Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=379011&B=BANEDANMARK
Udbyder
Banedanmark
Udbud af manuelt sporvedligehold
Banedanmark
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 18632276
Postadresse: Carsten Niebuhrs Gade 43
By: København V
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 1577
Land: Danmark
Kontaktperson: Casper Anker Storr
E-mail: XCASR@BANE.dk
Telefon: +45 82340000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.bane.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/340853
Del II: Genstand
Udbud af manuelt sporvedligehold
Opgaven omfatter vedligeholdelsesopgaver af jernbanesporet for Københavns S-Bane, Fjernbane Øst samt Sydjylland og Fyn. Ydelserne omfatter blandt andet tilstandsopgaver, normopgaver, fejlretning, sporteknik, lodsarbejde, rangerarbejde, SR og OR-ydelser samt akut beredskab.
Tildeling sker på baggrund af, hvordan Banedanmark samlet set opnår den laveste pris for de tre delaftaler.
Udbud af manuelt sporvedligehold, S-Bane
Opgaven omfatter vedligeholdelsesopgaver af jernbanesporet for Københavns S-Bane. Ydelserne omfatter blandt andet tilstandsopgaver, normopgaver, fejlretning, sporteknik, lodsarbejde, rangerarbejde, SR og OR-ydelser samt akut beredskab.
Rammeaftalen kan forlænges i op til 12 måneder.
Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af, hvem af ansøgerne som har indsendt de mest relevante referencer, jf. pkt. 4.6.1, i forhold til de udbudte ydelser, som rammeaftalen omfatter, jf. udbudsbekendtgørelsens pkt. II.1.4) og pkt. II.2.4).
Ved vurderingen af referencernes relevans, vil Banedanmark lægge vægt på referencernes omfang, i særdeles de under referencerne udførte ydelser.
Referencernes vil ligeledes blive vægtet efter udførelsestidspunktet. Jo nyere end reference er, jo mere værdi vil den blive tillagt i forbindelse med udvælgelsen kombineret med selve opgaven.
Banedanmark vil prækvalificere op til 5 ansøgere og opfordre dem til at afgive tilbud på alle 3 delaftaler. Det vil således være en samlet prækvalifikation.
Banedanmark står overfor en periode med stor usikkerhed over antallet af interne ressourcer i forbindelse med udførelse af manuelt sporvedligehold, der kan derfor være behov for et større træk end estimeret.
Det maksimale træk på rammeaftalen udgør 25 % over den estimerede værdi baseret på de afgivne tilbud.
Udbud af manuelt sporvedligehold, Sydjylland og Fyn
Opgaven omfatter vedligeholdelsesopgaver af jernbanesporet for Sydjylland og Fyn. Ydelserne omfatter blandt andet tilstandsopgaver, normopgaver, fejlretning, sporteknik, lodsarbejde, rangerarbejde, SR og OR-ydelser samt akut beredskab.
Rammeaftalen kan forlænges op til 12 måneder.
Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af, hvem af ansøgerne som har indsendt de mest relevante referencer, jf. pkt. 4.6.1, i forhold til de udbudte ydelser, som rammeaftalen omfatter, jf. udbudsbekendtgørelsens pkt. II.1.4) og pkt. II.2.4).
Ved vurderingen af referencernes relevans, vil Banedanmark lægge vægt på referencernes omfang, i særdeles de under referencerne udførte ydelser.
Referencernes vil ligeledes blive vægtet efter udførelsestidspunktet. Jo nyere end reference er, jo mere værdi vil den blive tillagt i forbindelse med udvælgelsen kombineret med selve opgaven.
Banedanmark vil prækvalificere op til 5 ansøgere og opfordre dem til at afgive tilbud på alle 3 delaftaler. Det vil således være en samlet prækvalifikation.
Banedanmark står overfor en periode med stor usikkerhed over antallet af interne ressourcer i forbindelse med udførelse af manuelt sporvedligehold, der kan derfor være behov for et større træk end estimeret.
