Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=lupyfndeas
Udbyder
Byggeri og Ejendomme, Nyt Aalborg Universitetshospital
Sterilvogne til Nyt Aalborg Universitetshospital (NAU)
Byggeri og Ejendomme, Nyt Aalborg Universitetshospital
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
Postadresse: Hospitalsbyen 1
By: Gistrup
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9260
Land: Danmark
Kontaktperson: Niels Corneliussen
E-mail: n.corneliussen@rn.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.rn.dk
Del II: Genstand
Sterilvogne til Nyt Aalborg Universitetshospital (NAU).
Nyt Aalborg Universitetshospital (NAU) udbyder én kontrakt vedrører sterilvogne.
Byggeri og ejendomme, Nyt Aalborg Universitetshospital er Ordregiver.
Kontrakten udbydes efter udbudslovens §§ 61-66.
Det udbudte indkøb er detaljeret i udbudsmaterialet.
Ordregiver forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på baggrund af det første indledende tilbud uden gennemførelse af forhandlinger. På samme måde forbeholder Ordregiver sig retten til at afholde en yderligere forhandlingsrunde end den ene forventede runde.
Aalborg Kommune
Udbuddet vedrører sterilvogne.
Udbuddet omfatter indkøb af transportvogne til transport af sterilt udstyr mellem sterilcentral og operationsgang på Nyt Aalborg Universitetshospital. Sterilvognene vil skulle transporteres med AGV’er, kunne håndteres i hospitalets automatiske vognbufferlagre samt vaskes i hospitalets automatiserede vognvasker.
I sterilvognene vil der blive transporteret sterilt udstyr i instrumentcontainere af forskellige størrelser, samt udstyr emballeret på anden vis (f.eks. i plastposer).
Den udbudte ydelse er beskrevet mere detaljeret i udbudsmaterialet.
Hvis der modtages ansøgninger fra flere end 3 egnede virksomheder, vil Ordregiver udvælge de 3 virksomheder, der tilsammen giver Ordregiver det bedst mulige konkurrencefelt baseret på referencer.
Ved vurderingen af hvilke virksomheder, der tilsammen giver Ordregiver det bedst mulige konkurrencefelt, vil Ordregiver lægge vægt på mest relevante referencer i forhold til den udbudte leverance. Vurderingen vil ske ud fra nedenstående fastsatte prioriterede kriterier, hvor ”a” vægter højest.
Ved vurderingen af referencernes sammenlignelighed vil Ordregiver, særligt lægge vægt på i hvilket omfang ansøger dokumenterer referencer vedrørende:
a) leverancer af 50 eller flere sterilvogne
b) leverancer af sterilvogne til sundhedssektoren
c) leverancer af sterilvogne der kan fragtes på AGV/AMR
Ordregiver vil i den forbindelse vurdere det positivt, jo mere sammenlignelige referencer ansøgeren har i forhold til den udbudte leverance, som den er beskrevet i udbudsmaterialet.
Hvis der vedlægges referencer vedrørende igangværende referencer, vil disse ved vurderingen af sammenlignelighed blive tillagt værdi alt efter disses færdiggørelsesgrad, således at jo højere færdiggørelsesgrad – jo bedre vurdering.
Ordregiver vil ved udvælgelsen lægge vægt på de oplysninger, som ansøgerne har afgivet i ESPD'et, jf. udbudsbetingelsernes afsnit 5.4. eller i særskilt bilag, jf. udbudsbetingelsernes afsnit 5.4.4.2.
Optioner fremgår af tilbudslisten.
Ordregiver har i henhold til udbudsloven § 49, stk. 2 overvejet at opdele kontrakten i delkontrakter. Det totale indkøb af transportvogne til NAU er i forvejen opdelt i henholdsvis nærværende udbud, samt et yderligere EU-udbud for flere typer transportvogne samlet, samt et yderligere EU-udbud for madtransportvogne. Nærværende udbud af sterilvogne opdeles ikke yderligere.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal i ESPD'et afsnit IV.B oplyse følgende økonomiske nøgletal, jf. udbudslovens § 142:
”Egenkapital” Ansøger skal angive sin egenkapital for det seneste reviderede og afsluttede finansielle regnskabsår
”Soliditetsgrad”. Ansøger skal angive sin soliditetsgrad for det seneste reviderede og afsluttede finansielle regnskabsår
Positiv egenkapital i det senest afsluttede og reviderede regnskabsår, og
Soliditetsgrad på minimum 18 % i det senest afsluttede og reviderede regnskabsår.
Ansøger skal i ESPD'et oplyse følgende vedrørende teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143;
Ansøger skal afgive følgende oplysninger samt opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
Referenceliste over de betydeligste ”tilsvarende” leverancer, der er leveret i de seneste tre år med beskrivelse af:
-kunde
- leverancens indhold og omfang
- hvilken ydelse Ansøger har leveret på leverancen, herunder hvordan den er tilsvarende med den udbudte leverance.
- periode for leverancens udførelse og leverancens nuværende stade, hvis leverancen ikke er afsluttet
- belysning af referencens relevans for den aktuelle leverance.
Bemærk at beskrivelserne vil blive anvendt til såvel vurdering af opfyldelse af mindstekrav, jf. nedenfor samt til vurdering af de objektive kriterier for udvælgelse af ansøgere, hvorfor det er vigtigt, at referencerne indeholder oplysninger, som viser overholdelsen af de ovenfor beskrevne mindstekrav, samt oplysninger, som kan tillægges positiv vægt i udvælgelsen.
Ordregiver kan tilsvarende acceptere referencer fra ansøgers underleverandører, men hvor ansøger har været kontraktuel ansvarlig for leverancen. Hvis Ansøger ønsker at afgive ansøgning til prækvalifikation som led i en sammenslutning eller ved brug af støttende enheder, henvises der pkt. 5.5.1. og 5.5.2 nedenfor.
Bemærk at beskrivelsen vil blive anvendt til såvel vurdering af opfyldelse af mindstekrav, jf. nedenfor, samt til vurdering af de objektive kriterier for udvælgelse af ansøgere, jf. Udbudsbetingelsernes punkt 5.7 hvorfor det er vigtigt, at referencerne indeholder oplysninger, som viser overholdelsen af de ovenfor beskrevne mindstekrav, samt oplysninger, som kan tillægges positiv vægt i udvælgelsen efter punkt 5.7). I punkt 5.7 er der oplistet en række kriterier i en prioriteret rækkefølge a-c, som Ordregiver vil vægte positivt i forbindelse med udvælgelsen.
Ansøger skal som minimum kunne dokumentere 3 referencer fra tilsvarende leverancer omhandlende sterilvogne, der er leveret inden for de seneste 3 år forud for ansøgningsfristen.
Ansøger skal iagttage de oplistede klausuler i kontrakten.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: www.naevneneshus.dk
I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: § 7, stk. 1, og stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171,stk.4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens §185,stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk. § 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: www.naevneneshus.dk