Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Udbyder
A/S Storebælt
Vindere
Valgt firma
(18.01.2017)
oi-electric A/S
Hørretvej 54
8320 Mårslet
Udbud af luftfartsafmærkning
A/S Storebælt
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Vester Søgade 10
København V
1601
Danmark
Kontaktperson: Charlotte Yun Linde
Telefon: +45 33416242
E-mail: udbud@sbf.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.sundogbaelt.dk
Del II: Genstand
Udbud af luftfartsafmærkning.
Der skal leveres en luftfartsafmærkning til Storebæltsforbindelsens øst- og vest pylonben, som indebærer belysning i 3 niveauer (60, 150 og 254 meter over havets overflade (moh))
Under punkt II.2.4) findes en nærmere beskrivelse af den ønskede løsning ligesom udbudsmaterialet endvidere indeholder en mere deltaljeret beskrivelse af opgaven.
Der skal leveres en luftfartsafmærkning til Storebæltsforbindelsens øst- og vest pylonben, som indebærer belysning i 3 niveauer (60, 150 og 254 meter over havets overflade (moh)).
Lamperne som er placeret i øst og vest pylon er som følgende:
— 4 stk. lamper ved 60 moh, 180 grader
— 4 stk. lamper ved 150 moh, 180 grader
— 3 stk. lamper ved 254 moh, 360 grader.
Der skal således i alt leveres 22 stk. lamper. Dog kan 20 stk. anvendes ved brug af 360 graders lamper på pylontoppen ved 254 moh.
Den tilbudte luftfartsafmærkning skal være så vedligeholdelsesfri som mulig. Luftafmærkningssystemet skal som udgangspunkt kun kræve vedligehold (med undtagelse af rengøring og udskiftning af sliddele), når anlægget giver en entydig melding via. signalinterface til operatøren. Information fra anlægget skal være i et niveau, som minimum beskriver, om fejlen er akut eller om udbedringen kan udføres ved næstkommende service.
Leverancen indeholder projektering, leverance, og instruktion til idriftsættelse af en ny luftfartsafmærkning til Storebæltsforbindelsen, hvor selve installationen udføres af driftsentreprenøren. Der er således intet installationsarbejde indeholdt i leverancen.
Den eksisterende luftfartstafmærkning er installeret i hvert pylonben, idet armaturet er monteret på en slæde i et konstruktionshulrum på Ø 800 mm hul (diameter), således at fejludretning kan foretages med let adgangsvej.
Leverancen indeholder alle ydelser ifm. projektering og levering af luftfartsafmærkning for de 2 pyloner med tilhørende kontrolpaneler, fotoceller og GPS synkroniseringsunit. Der skal leveres instruktion for idriftsættelse af luftfartsafmærkning (alt installation er bygherreleverance):
Faste Ydelser:
— Gennemgang med bygherre mhp. en verificering af funktionskrav og løsningsmetoder i designfasen forud for detailprojektering
— Detailprojektering af komplet luftfartsafmærkning med hensynstagen til genanvendelse af de eksisterende adgangsforhold (slæder og beslag mm)
— Levering af luftfartsafmærkning er bestående af 22 stk. LED lamper (20 stk. kan anvendes ved brug af 360 graders LED lamper på toppen)
— Levering af 2 stk. kommunikationsenheder til hhv. øst og vest pylon
— Levering af 1 stk. GPS unit som kan synkronisere systemet med A/S Storebælts vindmøllepark
— Montagevejledning og instruktion i idriftsættelse af det samlede luftfartsafmærkning
— Uddannelse af ordregivers medarbejdere
— Dokumentation i standard udførelse.
Yderligere oplysninger omkring udbuddet fremgår af udbudsmaterialet, der er tilgængeligt på hjemmesiden www.sundogbaelt.dk/udbud/
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Oplysninger om tilbudsgivers personlige forhold skal fremgå af det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD).
Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder (konsortium eller lignende) skal hver virksomhed udfylde og indlevere ESPD.
Tilbudsgiver skal oplyse sin egenkapital for det seneste afsluttede og reviderede regnskabsår.
Tilbudsgiver skal oplyse sin omsætning for de seneste 3 afsluttede reviderede regnskabsår.
Dette angives i det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) del IV B 1a fsva. omsætning og del IV B 4 fsva. egenkapitalen.
Som mindstekrav kræves en positiv egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som virksomhedens og disse andre enheders samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som deltagernes samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår”.
Endvidere kræves, at tilbudsgiverne har haft en årlig omsætning på mindst 1 000 000 DKK i hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår.
Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) vil det være virksomhedernes samlede årlige omsætning i hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår.
Tilbudsgiveren skal dokumentere erfaring med levering af lignende luftfartsafmærkning jf. beskrivelsen under udbudsbekendtgørelsens punkt II.2.4) udført af tilbudsgiveren inden for de seneste 3 år.
Dette angives i det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD). Tilbudsgiver bør udfylde alle relevante felter i det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD), del IV, afsnit C. Det er tilstrækkeligt, hvis tilbudsgiver angiver 1 relevant reference. Der bør maksimalt angives 5 relevante referencer.
Som mindstekrav kræves, at tilbudsgiver har mindst én reference, som er sammenlignelig med opgaven, jf. beskrivelsen under udbudsbekendtgørelsens punkt II.2.4). Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, eller såfremt der er tale om en sammenslutning af virksomheder, er det tilstrækkeligt, at der samlet set er mindst én reference, som er sammenlignelig med opgaven, jf. beskrivelsen under udbudsbekendtgørelsens punkt II.2.4).
Kontraktvilkårene fremgår af udkast til leveranceaftale, der er en del af udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Der er ikke adgang til at overvære åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Vedrørende ESPD:
Tilbudsgiver skal udfylde og vedlægge sit tilbud det fælles europæiske udbudsdokument som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning til det fælles europæiske udbudsdokument. En økonomisk aktør, der deltager alene og ikke baserer sig på andre enheders kapacitet for at opfylde udvælgelseskriterierne, skal kun udfylde ét fælleseuropæisk udbudsdokument. En økonomisk aktør, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere andre enheders kapacitet, skal sikre, at ordregiver modtager vedkommendes eget fælles europæiske udbudsdokument sammen med et separat fælleseuropæisk udbudsdokument med de relevante oplysninger for hver af de enheder, som denne baserer sig på. Endelig, når grupper af økonomiske aktører, herunder midlertidige sammenslutninger, deltager i udbudsproceduren sammen, skal der for hver af de deltagende økonomiske aktører udfyldes et særskilt fælleseuropæisk udbudsdokument med de oplysninger, der kræves idel II-V.
Før beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i det fælleseuropæiske udbudsdokument, fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152. Nærmere herom fremgår af udbudsmaterialet. Ordregiver forbeholder sig endvidere mulighed for på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren at anmode en tilbudsgiver om at fremlægge dokumentation, hvis dette er nødvendigt for at sikre, at proceduren gennemføres korrekt. I denne situation vil ordregiver fastsætte en passende tidsfrist for fremlæggelse af dokumentation.
Ordregiveren skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis denne er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Tilbudsgiver skal anføre oplysningerne herom i det fælles europæiske udbudsdokument. Der gøres særligt opmærksom på, at visse af disse frivillige udelukkelsesgrunde i udbudsdirektivet er gjort obligatoriske i udbudsloven § 136. Der henvises til Konkurrence-og Forbrugerstyrelsens vejledning til det fælleseuropæiske udbudsdokument om korrekt udfyldelse af formularen.
Yderligere oplysninger:
I relation til punkt II.2.6) bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum.
Eventuelle spørgsmål og svar i forbindelse med udbuddet vil blive offentliggjort på: www.sundogbaelt.dk/udbud/ Interesserede opfordres til løbende at holde sig orienteret på hjemmesiden.
I relation til punkt III.1.2) og III.1.3) bemærkes det, at virksomheden kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre. Virksomheden skal i givet fald godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved at fremlægge en erklæring eller anden dokumentation for disse enheders juridiske forpligtelse til at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen.
Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:www.klfu.dk
x
Danmark
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller lovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens §171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185,stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715001
Internetadresse:www.kfst.dk