Det maksimale træk på rammeaftalen udgør 25 % over den estimerede værdi baseret på de afgivne tilbud.
Udbud af manuelt sporvedligehold, Fjernbane Øst
Opgaven omfatter vedligeholdelsesopgaver af jernbanesporet for Fjernbane Øst. Ydelserne omfatter blandt andet tilstandsopgaver, normopgaver, fejlretning, sporteknik, lodsarbejde, rangerarbejde, SR og OR-ydelser samt akut beredskab.
Rammeaftalen kan forlænges op til 12 måneder.
Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af, hvem af ansøgerne som har indsendt de mest relevante referencer, jf. pkt. 4.6.1, i forhold til de udbudte ydelser, som rammeaftalen omfatter, jf. udbudsbekendtgørelsens pkt. II.1.4) og pkt. II.2.4).
Ved vurderingen af referencernes relevans, vil Banedanmark lægge vægt på referencernes omfang, i særdeles de under referencerne udførte ydelser.
Referencernes vil ligeledes blive vægtet efter udførelsestidspunktet. Jo nyere end reference er, jo mere værdi vil den blive tillagt i forbindelse med udvælgelsen kombineret med selve opgaven.
Banedanmark vil prækvalificere op til 5 ansøgere og opfordre dem til at afgive tilbud på alle 3 delaftaler. Det vil således være en samlet prækvalifikation.
Det forventes, at Banedanmark i kontraktperioden får driftsansvaret for TIB 12, som for nuværende henhører under Sund & Bælt A/S. Der er således en option for Banedanmark om at omfatte TIB 12 under rammeaftalen.
Banedanmark står overfor en periode med stor usikkerhed over antallet af interne ressourcer i forbindelse med udførelse af manuelt sporvedligehold, der kan derfor være behov for et større træk end estimeret.
Det maksimale træk på rammeaftalen udgør 25 % over den estimerede værdi baseret på de afgivne tilbud.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøgers egenkapital i de seneste to (2) disponible regnskabsår.
Ansøgers samlede, årlige omsætning i de to (2) seneste disponible regnskabsår
Det er et mindstekrav, at ansøgers egenkapital i de to (2) seneste disponible regnskabsår har været positiv.
Det er et mindstekrav, at ansøger i de to (2) seneste disponible regnskabsår har haft en samlet årlig omsætning på mindst 50 mio. DKK.
Ansøgers referenceliste over de betydeligste, sammenlignelige referencer omfattende manuel sporvedligeholdelse, jf. udbudsbekendtgørelsens pkt. II.1.4 og II.2.4, der er udført inden for de seneste tre (3) år inden ansøgningsfristen for prækvalifikation.
Det er et mindstekrav, at ansøger som minimum vedlægger én (1) fyldestgørende reference omfattende levering af flere af de omfattende ydelser, der er udført inden for de seneste tre (3) år inden ansøgningsfristen for prækvalifikation.
Banedanmark skal udelukke en ansøger fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens §§ 134a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde.
Banedanmark vil desuden udelukke en ansøger, der er omfattet af et eller flere af de forhold, som er anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-3 og 5.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Efter modtagelsen af de indledende tilbud vil Banedanmark foretage en foreløbig evaluering af de indkomne tilbud inden afholdelse af forhandlingsmøderne.
Forhandlingerne gennemføres i overensstemmelse med ligebehandlingsprincippet, hvorfor alle tilbudsgivere får tildelt den samme tid til forhandlingerne med Banedanmark. Der afholdes ét (1) forhandlingsmøde med hver tilbudsgiver. Forhandlingsmødet forventes maksimalt at vare 30 minutter, men Banedanmark forbeholder sig retten til at ændre varigheden, såfremt der viser sig at være behov herfor.
Ordregiver forbeholder sig retten til at tildele på det indledende tilbud.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk