Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ethics.dk/asp5/tender/oes_3101_20160621.nsf
Udbyder
Den danske stat, v/Moderniseringsstyrelsen
Vindere
Delaftale 5 - Region Midtjylland
(22.11.2016)
ACTAS A/S
Aalborg SV
Delaftale 4 - Region Syddanmark
(22.11.2016)
G4S Security Services A/S
Albertslund
Delaftale 6 - Region Nordjylland
(22.11.2016)
SIKOM Danmark A/S
Hinnerup
Delaftale 6 - Region Nordjylland
(22.11.2016)
ACTAS A/S
Aalborg SV
Delaftale 3 - Region Sjælland
(22.11.2016)
G4S Security Services A/S
Albertslund
Delaftale 5 - Region Midtjylland
(22.11.2016)
Dansk Kabel TV A/S
København SV
Delaftale 1 - Landsdækkende
(22.11.2016)
ACTAS A/S
Aalborg SV
Delaftale 6 - Region Nordjylland
(22.11.2016)
Dansk Kabel TV A/S
København SV
Delaftale 4 - Region Syddanmark
(22.11.2016)
ACTAS A/S
Aalborg SV
Delaftale 6 - Region Nordjylland
(22.11.2016)
G4S Security Services A/S
Albertslund
Delaftale 2 - Region Hovedstaden
(22.11.2016)
Dansk Kabel TV A/S
København SV
Delaftale 4 - Region Syddanmark
(22.11.2016)
SIKOM Danmark A/S
Hinnerup
Delaftale 4 - Region Syddanmark
(22.11.2016)
Dansk Kabel TV A/S
København SV
Delaftale 5 - Region Midtjylland
(22.11.2016)
SIKOM Danmark A/S
Hinnerup
Delaftale 2 - Region Hovedstaden
(22.11.2016)
ACTAS A/S
Aalborg SV
Delaftale 3 - Region Sjælland
(22.11.2016)
ACTAS A/S
Aalborg SV
Delaftale 2 - Region Hovedstaden
(22.11.2016)
SIF Gruppen A/S
Søborg
Delaftale 3 - Region Sjælland
(22.11.2016)
SIF Gruppen A/S
Søborg
Delaftale 2 - Region Hovedstaden
(22.11.2016)
G4S Security Services A/S
Albertslund
Delaftale 3 - Region Sjælland
(22.11.2016)
Dansk Kabel TV A/S
København SV
Delaftale 5 - Region Midtjylland
(22.11.2016)
G4S Security Services A/S
Albertslund
Delaftale 1 - Landsdækkende
(22.11.2016)
Dansk Kabel TV A/S
København SV
Delaftale 1 - Landsdækkende
(22.11.2016)
G4S Security Services A/S
Albertslund
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 27-09-2016
Time: 12:00
Læses:
Dato: 04-10-2016
Time: 15:00
IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 27-09-2016
Time: 12:01
Læses:
Dato: 04-10-2016
Time: 15:01
Yderligere oplysninger
Der fristforlænges på grund af en skrivefejl i Udbudsbetingelser, punkt 7.2. For yderligere information se https://www.ethics.dk/asp5/tender/oes_3101_20160621.nsf
Rammeaftale vedrørende Serviceydelser og Produkter for AIA og ADK (AIA/ADK-aftalen)
Den danske stat, v/Moderniseringsstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
10213231
Landgreven 4, Postboks 2193
København K
1017
Danmark
Kontaktperson: Marie Elisabeth Andersen
Telefon: +45 33928000
E-mail: alarmogkontroludbud@modst.dk
Fax: +45 33928896
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.modst.dk
Del II: Genstand
Rammeaftale vedrørende Serviceydelser og Produkter for AIA og ADK (AIA/ADK-aftalen).
Rammeaftalen udbydes på vegne af hele staten. Ydelsens nærmere indhold fremgår af pkt. II.2.4)
Statslige institutioner bliver ved rammeaftalens ikrafttræden forpligtet til at anvende rammeaftalen, jf. dog undtagelse for forpligtelsen, der er anført i udbudsbetingelserne, punkt 2, samt i rammeaftalens punkt 2, præamblen. Alle danske kommuner og regioner er oprindelige parter i rammeaftalen med den virkning, at de kan gøre brug af rammeaftalen.
En række selvejende institutioner mv., hvis bevilling er optaget på finansloven, er oprindelige parter i rammeaftalen og kan derfor gøre brug af rammeaftalen. De omfattede selvejende institutioner mv. er angivet i rammeaftalens bilag 3A. Endelig er Danmarks Nationalbank, Folketinget, Dansk Institut for Internationale studier samt Institut for Menneskerettigheder er ligeledes oprindelige parter i rammeaftalen og kan derfor gøre brug af rammeaftalen.
Nærmere oplysninger om partsstatus fremgår af udbudsmaterialet.
Delaftale 1 Landsdækkende
Rammeaftalen omfatter indkøb af serviceydelser og produkter for AIA og ADK indenfor følgende områder:
— Serviceydelser, omfattende serviceeftersyn, tilkald, hastetilkald, fuldservice og beredskab vedrørende AIA og ADK-anlæg samt levering, reparation, installation, ændring, konfiguration mv. af AIA og ADK-anlæg og tilbehør hertil
— Produkter: AIA og ADK, omfattende advarselsenhed, AIA-nøgleboks, aktiv infrarød detektor, akustisk glasbrudsdetektor, håndsender, røgdetektor, overfaldstryk, kontakt til vanddetektering, radiomodul, keypad, fjernbetjening, betjeningspanel, bokskontakt, centraludstyr, forbikobler, gruppeudvidelsesmodul, kombinationsdetektor, magnetkontakt, mikrobølgedetektor, passiv glasbrudsdetektor, passiv infrarød detektor, seismisk detektor, strømforsyning, transmissionsudstyr, styringsenhed til ADK, kortlæsere, adgangsmedier, elektromekanisk lås, motorslutblik, nøgle til cylinderlås, cylinder, mekanisk låsekasse til cylinderlås, dørpumpe, tågesikringsanlæg, kabler og kabelrør.
Omkring serviceydelser skal det bemærkes, at der alene er tale om serviceydelser på åbne anlæg, jf. definitionen i bilag 0. Det skal ligeledes bemærkes, at udbuddet ikke omfatter fx software til sikringsstyringssystemer til PC. Således er den eneste type af software, der indgår i nærværende udbud, den software, der evt. indgår i selve produkterne på rammeaftalen.
TV-overvågning, vil ikke være omfattet af rammeaftalen. Det skal dog være muligt at koble de af rammeaftalen omfattede produkter til TV-overvågning.
Ovennævnte udgør alene en overordnet beskrivelse af ydelsen.
Tildeling af bestillinger/ordrer baseret på en rammeaftale vil ske på baggrund af de vilkår, der er fastsat i rammeaftalen, enten ved direkte tildeling eller iværksættelse af en fornyet af konkurrence (miniudbud).
Levering skal ske til den enkelte institution efter anvisning fra kunden. Leverancer til kunder uden for Danmark samt til Grønland og Færøerne består udelukkende af produkter, og ikke serviceydelser i øvrigt.
Leverandøren skal kunne levere de dokumenter, der kræves for at understøtte statens fælles indkøbs- og faktureringssystem (IndFak/IndFak2).
Der vil være krav om, at leverandøren indrapporterer data til Moderniseringsstyrelsen, der detaljeret viser det faktiske salg på rammeaftalen. Kravet vil bortfalde i det omfang, at Moderniseringsstyrelsens systemer og leverandørens fakturering understøtter en mere effektiv opfølgning på rammeaftalens anvendelse via analyse af e-fakturaer. Nærmere specifikationer for datakrav og format vil fremgår af rammeaftalens bilag 5 og 5A.
Ydelsens nærmere indhold og historiske forbrugsmønstre fremgår af bilag 1 til udbudsbetingelserne.
Kontrakten kan forlænges 1 gang i 12 måneder.
Delaftale 2 Region Hovedstaden
Rammeaftalen omfatter indkøb af serviceydelser og produkter for AIA og ADK indenfor følgende områder:
— Serviceydelser, omfattende serviceeftersyn, tilkald, hastetilkald, fuldservice og beredskab vedrørende AIA og ADK-anlæg samt levering, reparation, installation, ændring, konfiguration mv. af AIA og ADK-anlæg og tilbehør hertil
— Produkter: AIA og ADK, omfattende advarselsenhed, AIA-nøgleboks, aktiv infrarød detektor, akustisk glasbrudsdetektor, håndsender, røgdetektor, overfaldstryk, kontakt til vanddetektering, radiomodul, keypad, fjernbetjening, betjeningspanel, bokskontakt, centraludstyr, forbikobler, gruppeudvidelsesmodul, kombinationsdetektor, magnetkontakt, mikrobølgedetektor, passiv glasbrudsdetektor, passiv infrarød detektor, seismisk detektor, strømforsyning, transmissionsudstyr, styringsenhed til ADK, kortlæsere, adgangsmedier, elektromekanisk lås, motorslutblik, nøgle til cylinderlås, cylinder, mekanisk låsekasse til cylinderlås, dørpumpe, tågesikringsanlæg, kabler og kabelrør.
Omkring serviceydelser skal det bemærkes, at der alene er tale om serviceydelser på åbne anlæg, jf. definitionen i bilag 0. Det skal ligeledes bemærkes, at udbuddet ikke omfatter f.eks. software til sikringsstyringssystemer til PC. Således er den eneste type af software, der indgår i nærværende udbud, den software, der evt. indgår i selve produkterne på rammeaftalen.
TV-overvågning, vil ikke være omfattet af rammeaftalen. Det skal dog være muligt at koble de af rammeaftalen omfattede produkter til TV-overvågning.
Ovennævnte udgør alene en overordnet beskrivelse af ydelsen.
Tildeling af bestillinger/ordrer baseret på en rammeaftale vil ske på baggrund af de vilkår, der er fastsat i rammeaftalen, enten ved direkte tildeling eller iværksættelse af en fornyet af konkurrence (miniudbud).
Levering skal ske til den enkelte institution efter anvisning fra kunden. Leverancer til kunder uden for Danmark samt til Grønland og Færøerne består udelukkende af produkter, og ikke serviceydelser i øvrigt.
Leverandøren skal kunne levere de dokumenter, der kræves for at understøtte statens fælles indkøbs- og faktureringssystem (IndFak/IndFak2).
Der vil være krav om, at leverandøren indrapporterer data til Moderniseringsstyrelsen, der detaljeret viser det faktiske salg på rammeaftalen. Kravet vil bortfalde i det omfang, at Moderniseringsstyrelsens systemer og leverandørens fakturering understøtter en mere effektiv opfølgning på rammeaftalens anvendelse via analyse af e-fakturaer. Nærmere specifikationer for datakrav og format vil fremgår af rammeaftalens bilag 5 og 5A.
Ydelsens nærmere indhold og historiske forbrugsmønstre fremgår af bilag 1 til udbudsbetingelserne.
Kontrakten kan forlænges 1 gang i 12 måneder.
Delaftale 3 Region Sjælland
Rammeaftalen omfatter indkøb af serviceydelser og produkter for AIA og ADK indenfor følgende områder:
— Serviceydelser, omfattende serviceeftersyn, tilkald, hastetilkald, fuldservice og beredskab vedrørende AIA og ADK-anlæg samt levering, reparation, installation, ændring, konfiguration mv. af AIA og ADK-anlæg og tilbehør hertil
— Produkter: AIA og ADK, omfattende advarselsenhed, AIA-nøgleboks, aktiv infrarød detektor, akustisk glasbrudsdetektor, håndsender, røgdetektor, overfaldstryk, kontakt til vanddetektering, radiomodul, keypad, fjernbetjening, betjeningspanel, bokskontakt, centraludstyr, forbikobler, gruppeudvidelsesmodul, kombinationsdetektor, magnetkontakt, mikrobølgedetektor, passiv glasbrudsdetektor, passiv infrarød detektor, seismisk detektor, strømforsyning, transmissionsudstyr, styringsenhed til ADK, kortlæsere, adgangsmedier, elektromekanisk lås, motorslutblik, nøgle til cylinderlås, cylinder, mekanisk låsekasse til cylinderlås, dørpumpe, tågesikringsanlæg, kabler og kabelrør.
Omkring serviceydelser skal det bemærkes, at der alene er tale om serviceydelser på åbne anlæg, jf. definitionen i bilag 0. Det skal ligeledes bemærkes, at udbuddet ikke omfatter f.eks. software til sikringsstyringssystemer til PC. Således er den eneste type af software, der indgår i nærværende udbud, den software, der evt. indgår i selve produkterne på rammeaftalen.
TV-overvågning, vil ikke være omfattet af rammeaftalen. Det skal dog være muligt at koble de af rammeaftalen omfattede produkter til TV-overvågning.
Ovennævnte udgør alene en overordnet beskrivelse af ydelsen.
Tildeling af bestillinger/ordrer baseret på en rammeaftale vil ske på baggrund af de vilkår, der er fastsat i rammeaftalen, enten ved direkte tildeling eller iværksættelse af en fornyet af konkurrence (miniudbud).
Levering skal ske til den enkelte institution efter anvisning fra kunden. Leverancer til kunder uden for Danmark samt til Grønland og Færøerne består udelukkende af produkter, og ikke serviceydelser i øvrigt.
Leverandøren skal kunne levere de dokumenter, der kræves for at understøtte statens fælles indkøbs- og faktureringssystem (IndFak/IndFak2).
Der vil være krav om, at leverandøren indrapporterer data til Moderniseringsstyrelsen, der detaljeret viser det faktiske salg på rammeaftalen. Kravet vil bortfalde i det omfang, at Moderniseringsstyrelsens systemer og leverandørens fakturering understøtter en mere effektiv opfølgning på rammeaftalens anvendelse via analyse af e-fakturaer. Nærmere specifikationer for datakrav og format vil fremgår af rammeaftalens bilag 5 og 5A.
Ydelsens nærmere indhold og historiske forbrugsmønstre fremgår af bilag 1 til udbudsbetingelserne.
Kontrakten kan forlænges 1 gang i 12 måneder.
Delaftale 4 Region Syddanmark
[Indæst NUTS-kode].
Rammeaftalen omfatter indkøb af serviceydelser og produkter for AIA og ADK indenfor følgende områder:
— Serviceydelser, omfattende serviceeftersyn, tilkald, hastetilkald, fuldservice og beredskab vedrørende AIA og ADK-anlæg samt levering, reparation, installation, ændring, konfiguration mv. af AIA og ADK-anlæg og tilbehør hertil
— Produkter: AIA og ADK, omfattende advarselsenhed, AIA-nøgleboks, aktiv infrarød detektor, akustisk glasbrudsdetektor, håndsender, røgdetektor, overfaldstryk, kontakt til vanddetektering, radiomodul, keypad, fjernbetjening, betjeningspanel, bokskontakt, centraludstyr, forbikobler, gruppeudvidelsesmodul, kombinationsdetektor, magnetkontakt, mikrobølgedetektor, passiv glasbrudsdetektor, passiv infrarød detektor, seismisk detektor, strømforsyning, transmissionsudstyr, styringsenhed til ADK, kortlæsere, adgangsmedier, elektromekanisk lås, motorslutblik, nøgle til cylinderlås, cylinder, mekanisk låsekasse til cylinderlås, dørpumpe, tågesikringsanlæg, kabler og kabelrør.
Omkring serviceydelser skal det bemærkes, at der alene er tale om serviceydelser på åbne anlæg, jf. definitionen i bilag 0. Det skal ligeledes bemærkes, at udbuddet ikke omfatter f.eks. software til sikringsstyringssystemer til PC. Således er den eneste type af software, der indgår i nærværende udbud, den software, der evt. indgår i selve produkterne på rammeaftalen.
TV-overvågning, vil ikke være omfattet af rammeaftalen. Det skal dog være muligt at koble de af rammeaftalen omfattede produkter til TV-overvågning.
Ovennævnte udgør alene en overordnet beskrivelse af ydelsen.
Tildeling af bestillinger/ordrer baseret på en rammeaftale vil ske på baggrund af de vilkår, der er fastsat i rammeaftalen, enten ved direkte tildeling eller iværksættelse af en fornyet af konkurrence (miniudbud).
Levering skal ske til den enkelte institution efter anvisning fra kunden. Leverancer til kunder uden for Danmark samt til Grønland og Færøerne består udelukkende af produkter, og ikke serviceydelser i øvrigt.
Leverandøren skal kunne levere de dokumenter, der kræves for at understøtte statens fælles indkøbs- og faktureringssystem (IndFak/IndFak2).
Der vil være krav om, at leverandøren indrapporterer data til Moderniseringsstyrelsen, der detaljeret viser det faktiske salg på rammeaftalen. Kravet vil bortfalde i det omfang, at Moderniseringsstyrelsens systemer og leverandørens fakturering understøtter en mere effektiv opfølgning på rammeaftalens anvendelse via analyse af e-fakturaer. Nærmere specifikationer for datakrav og format vil fremgår af rammeaftalens bilag 5 og 5A.
Ydelsens nærmere indhold og historiske forbrugsmønstre fremgår af bilag 1 til udbudsbetingelserne.
Kontrakten kan forlænges 1 gang i 12 måneder.
Delaftale 5 Region Midtjylland
Rammeaftalen omfatter indkøb af serviceydelser og produkter for AIA og ADK indenfor følgende områder:
— Serviceydelser, omfattende serviceeftersyn, tilkald, hastetilkald, fuldservice og beredskab vedrørende AIA og ADK-anlæg samt levering, reparation, installation, ændring, konfiguration mv. af AIA og ADK-anlæg og tilbehør hertil
— Produkter: AIA og ADK, omfattende advarselsenhed, AIA-nøgleboks, aktiv infrarød detektor, akustisk glasbrudsdetektor, håndsender, røgdetektor, overfaldstryk, kontakt til vanddetektering, radiomodul, keypad, fjernbetjening, betjeningspanel, bokskontakt, centraludstyr, forbikobler, gruppeudvidelsesmodul, kombinationsdetektor, magnetkontakt, mikrobølgedetektor, passiv glasbrudsdetektor, passiv infrarød detektor, seismisk detektor, strømforsyning, transmissionsudstyr, styringsenhed til ADK, kortlæsere, adgangsmedier, elektromekanisk lås, motorslutblik, nøgle til cylinderlås, cylinder, mekanisk låsekasse til cylinderlås, dørpumpe, tågesikringsanlæg, kabler og kabelrør.
Omkring serviceydelser skal det bemærkes, at der alene er tale om serviceydelser på åbne anlæg, jf. definitionen i bilag 0. Det skal ligeledes bemærkes, at udbuddet ikke omfatter fx software til sikringsstyringssystemer til PC. Således er den eneste type af software, der indgår i nærværende udbud, den software, der evt. indgår i selve produkterne på rammeaftalen.
TV-overvågning, vil ikke være omfattet af rammeaftalen. Det skal dog være muligt at koble de af rammeaftalen omfattede produkter til TV-overvågning.
Ovennævnte udgør alene en overordnet beskrivelse af ydelsen.
Tildeling af bestillinger/ordrer baseret på en rammeaftale vil ske på baggrund af de vilkår, der er fastsat i rammeaftalen, enten ved direkte tildeling eller iværksættelse af en fornyet af konkurrence (miniudbud).
Levering skal ske til den enkelte institution efter anvisning fra kunden. Leverancer til kunder uden for Danmark samt til Grønland og Færøerne består udelukkende af produkter, og ikke serviceydelser i øvrigt.
Leverandøren skal kunne levere de dokumenter, der kræves for at understøtte statens fælles indkøbs- og faktureringssystem (IndFak/IndFak2).
Der vil være krav om, at leverandøren indrapporterer data til Moderniseringsstyrelsen, der detaljeret viser det faktiske salg på rammeaftalen. Kravet vil bortfalde i det omfang, at Moderniseringsstyrelsens systemer og leverandørens fakturering understøtter en mere effektiv opfølgning på rammeaftalens anvendelse via analyse af e-fakturaer. Nærmere specifikationer for datakrav og format vil fremgår af rammeaftalens bilag 5 og 5A.
Ydelsens nærmere indhold og historiske forbrugsmønstre fremgår af bilag 1 til udbudsbetingelserne.
Kontrakten kan forlænges 1 gang i 12 måneder.
Delaftale 6 Region Nordjylland
Rammeaftalen omfatter indkøb af serviceydelser og produkter for AIA og ADK indenfor følgende områder:
— Serviceydelser, omfattende serviceeftersyn, tilkald, hastetilkald, fuldservice og beredskab vedrørende AIA og ADK-anlæg samt levering, reparation, installation, ændring, konfiguration mv. af AIA og ADK-anlæg og tilbehør hertil
— Produkter: AIA og ADK, omfattende advarselsenhed, AIA-nøgleboks, aktiv infrarød detektor, akustisk glasbrudsdetektor, håndsender, røgdetektor, overfaldstryk, kontakt til vanddetektering, radiomodul, keypad, fjernbetjening, betjeningspanel, bokskontakt, centraludstyr, forbikobler, gruppeudvidelsesmodul, kombinationsdetektor, magnetkontakt, mikrobølgedetektor, passiv glasbrudsdetektor, passiv infrarød detektor, seismisk detektor, strømforsyning, transmissionsudstyr, styringsenhed til ADK, kortlæsere, adgangsmedier, elektromekanisk lås, motorslutblik, nøgle til cylinderlås, cylinder, mekanisk låsekasse til cylinderlås, dørpumpe, tågesikringsanlæg, kabler og kabelrør.
Omkring serviceydelser skal det bemærkes, at der alene er tale om serviceydelser på åbne anlæg, jf. definitionen i bilag 0. Det skal ligeledes bemærkes, at udbuddet ikke omfatter f.eks. software til sikringsstyringssystemer til PC. Således er den eneste type af software, der indgår i nærværende udbud, den software, der evt. indgår i selve produkterne på rammeaftalen.
TV-overvågning, vil ikke være omfattet af rammeaftalen. Det skal dog være muligt at koble de af rammeaftalen omfattede produkter til TV-overvågning.
Ovennævnte udgør alene en overordnet beskrivelse af ydelsen.
Tildeling af bestillinger/ordrer baseret på en rammeaftale vil ske på baggrund af de vilkår, der er fastsat i rammeaftalen, enten ved direkte tildeling eller iværksættelse af en fornyet af konkurrence (miniudbud).
Levering skal ske til den enkelte institution efter anvisning fra kunden. Leverancer til kunder uden for Danmark samt til Grønland og Færøerne består udelukkende af produkter, og ikke serviceydelser i øvrigt.
Leverandøren skal kunne levere de dokumenter, der kræves for at understøtte statens fælles indkøbs- og faktureringssystem (IndFak/IndFak2).
Der vil være krav om, at leverandøren indrapporterer data til Moderniseringsstyrelsen, der detaljeret viser det faktiske salg på rammeaftalen. Kravet vil bortfalde i det omfang, at Moderniseringsstyrelsens systemer og leverandørens fakturering understøtter en mere effektiv opfølgning på rammeaftalens anvendelse via analyse af e-fakturaer. Nærmere specifikationer for datakrav og format vil fremgår af rammeaftalens bilag 5 og 5A.
Ydelsens nærmere indhold og historiske forbrugsmønstre fremgår af bilag 1 til udbudsbetingelserne.
Kontrakten kan forlænges 1 gang i 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles ikke krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre.
Tilbudsgiver skal vedlægge det fælles europæiske udbudsdokument med angivelse af følgende oplysninger:
1) Tilbudsgivers soliditetsgrad i det seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed. Soliditetsgraden angives som forholdet mellem tilbudsgiverens samlede egenkapital og tilbudsgiverens samlede aktiver. Oplysningerne om tilbudsgivers soliditetsgrad, samlede egenkapital og samlede aktiver skal angives i det fælleseuropæiske udbudsdokument, Del IV, afsnit B: Økonomisk og Finansiel formåen — Finansielle nøgletal. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning herom, samt vejledningstekst i Ethics.
2) Tilbudsgivers samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår tilbudsgiveren blev etableret eller startede sin virksomhed. Oplysningerne skal angives i det fælleseuropæiske udbudsdokument, Del IV, afsnit B: Økonomisk og Finansiel formåen — Samlet årsomsætning. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning herom.
Ad 1) og 2) Ved »det seneste disponible regnskabsår« forstås det seneste regnskab afsluttet i overensstemmelse med de regler og den praksis, der gælder for tilbudsgiverens regnskabsaflæggelse.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal dette anføres i det fælles europæiske udbudsdokument, Del II, afsnit C: Oplysninger om udnyttelse af andre enheders kapacitet, jf. i øvrigt punkt. VI.3) Yderligere oplysninger nedenfor. Den eller de andre enheder skal hver udfylde et særskilt ESPD med de krævede oplysninger.
Såfremt tilbudsgiver er del af et konsortium, skal dette anføres i det fælles europæiske udbudsdokument, Del II, afsnit A: Oplysninger om den økonomiske aktør, og hver af de deltagende økonomiske aktører skal udfylde et særskilt ESPD med de krævede oplysninger.
1) Som mindstekrav kræves en soliditetsgrad på minimum (8 %) i det seneste disponible regnskabsår.
Soliditetsgraden beregnes som virksomhedens samlede egenkapital i forhold til virksomhedens samlede aktiver, udregnet i procent. Soliditetsgraden udregnes således som (samlede egenkapital/samlede aktiver) x 100 = soliditetsgrad.
Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen, beregnes soliditetsgraden som virksomhedens og disse andre enheders samlede egenkapital i forhold til deres samlede aktiver, udregnet i procent.
Ved en sammenslutning af virksomheder (et konsortium) beregnes soliditetsgraden som virksomhedernes samlede egenkapital i forhold til deres samlede aktiver, udregnet i procent.
Ordregiver beregner soliditetsgraden ud fra de afgivne oplysninger i de modtagne ESPD, Del IV, afsnit B — Finansielle nøgletal. Selvom oplysningerne fremgår af separate ESPD'er, vurderes de således samlet.
2) Som mindstekrav kræves endvidere en samlet årlig omsætning i det seneste disponible regnskabsår på mindst:
Delaftale 1 (Landsdækkende): 10 000 000 DKK
Delaftale 2 (Region Hovedstaden): 4 000 000 DKK
Delaftale 3 (Region Sjælland): 2 000 000 DKK
Delaftale 4 (Region Syddanmark): 2 000 000 DKK
Delaftale 5 (Region Midtjylland): 2 000 000 DKK
Delaftale 6 (Region Nordjylland): 2 000 000 DKK.
Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som virksomhedens og disse enheders samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår.
Ved en sammenslutning af virksomheder (et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår.
Ordregiver beregner omsætningen ud fra de afgivne oplysninger i de modtagne ESPD, Del IV, afsnit B — Samlet årsomsætning. Selvom oplysningerne fremgår af separate ESPD'er, vurderes de således samlet.
Dokumentation:
Før ordregivers beslutning om tildeling af rammeaftalen, skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i det fælles europæiske udbudsdokument i henhold til udbudslovens § 151 og § 152. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning herom.
Som dokumentation for, at de ovennævnte mindstekrav til soliditetsgrad og omsætning er opfyldt, skal den pågældende tilbudsgiver indenfor en nærmere angivet frist, dog ikke under 18 kalenderdage fra modtagelsen af forespørgslen fremlægge en erklæring om, at de i ESPD anførte oplysninger i Del IV, afsnit B — Samlet årsomsætning og Finansielle nøgletal er korrekte.
Tilbudsgiver er ikke forpligtet til at fremlægge denne erklæring, når ordregiver kan skaffe de relevante regnskabsmæssige oplysninger direkte gennem adgang til en national database, jf. udbudslovens § 151, stk. 5. Dette forudsætter dog, at ansøger i ESPD, Del IV og Del V har oplyst, hvilken database ordregiver kan opnå kendskab til de nødvendige oplysninger eller relevant dokumentation, jf. udbudslovens § 148, stk. 2, nr. 3.
Rammeaftalen regulerer i relevant omfang leverandørens udvisning af samfundsansvar, som formuleret i de konventioner, som ligger til grund for principperne i FN's Global Compact og som formuleret i OECD's Retningslinjer for Multinationale Virksomheder.
Rammeaftalen indeholder desuden krav i henhold til ILO-konvention 94 jf. cirkulære nr. 9471 af 30.6.2014 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter.
Medarbejdere, der varetager opgaver i forbindelse med rammeaftalens opfyldelse, herunder personale og underleverandører, skal kunne sikkerhedsgodkendes til et niveau som krævet af den enkelte kunde, jf. cirkulære nr. 10338 af 17.12.2014. Politiets og Forsvarets sikkerhedsmyndighed foretager en sikkerhedsundersøgelse med henblik på den enkelte kundes godkendelse. Leverandøren skal opretholde den kapacitet af sikkerhedsgodkendte medarbejdere, der er krævet af den enkelte kunde, jf. ovenfor.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Rammeaftalen forventes udbudt igen i forbindelse med rammekontraktens udløb i enten 2019 eller 2020 afhængigt af om rammekontrakten forlænges.
Udbudsmaterialet er tilgængeligt på hjemmesiden, der er angivet under punkt I.3). Afgivelse af tilbud kan kun ske elektronisk på hjemmesiden, der fremgår af I.3) Virksomheden kan via hjemmesiden få tildelt brugernavn og adgangskode. Virksomheden skal have installeret Adobe Reader (version 11.0.7 eller nyere version) eller Adobe Acrobat (version 6.0 eller nyere version).
Der afholdes orienteringsmøde vedrørende udbuddet, herunder udfyldelsen af ESPD, d. 5.9.2016 kl. 13:00 hos Moderniseringsstyrelsen, Landgreven 4, 1017 København K. Se nærmere oplysninger i udbudsbetingelserne.
Tilbudsgiveren skal udfylde og vedlægge det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold: Der er tale om foreløbigt bevis for:
1) at tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, jf. nærmere nedenfor
2) at tilbudsgiveren opfylder de mindstekrav til egnethed (økonomisk og finansiel kapacitet), der er fastsat ovenfor i punkt III.1.2).
Ordregiveren skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Ordregiver vil herudover udelukke tilbudsgivere fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis de er omfattet af en udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 eller nr. 6. Tilbudsgiver skal anføre oplysningerne herom i det fælles europæiske udbudsdokument, del III, afsnit A, B og C.
Før ordregivers beslutning om tildeling af rammeaftalen, skal ordregiver kræve, at de tilbudsgivere, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen til, fremlægger dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i det fælles europæiske udbudsdokument, jf. udbudslovens § 159 stk. 2. For tilbudsgivere, der er hjemhørende i Danmark og udelukkende har danske statsborgere i sine ledelsesorganer kan dokumentationen udgøres af en serviceattest, der udstedes af Erhvervsstyrelsen efter anmodning. For tilbudsgivere, der er hjemmehørende i udlandet og/eller har udenlandske statsborgere i sine ledelsesorganer henvises til udbudsbetingelserne.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) vedr. pkt. III.1.2), skal tilbudsgiver fremlægge støtteerklæringer eller anden dokumentation, der godtgør, at tilbudsgiveren faktisk råder over denne formåen jf. Udbudslovens § 144, stk. 2. Skabelon for støtteerklæring kan hentes i på hjemmesiden, jf. punkt I.3).
I relation til punkt III.1.) bemærkes, at såfremt rammeaftalen tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal rammeaftalen underskrives af samtlige deltagere i sammenslutningen.
Forud for denne udbudsforretning er der gennemført en markedsdialog om blandt andet udbudsmaterialets bilag 1B, 4, 4A, 13 og 13A. Relevant materiale herfra findes på den i punkt I.3) anførte hjemmeside.
Ordregiver kræver, at tilbudsgiver og den juridiske enhed, som tilbudsgiveren baserer sin økonomiske og finansielle formåen på hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse.
Ordregivers skriftlige svar på modtagne skriftlige spørgsmål fra interesserede tilbudsgivere vil blive offentliggjort på hjemmesiden, jf. pkt. 1.3). Interesserede deltagere opfordres til løbende at holde sig orienteret. Frist for spørgsmål og besvarelse heraf fremgår af udbudsbetingelserne.
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller lovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:www.kfst.dk