Fakta om udbudet
Udbyder
NaturErhvervstyrelsen
Vindere
Kontrakt om køb af to glasfiberbåde
(11.11.2016)
POCA Glasfiber ApS
Hedensted
Kontrakt om køb af 2 fastskrogsbåde
(11.11.2016)
POCA Glasfiber ApS
Hedensted
Kontrakter om Indkøb af 4 nye både til NaturErhvervstyrelsen
NaturErhvervstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Nyropsgade 30
København V
1780
Danmark
Kontaktperson: Louise Aulin Pallis
Telefon: +45 33958000
E-mail: KIU@naturerhverv.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://naturerhverv.dk
Del II: Genstand
Kontrakter om Indkøb af 4 nye både til NaturErhvervstyrelsen.
NaturErhvervstyrelsen udbyder to delkontrakter om indkøb af 2 glasfiberbåde og 2 fastkrogsbåde. Bådene skal tilpasses ordregivers krav. Tilbudsgiver kan byde ind på begge aftaler eller blot den ene. Bådene skal primært anvendes til fiskerikontrol. Kravene til bådene fremgår af udbudsmaterialet som kan findes på NaturErhvervstyrelsens hjemmeside: http://naturerhverv.dk/om-os/udbud/
Kontrakt om køb af to glasfiberbåde
NaturErhvervstyrelsen er en styrelse under Miljø- og Fødevareministeriet. Styrelsen har ca. 1 150 medarbejdere, heraf ca. 800 i København, mens ca. 350 er fordelt på lokationer over hele Danmark og på trefiskerikontrolskibe. Styrelsen planlægger i løbet af 2016 — 2017 som følge af Regeringens udflytningsplan for statslige arbejdspladser at åbne kontor i Sønderjylland, som medfører udflytning for ca. 400 medarbejdere. Fiskeriinspektorat Øst og Vest, der er den primære samarbejdspartner i forbindelse med dette udbud, har afdelinger og lokalkontorer i hele Danmark.
Kunden arbejder med at skabe de bedste rammer for vækst i fødevareerhvervene og samtidig sikre en forsvarlig forvaltning af naturen. Kunden prioriterer en åben dialog med omverdenen og samarbejder medkunder og interessenter bl.a. repræsenteret ved organisationerne indenfor landbrugs- og fiskeriområdet.
Kundens indsatsområder ligger på udformning og regulering af love og regler, administration af EU-midler,herunder kontrol af landbrugs- og fiskerierhvervet samt udbetaling af tilskud.
I forbindelse med fiskerikontrollen ønsker Kunden at indkøbe 2 stk. glasfiberbåde. Bådene skal sikre trygge og gode arbejdsforhold, have stort fribord og gode sejlegenskaber. Båden opererer ofte helt tæt på kysten, og det er derfor vigtigt, at den dels har en begrænset dybgang, og samtidigt en meget stærk bundkonstruktion. Bådene skal indrettes og udstyres i samarbejde med ordregiver(bruger). De skal leveres på en trailer, der er tilpasset bådenes længde. De to både, skal leveres i hhv. Nykøbing Mors og Kolding.
Kontrakt om køb af to fastskrogsbåde
NaturErhvervstyrelsen er en styrelse under Miljø- og Fødevareministeriet. Styrelsen har ca. 1 150 medarbejdere, heraf ca. 800 i København, mens ca. 350 er fordelt på lokationer over hele Danmark og på trefiskerikontrolskibe. Styrelsen planlægger i løbet af 2016 — 2017 som følge af Regeringens udflytningsplan for statslige arbejdspladser at åbne kontor i Sønderjylland, som medfører udflytning for ca. 400 medarbejdere. Fiskeriinspektorat Øst og Vest, der er den primære samarbejdspartner i forbindelse med dette udbud, har afdelinger og lokalkontorer i hele Danmark.
Kunden arbejder med at skabe de bedste rammer for vækst i fødevareerhvervene og samtidig sikre en forsvarlig forvaltning af naturen. Kunden prioriterer en åben dialog med omverdenen og samarbejder medkunder og interessenter bl.a. repræsenteret ved organisationerne indenfor landbrugs- og fiskeriområdet.
Kundens indsatsområder ligger på udformning og regulering af love og regler, administration af EU-midler, herunder kontrol af landbrugs- og fiskerierhvervet samt udbetaling af tilskud.
I forbindelse med fiskerikontrollen ønsker Kunden at indkøbe 2 stk. fastskrogsbåde. Bådene skal sikre trygge og gode arbejdsforhold, have stort fribord og gode sejlegenskaber. Båden opererer ofte på grundt vand, og det er derfor vigtigt, at den dels har en begrænset dybgang, og samtidigt en meget stærk bundkonstruktion. Bådene skal indrettes og udstyres i samarbejde med ordregiver(bruger). De skal leveres på en trailer, der er tilpasset bådenes længde. De 2 både, skal leveres i hhv. Randers og Frederikshavn.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Del IV: Procedure
NaturErhvervstyrelsen, København.
Tilbudsgivere er ikke adgangsberettigede.
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsmaterialet vil være tilgængeligt på NaturErhvervstyrelsens hjemmeside på tidspunktet for offentliggørelse af denne udbudsbekendtgørelse: http://naturerhverv.dk/om-os/udbud/
Det er en betingelse for at afgive tilbud, at tilbudsgiver udfylder ESPD'en, Det fælles Europæiske Udbudsdokument, som ligger på NaturErhverstyrelsens hjemmeside sammen med de øvrige udbudsdokumenter.
ESPD'en kan kun udfyldes ved at åbne dokumentet inde på denne hjemmeside: https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/welcome. ESPD'en udfyldes, gemmes og udprintes og sendes som papir udgave med almindelig post til NaturErhvervstyrelsen. Den udfyldte ESPD udgør en erklæring om, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, der betyder at tilbudsgiveren ikke kan deltage i udbudsproceduren
For mere information omkring ESPD se Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledninger: http://www.kfst.dk/Offentlig-konkurrence/Udbud/Udbudsregler/ESPD
Det er vigtigt, at oplysningerne i ESPD'en vedrører netop den juridiske enhed (f.eks. selskab), der afgiver tilbuddet.
Før tildeling af kontrakten til den vindende tilbudsgiver vil NaturErhvervstyrelsen indhente dokumentation for de afgivne oplysninger i ESPD'en.
Ordregiver ser gerne, at tilbuddet fremsendes i 3 papireksemplarer og i en elektronisk version (f.eks. på USB-stik eller tilsvarende). Tilbuddet kan ikke afgives pr. e-mail. Ved eventuelle uoverensstemmelser mellem papirversionen og den elektroniske version har papirversionen forrang.
Kuverten bedes mærket »Kontrakt om indkøb af både til NaturErhvervstyrelsen (delaftale1/delaftale2) — Må ikke åbnes af postfunktionen«.
Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i § 159, stk. 5 i Udbudsloven (nr. 1564 af 15.12.2015), hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Dahlerups Pakhus, Langelinie Alle 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk