Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://www.vejdirektoratet.dk/da/vejsektor/leverandoerportal/sider/aktuelleudbud.aspx
Indlevering af tilbud
Udbyder
Vejdirektoratet
Vindere
(27.09.2016)
Strøm Hansen A/S
Sundsholmen 39
9400 Nørresundby
Servicering af glatføremålestationer
Vejdirektoratet
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Niels Bohrs Vej 20, Postboks 8125
Aalborg Øst
9220
DANMARK
Kontaktperson: Simon Nødgaard Hansen
Telefon: +45 72443333
E-mail: snh@vd.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.vejdirektoratet.dk
Del II: Genstand
Servicering af glatføremålestationer.
Udbuddet omfatter i hovedtræk årlige kontrolmålinger samt løbende servicering af glatføremålestationer langs kommune- og statsvejnettet i hele landet.
Hele Danmark.
Den anslåede værdi i II.1.5) er udtryk for et skøn, og usikkerheden vurderes at være +/- 10 %.
Kontrakten kan forlænges 2 gange à 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal fremsende oplysninger om virksomhedens nettoomsætning for de seneste 3 regnskabsår (revisorpåtegnet eller kopi af årsregnskab).
For virksomheder, der har været etableret i en kortere periode, fremsendes oplysningerne for så lang en periode som muligt.
Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal oplysningerne gives for hver enkelt virksomhed, idet summen af virksomhedernes nettoomsætning skal opfylde mindstekravet.
Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører, skal der gives fuldmagt til en person, der bemyndiges til at tegne sammenslutningen. Samtlige deltagende økonomiske aktører hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder.
Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder i form af en erklæring om solidarisk hæftelse.
Der ønskes ikke oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis økonomiske og finansielle kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde mindstekravet.
Nettoomsætning for de seneste 3 regnskabsår skal være mindst 9 000 000 DKK for hvert regnskabsår.
Udbudsmaterialet indeholder en arbejdsklausul iht. ILO-konventionen nr. 94.
Del IV: Procedure
Der henvises til udbudsmaterialet.
De bydende må ikke være til stede ved åbningen af bud.
Del VI: Supplerende oplysninger
1.2.2020.
Ad. IV.2.4) Tilbuddet og al korrespondance vedrørende udbuddet skal være på dansk. Kontrakt- og arbejdssproget er dansk.
Eventuelle spørgsmål stilles til e-mailadressen anført i udbudsmaterialet, Bestemmelser om udbud og tilbud, afsnit 4.
Spørgsmål og svar vil blive gjort tilgængelige på internetadressen anført i I.3) under Aktuelle udbud.
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
DANMARK
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk
Frister for og procedurer for klager fremgår af »Lov om Klagenævnet for Udbud«, lov nr. 492 af 12.5.2010, med efterfølgende ændringer, sidst lov nr. 1564 af 15.12.2015.
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage.
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Fristen begynder dog først, når der i underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for ordregiverens beslutning.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1. 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået. Det er en betingelse for, at fristen begynder at løbe, at underretningen indeholder en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3. 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Klagenævnslovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. Klagenævnslovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. Klagenævnslovens § 12, stk.1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk