23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 146-262856
Offentliggjort
01.08.2016
Udbudstype
Begrænset udbud

Bestilling af materiale

http://www.rib-software.dk

Anmodning om deltagelse

Til
24.08.2016 Kl. 14:00

Addresse
http://rib-software.dk

Udbyder

Bygningsstyrelsen

Vindere

Levering af stinkskabe til Niels Bohr Bygningen (NBB)

(22.06.2017)
Waldner Laboreinrichtungen
88239 Wangen im Allgäu

Opdateringer

Rettelse
(11.08.2016)

IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 24-08-2016
Time: 14:00
Læses:
Dato: 25-08-2016
Time: 14:00

Rettelse
(26.08.2016)

IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 25-08-2016
Time: 14:00
Læses:
Dato: 01-09-2016
Time: 14:00

Levering af stinkskabe til Niels Bohr Bygningen (NBB)


Bygningsstyrelsen

Udbudsbekendtgørelse

Bygge- og anlægsarbejder

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Bygningsstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 39
Valby
2500
Danmark
Kontaktperson: Jeppe Huldtgren Naerbout
E-mail: jhu@bygst.dk
NUTS-kode: DK011

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.bygst.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://www.rib-software.dk
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://www.rib-software.dk
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Boliger og offentlige faciliteter

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Levering af stinkskabe til Niels Bohr Bygningen (NBB).

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
39141500
II.1.3) Kontrakttype
Bygge- og anlægsarbejder
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Bekendtgørelsen omfatter genudbud af stinkskabe til brug i Københavns Universitet, Niels Bohr Bygningen (NBB), Kemisk Institut.

NBB er under opførelse, og forventes afleveret medio 2017.

NBB er samlet på ca. 52 000 m⊃2;, og opføres som to bygningsafsnit på Nørre Campus i København, dels i Universitetsparken øst for Jagtvej og dels i erhvervsområdet på den anden side af Jagtvej. Bygningerne udføres med delvis kælder og op til ca. 24 m. højde over terræn.

De 2 bygningsafsnit forbindes henover Jagtvej med en Skywalk i 3. sals højde, og nedgravet under Jagtvej udføres en intern, lukket tunnelforbindelse samt et åbnet og offentligt tilgængeligt adgangsstrøg. Bygningerne skal rumme undervisnings- og forskningsfaciliteter for bl.a. fysiske, kemiske og naturfagsdidaktiske institutter på Københavns Universitet.

Stinkskabskontrakten omfatter levering af ca. 250 stk. stinkskabe til særskilt Kemisk Institut, hvilket stiller høje krav til de leverede stinkskabe.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK01
Hovedudførelsessted:

 

Jagtvej 128, København, Danmark.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Der henvises til pkt. II.1.4).

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet og funktionalitet / Vægtning: 50
Kvalitetskriterium - Navn: Organisation / Vægtning: 30
Pris - Vægtning: 20
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 25 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/11/2016
Slut: 31/08/2017
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Blandt egnede ansøgere vil Bygningsstyrelsen lægge vægt på kvaliteten af de under pkt. III.1.3) nævnte referencer i forhold til den udbudte opgave.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Bygningsstyrelsen finder det ikke hensigtsmæssigt at opdele kontrakten i delkontrakter jf. II.1.6).

Ansøgeren skal udfylde og uploade ESPD'en (Det fælles europæiske udbudsdokument) på internetportalen Byggeweb Udbud (Udbudsnr. i Byggeweb Udbud fremgår af pkt. VI.3).) i henhold til den indarbejdede vejledning samt i henhold til kravene angivet i nærværende, afsnit III.1.2) og III.1.3). ESPD'en er afl.

 

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøgeren skal udfylde følgende i afsnit B i del IV i ESPD'en:

6) ESPD Finansielle nøgletal: Ansøgeren skal oplyse ansøgerens egenkapital for de seneste tre (3) regnskabsår. Såfremt ansøgeren har eksisteret i mindre end 3 år, skal aktøren udfylde for de tilgængelige afsluttede regnskabsår.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Ansøgerens egenkapital skal være positiv i hvert af de 3 seneste regnskabsår. Såfremt ansøgeren er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal samtlige deltagere opfylde kravet om positiv egenkapital.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøgeren skal udfylde følgende i afsnit C i del IV i ESPD'en:

1a) i ESPD: Ansøgeren skal angive en liste (referencer) over stinkskabsentrepriser, der er udført inden for 5 år inden ansøgningsfristens udløb. Ansøgeren skal dokumentere, at de leverede stinkskabe er designet og er blevet anvendt til tilsvarende arbejde og forskning med syntesekemi som på Københavns Universitet, Kemisk Institut.

Resultatet af det arbejde, der anføres i listen, dokumenteres ved fremsendelse af dokumentation jf. Udbudslovens § 155, nr. 1. Denne dokumentation skal afleveres sammen med ESPD'en, jf. Udbudslovens § 151, stk. 2. Ansøgeren skal uploade referencerne på internetportalen Byggeweb Udbud. Udbudsnr. i Byggeweb Udbud fremgår af pkt. VI.3). Dette er afleveringskrav nr. 2 af 2.

Såfremt ansøgeren baserer sin ansøgning på andres formåen (f.eks. en underleverandør), skal ansøgeren godtgøre, at ansøgeren råder over den pågældendes ressourcer under et eventuelt kontraktforløb, jf. Udbudslovens § 144, stk. 2. — det vil ikke være muligt at udskifte den pågældende underleverandør uden Bygningsstyrelsens forudgående skriftlige tilladelse.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Ansøgeren skal kunne fremsende minimum 1 relevant reference.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Der henvises til udbudsmaterialet.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 24/08/2016
Tidspunkt: 14:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk, Engelsk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 4 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Ansøgere vil blive udelukket fra deltagelse i denne udbudsprocedure, såfremt de er omfattet af en eller flere af de i udbudslovens § 137, stk. 1, nævnte frivillige udelukkelsesgrunde.

Prækvalifikation afholdes digitalt via internetportalen Byggeweb Udbud. Dette medfører, at anmodninger om prækvalifikation og opfyldelse af udvælgelseskriterierne alene kan ske via Byggeweb Udbud. Spørgsmål vedrørende anvendelse af Byggeweb Udbud kan rettes til RIB A/S, tlf. 32245250, support@rib-software.dk. Udbudsnr. i Byggeweb Udbud er TN 745084.

Har ansøgeren allerede et RIB login:

1. Gå til internetadressen http://rib-software.dk og vælg »login« og følg vejledningen.

2. Login ved at taste dine personlige brugerkoder

3. I »Personligt område« vælg boksen »Søg efter udbud«.

4. Indtast RIB udbudsnummer TN 745084 og tryk »søg«.

5. Udbuddet »Levering af stinkskabe til Niels Bohr Bygningen (NBB)« fremkommer, og vælg »OK«.

6. Åbn udbuddet»Levering af stinkskabe til Niels Bohr Bygningen (NBB)« ved at vælge »rib-software udbud« og udbudsnavn »Levering af stinkskabe til Niels Bohr Bygningen (NBB)« i oversigten.

7. Følg anvisning på skærmen, som guider fra starttidspunkt og frem til færdig ansøgning om prækvalifikation.

Mangler du et RIB login:

1. Gå til internetadresse http://rib-software.dk og vælg »Udbud« og følg vejledningen.

2. Vælg »Ny bruger« og følg vejledningen

Har du mistet dine personlige brugerkoder:

1. Gå til internetadressen http://rib-software.dk og vælg »Login«, og tryk »Glemt brugernavn/password?« og følg vejledning.

Ansøges som et konsortium, hvor dokumentation fra flere virksomheder skal indgå som en del af den fællesansøgning, er det nødvendigt i forhold til rib-software, at konsortiet udpeger een repræsentant, som uploader materialet/dokumenterne for samtlige konsortiemedlemmer eller lign.

Ansøgerne skal udfylde og uploade ESPD'en (Det fælles europæiske udbudsdokument) i Byggeweb. ESPD oprettes af ordregiver og udfyldes af ansøgere som foreløbigt bevis for, at de opfylder kriterierne med hensyn til udelukkelse, egnethed og udvælgelse. ESPD er den elektroniske version af den standardskabelon, som Kommissionen har udformet i gennemførelsesforordning (EU) 2016/7 af den 5.1.2016. Kun vinderen af udbuddet skal som udgangspunkt fremsende fuld dokumentation, mens øvrige deltagere kan nøjes med at udfylde en ESPD.

Ansøgeren skal downloade ESPD'en (Xml-fil) i Byggeweb Udbud. Xml-filen kan kun åbnes via eESPD-hjemmesiden (https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/welcome). Som ansøger skal man først vælge »Jeg er en økonomisk aktør«, og dernæst »Importere ESPD«. Herefter uploader man xml-filen, der udgør ordregiverens ESPD, som ansøgeren har downloadet i Byggeweb Udbud. Hvis ansøgeren forsøger at åbne xml-filen ved at dobbeltklikke på filen, virker den ikke. For nærmere oplysninger omkring anvendelsen af ESPD henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning »Det elektroniske ESPD — sådan virker det«: http://www.kfst.dk/Indhold-KFST/Publikationer/Dansk/2016/20160318-Det-elektroniske-ESPD--Saadan-virker-den?tc=7E9F447988504DAFA03407CA6B16EFB4

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Klager over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor BYGST har afsendt en underretning til berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen angiver en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. I andre tilfælde er klagefristen 45 dage fra dagen efter, at BYGST har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at der er indgået kontrakt.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
25/07/2016

Send til en kollega

0.063