen.
Det er et krav, at den eller de andre juridiske enheder, som ansøger baserer sig på for så vidt angår teknisk og faglig kapacitet, rent faktisk vil udføre den del af opgaven, som ansøger baserer sig på, såfremt kontrakten tildeles ansøger.
Ansøger skal inden for de seneste 3 kalenderår kunne dokumentere minimum 2 referencer på levering af 72,5 kV GIS-anlæg.
Ansøgere, der befinder sig i en af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1-6 samt § 135, stk. 3, er afskåret fra at afgive tilbud.
Ansøger skal derfor erklære, at ansøger ikke befinder sig i en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1-6 samt § 135, stk. 3. Erklæringen afgives ved at udfylde ESPD del III, afsnit A og B.
Senest samtidig med underskrift af kontrakten skal leverandøren stille en sikkerhed på 20 % af kontraktsummen, svarende til forudbetaling af 1. rate. For en nærmere beskrivelse heraf henvises til kontraktudkastet i udbudsmaterialet.
Der henvises til kontraktudkastet i udbudsmaterialet.
Der stilles ikke krav til tilbudsgivernes retlige form.
Såfremt ansøgning og tilbud afgives af et konsortium, skal alle deltagere i konsortiet hæfte solidarisk for kontraktens opfyldelse, og der skal udpeges en konsortiedeltager, med hvem AURA El-net A/S kan indgå bindende aftaler på konsortiets vegne. Alle konsortiedeltagere skal aflevere særskilt udfyldt ESPD.
Der henvises til kontraktudkastet i udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Der er mulighed for at stille spørgsmål til udbudsmaterialet i forbindelse med prækvalifikationen. Der henvises i den forbindelse til udbudsbetingelsernes punkt 3. Spørgsmål/svar vil blive gjort tilgængelige for samtlige tilbudsgivere i anonymiseret form på http://elnet.aura.dk/udbud Opmærksomheden henledes desuden på, at såfremt AURA El-net A/S finder det nødvendigt at foretage ændringer i udbudsmaterialet, vil der blive offentliggjort rettelsesblade på den samme internetadresse.
Ansøgerne opfordres derfor til at holde sig orienteret om udbuddet på http://elnet.aura.dk/udbud Tilbudsgiverene skal i forbindelse med ansøgning om prækvalifikation aflevere et udfyldt ESPD. Vedrørende udfyldelse af ESPD henvises til angivelserne i udbudsbetingelserne. For hjælp til udfyldelse af det elektroniske ESPD henvises desuden til relevant vejledning fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen http://bedreudbud.dk/sites/bedreudbud.dk/files/media/documents/vejledninger/vejledning_eespd.pdf Udfyldelse af ESPD'en sker ved import af den i udbudsmaterialet vedlagte skabelon (fil-navn: espd-request.xml)via: https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/welcome
Dette udføres rent praktisk ved følgende:
— Hent Filen espd-request.xml på udbudsportalen Viewpoint
— Gem den på eget pc-skrivebord
— Gå ind på ovennævnte hjemme side
— Tryk på »Dansk«
— Tryk på »Jeg er en økonomisk aktør «
— Tryk på »Importere ESPD« og følg anvisningerne.
Ansøgning om prækvalifikation bør desuden vedlægges en referenceliste over ansøgers referencer inden for de seneste 3 år. Vedlægges ansøgningen ikke en referenceliste, er ansøgningen ikke ukonditionsmæssig, men vurderingen af ansøgningen vil i givet fald udelukkende blive foretaget på baggrund af oplysningerne i ESPD'en.
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
DANMARK
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://klfu.dk
Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til § 7 i lov nr. 492 af 12.5.2010 om Klagenævnet for Udbud. Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet inden 20 kalenderdage fra dagen efter ordregivers underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK. Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 45 dage fra dagen efter offentliggørelsen af ordregivers tildelingsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med indgivelse af klage til klagenævnet, skal klager skriftligt underrette ordregiver om klagens indbringelse for klagenævnet, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. Såfremt klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Der henvises i øvrigt til Klagenævnet for Udbuds hjemmeside http://klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://kfst.dk