Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=373321&B=HOLBAEK
Udbyder
Holbæk Kommune
Vindere
Vasketøjsservice til hjemmeboende visiterede borgere
(02.10.2023)
TRASBO A/S
Jernager 9
4050 Skibby
Vasketøjsservice til hjemmeboende visiterede borgere
Holbæk Kommune
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189447
Postadresse: Kanalstræde 2
By: Holbæk
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 4300
Land: Danmark
Kontaktperson: Sarah Haislund Pind
E-mail: spind@holb.dk
Telefon: +45 72363636
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://holbaek.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193097
Del II: Genstand
Vasketøjsservice til hjemmeboende visiterede borgere
Ordregiver udbyder vasketøjsservice til hjemmeboende visiterede borgere i Holbæk Kommune.
Holbæk Kommune
Udbuddet omfatter tøjvask til hjemmeboende visiterede borgere i eget hjem hver 14. dag, inkl. afhentning og levering af tøjet før og efter vask til ca. 392 borgere – fordelt over alle årets dage.
I følge serviceloven skal de visiterede borgere have mulighed for at vælge mellem flere leverandører.
For at sikre borgernes frie valg på området, vil ordregiver indgå en kontrakt med den vindende tilbudsgiver. Derudover vil ordregiver tilbyde den tilbudsgiver der har tilbudt den næst laveste pris at indgå en kontrakt, på samme økonomiske vilkår. som den vindende tilbudsgiver samt på alle øvrige forhold som skal opfyldes i forhold til udbuddets minimumsbetegnelse.
For at sikre det frie valg etablerer ordregiver en godkendelsesmodel med maksimalt to leverandører. Kontrakten tildeles til den tilbudsgiver, der vinder udbuddet. Herefter tilbydes øvrige leverandør indgåelse af kontrakt på samme vilkår, som vinderen af udbuddet. Da der kun ønskes to leverandører i alt, vil ordregiver kontakte tilbudsgiverne i prioriteret rækkefølge efter tilbudt pris.
Hvis der ikke er andre leverandører, end vinderen af udbuddet, der er interesseret i at indgå kontrakt, vil borgernes frie valg blive sikret gennem udstedelse af et fritvalgsbevis.
Kontrakten kan forlænges med 2 x 12 måneder.
Udbuddet er ikke opdelt i delaftaler, da ordregiver har vurderet, at dette administrativt og økonomisk ville være uhensigtsmæssigt for en kontrakt af denne karakter.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Økonomiske og finansiel formåen:
- Tilbudsgiver skal, indenfor de seneste 24 måneder, kunne dokumentere en årlig omsætning på minimum kr. 500.000 i forhold til vaskeriydelser til hjemmeboende visiterede borgere.
- Tilbudsgiver skal ifølge årsregnskaberne have et positivt resultat efter skat, når resultatet for de seneste tre år lægges sammen.
Faglig formåen:
- Tilbudsgiver skal kunne fremvise minimum tre positive referencer af minimum samme omfang, udført inden for de seneste tre år.
Grundet borgerens frie valg efter §91 i serviceloven skal aftalen betragtes som et tilbud til de enkelte borgere, der er visiteret til ordningen.
Ordregivers arbejdsklausul angivet i kontraktens punkt 15.1.
Del IV: Procedure
Laveste pris
Del VI: Supplerende oplysninger
Der er tale om en ydelse, hvor borgeren har frit valg og på den baggrund, skal den vindende tilbudsgiver acceptere at ordregiver videregiver den vindende tilbudsgivers priser i det omfang, at det er nødvendigt i henhold til servicelovens krav. Herunder også til den tilbudsgiver der afgiver den næst laveste pris, idet denne tilbudsgiver skal leverer på samme økonomiske vilkår.
Udelukkelse, jf. udbudsbetingelsernes punkt. 7.1. samt 7.2.
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af nedenstående obligatoriske udelukkelsesgrunde:
• Udbudslovens § 134 a, stk. 1
• Udbudslovens § 135, stk. 1-3
• Udbudslovens § 136
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137.
• Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller
arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 1.
• Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller
likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
• Tilbudsgiveren har ubetalt forfalden gæld under 100.000 kr. til offentlige
myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i
henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor tilbudsgiveren er
etableret, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 6.
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er:
a) Russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland
b) Juridiske personer, enheder eller organer, hvoraf en enhed som omhandlet i litra a) direkte eller indirekte ejer over 50 % eller
c) Fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der handler på vegne af eller efter anvisning fra en enhed som omhandlet i litra a) eller b)
og at virksomheden i forbindelse med opfyldelsen af den aktuelle kontrakt ikke anvender underleverandører eller støttende enheder omfattet af ovenstående litra a-c, som tegner sig for mere end 10% af kontraktens værdi.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk