1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Byggeri og Ejendomme, Nyt Aalborg Universitetshospital
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktiviteter
:
Sundhed
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Sterilvogne til Nyt Aalborg Universitetshospital (NAU).
Beskrivelse
:
Nyt Aalborg Universitetshospital (NAU) udbyder én kontrakt vedrører sterilvogne. Byggeri og ejendomme, Nyt Aalborg Universitetshospital er Ordregiver. Kontrakten udbydes efter udbudslovens §§ 61-66. Det udbudte indkøb er detaljeret i udbudsmaterialet. Ordregiver forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på baggrund af det første indledende tilbud uden gennemførelse af forhandlinger. På samme måde forbeholder Ordregiver sig retten til at afholde en yderligere forhandlingsrunde end den ene forventede runde.
Identifikator for proceduren
:
870d7ae4-61d1-4419-bdd9-70b5d0fc1ac7
Tidligere bekendtgørelse
:
550957-2023
Type af procedure
:
Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Varer
Primær klassificering
(
cpv
):
34622500
Bagagevogne og specialvogne
2.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
5 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Sterilvogne til Nyt Aalborg Universitetshospital (NAU).
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører sterilvogne. Udbuddet omfatter indkøb af transportvogne til transport af sterilt udstyr mellem sterilcentral og operationsgang på Nyt Aalborg Universitetshospital. Sterilvognene vil skulle transporteres med AGV’er, kunne håndteres i hospitalets automatiske vognbufferlagre samt vaskes i hospitalets automatiserede vognvasker. I sterilvognene vil der blive transporteret sterilt udstyr i instrumentcontainere af forskellige størrelser, samt udstyr emballeret på anden vis (f.eks. i plastposer). Den udbudte ydelse er beskrevet mere detaljeret i udbudsmaterialet.
5.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Varer
Primær klassificering
(
cpv
):
34622500
Bagagevogne og specialvogne
Yderligere klassificering
(
cpv
):
34000000
Transportudstyr og transporthjælpemidler
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af mulighederne
:
Optioner fremgår af tilbudslisten.
5.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
24
Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
5 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Yderligere oplysninger
:
Ordregiver har i henhold til udbudsloven § 49, stk. 2 overvejet at opdele kontrakten i delkontrakter. Det totale indkøb af transportvogne til NAU er i forvejen opdelt i henholdsvis nærværende udbud, samt et yderligere EU-udbud for flere typer transportvogne samlet, samt et yderligere EU-udbud for madtransportvogne. Nærværende udbud af sterilvogne opdeles ikke yderligere.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Beskrivelse
:
Price is not the only award criterion and all criteria are stated only in the procurement documents.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
30
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Price is not the only award criterion and all criteria are stated only in the procurement documents.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
70
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om undersøgelsesfrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: § 7, stk. 1, og stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171,stk.4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens §185,stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk. § 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Byggeri og Ejendomme, Nyt Aalborg Universitetshospital
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Klagenævnet for Udbud
6.
Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Scan Modul Byrum ApS
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Sterilvonge
Identifikator for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af resultatet
:
5 519 250,00
DKK
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Sterilvogne
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
12/03/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
05/06/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
nej
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra små virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Byggeri og Ejendomme, Nyt Aalborg Universitetshospital
Registreringsnummer
:
29190341
Postadresse
:
Hospitalsbyen 1
By
:
Gistrup
Postnummer
:
9260
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Kontaktpunkt
:
Jakob Fredslund Kobbernagel
Telefon
:
51611328
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Scan Modul Byrum ApS
Registreringsnummer
:
16224715
Postadresse
:
Jegstrupvej 2B
By
:
Skive
Postnummer
:
7800
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+4597523533
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen
:
907213e9-0981-45bf-9100-4b442d600a74
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
07/06/2024
06:29:25 (UTC)
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
340488-2024
EUT-S-nummer
:
111/2024
Offentliggørelsesdato
:
10/06/2024