Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.comdia.com/servia/tenderinformationshow.aspx?Id=153466
Udbyder
Nord Energi Net A/S
Indkøb af 2 x Shunt Reaktorspoler
Nord Energi Net A/S
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Varer
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 25399269
Postadresse: Ørstedsvej 2
By: Hjørring
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 9800
Land: Danmark
Kontaktperson: Anne-Mette Runge Fris
E-mail: afri@servia.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.servia.dk/
Del II: Genstand
Indkøb af 2 x Shunt Reaktorspoler
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på 1 x 25 MVAr shunt reaktorspole og 1 x 20 MVAr shunt reaktorspole, med mulighed for at købe yderligere 2 x 15 MVAr shunt reaktorspoler.Kravene til den udbudte genstand er detaljeret beskrevet i kravspecifikationen, aftalebilag 1, mens Ordregivers krav til aftalens vilkår fremgår af det vedlagte udkast til samhandelsaftalen.Aftalen vil være gældende fra den 1. februar 2024 til og med den 31. januar 2027 med mulighed for, at Ordregiver kan forlænge i 3 x 12 måneder.
Nordjylland
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på 1 x 25 MVAr shunt reaktorspole og 1 x 20 MVAr shunt reaktorspole, med mulighed for at købe yderligere 2 x 15 MVAr shunt reaktorspoler.Kravene til den udbudte genstand er detaljeret beskrevet i kravspecifikationen, aftalebilag 1, mens Ordregivers krav til aftalens vilkår fremgår af det vedlagte udkast til samhandelsaftalen.Aftalen vil være gældende fra den 1. februar 2024 til og med den 31. januar 2027 med mulighed for, at Ordregiver kan forlænge i 3 x 12 måneder.
3 x 12 måneder
Udvælgelsen sker med udgangspunkt i de ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer ift. den udbudte opgave. I forbindelse med udvælgelsen vil Ordregiver lægge vægt på de angivne punkter jf. afsnit 3.2.2. henset til relevansen og sammenligneligheden af den udbudte opgave.Der lægges i særlig grad vægt på, at der er så stor en lighed med den udbudte opgave som muligt.Derudover lægger Ordregiver vægt på at referenceprojektet er færdiggjort. Dvs. referencer, som er “udført”, vægter højere end referencer, som er “påbegyndt”.Antallet af referencer vil ikke være afgørende for udvælgelsen alene, men i højere grad de enkelte referencers konkrete indhold, relevans og sammenlignelighed med den udbudte opgave.
Ordregiver forbeholder sig ret til at tildele kontrakten på baggrund af det indledende forhandlingstilbud. Ordregiver forventer at gennemføre én forhandlingsrunde, men forbeholder sig retten til at afholde flere forhandlingsrunder . Dette vil til enhver tid ske ved forudgående underretning til samtlige tilbudsgivere.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
* Årsomsætning for de seneste tre afsluttede og reviderede regnskabsår:
* Egenkapital for de seneste tre afsluttede og reviderede regnskabsår
* Soliditetsgrad ((egenkapital * 100/virksomhedens samlede aktiver)) for de seneste tre afsluttede og reviderede regnskabsår
Følgende nøgletal skal oplyses, og skal overholde nedenstående krav:
* Årsomsætning for de seneste tre afsluttede og reviderede regnskabsår: Der stilles krav om en gennemsnits-/minimumsomsætning på DKK 50 mio. p.a.
* Egenkapital: Egenkapitalen må ikke have været mindre end DKK 50 mio. i de seneste 3 år.
* Soliditetsgrad ((egenkapital * 100/virksomhedens samlede aktiver)): Soliditetsgraden skal minimum være 10% i de seneste 3 regnskabsår.
- Antal
- Størrelse (MVA)
- Spændingsniveau
- Leveringstidspunkt
- Geografisk leveringssted
- Lydtryk (Lwa), opgivet i enhed dB(A)
- Kunde
Det er et mindstekrav, at ansøger enten har påbegyndt eller udført mindst tre (3) referencer inden for de seneste tre (3) år, der omfatter levering af shunt reaktorer på et spændingsniveau mellem 50 og 110 kV.
Med ”påbegyndt” menes tidspunktet for første levering for den pågældende reference.
Med ”udført” menes tidspunktet for sidste levering for den pågældende reference. Særligt for så vidt angår igangværende opgaver af længerevarende karakter, herunder rammeaftaler, gælder, at rammeaftalen anses for “udført” på tidspunktet for den seneste levering.
Udvælgelsen sker med udgangspunkt i de ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer ift. den udbudte opgave. I forbindelse med udvælgelsen vil Ordregiver lægge vægt på de angivne punkter jf. afsnit 3.2.2. henset til relevansen og sammenligneligheden af den udbudte opgave.
Der lægges i særlig grad vægt på, at der er så stor en lighed med den udbudte opgave som muligt.
Derudover lægger Ordregiver vægt på at referenceprojektet er færdiggjort. Dvs. referencer, som er “udført”, vægter højere end referencer, som er “påbegyndt”.
Antallet af referencer vil ikke være afgørende for udvælgelsen alene, men i højere grad de enkelte referencers konkrete indhold, relevans og sammenlignelighed med den udbudte opgave.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2.Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1.Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100