Fakta om udbudet
Udbyder
Region Midtjylland
Vindere
Udbud Overfaldsalarmløsning -hasteprocedure
(13.12.2016)
Ascom Danmark A/S
Ørstedsvej 9
8600 Silkeborg
Udbud overfaldsalarmløsning -hasteprocedure
Region Midtjylland
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
29190925
Olof Palmes Allé 15
Aarhus N
8200
Danmark
Kontaktperson: Torben Trangbæk
Telefon: +45 78414508
E-mail: Torben.Trangbaek@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.udbud.rm.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/253854
Del II: Genstand
Udbud overfaldsalarmløsning -hasteprocedure.
Udbud af overfaldsalarmløsning til Region Midtjylland.
Aarhus.
Udbud af overfaldsalarmløsning til Region Midtjylland. Udbuddet vedrører indkøb af overfaldsalarmsystem potentielt til samtlige Region Midtjyllands hospitalsenheder og institutioner. Aarhus Universitetshospital, Skejby (AUH) står over for et stort indkøb, som vil blive foretaget under den udbudte kontrakt. Derimod er der ikke i øjeblikket tilsvarende planer for de øvrige hospitaler og institutioner, men disse får herved mulighed for på et senere tidspunkt at benytte sig af aftalen ved at udvide AUH's løsning.
Der indgår 3 optioner:
A. Service og vedligeholdelsesaftale
B. Etablering og drift hostet løsning
C. Integration til display.
Dette udbud omfatter både varer og tjenesteydelser. Der er tale om en kombineret IT-kontrakt og rammeaftale vedrørende køb af yderligere hardware.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiveren skal i ESPD del IV B i punktet »Finansielle nøgletal« oplyse sin soliditetsgrad (ultimo året) i det seneste disponible regnskabsår.
Som dokumentation for soliditetsgradens størrelse skal den vindende Tilbudsgiver i henhold til pkt. 6.1 i udbudsbetingelserne fremsende følgende, afhængigt af, hvilken kategori af virksomhed, Tilbudsgiver tilhører:
— Hvis Tilbudsgiver er revisionspligtig:
o Seneste godkendte årsrapport med revisionserklæring.
— Hvis Tilbudsgiver ikke er revisionspligtig:
o Enten seneste godkendte årsrapport med revisionserklæring eller reviewerklæring,
o eller revisors reviewerklæring om soliditetsgradens størrelse for seneste disponible regnskabsår.
Det er et minimumskrav, at soliditetsgraden (ultimo året) for det anførte regnskabsår er minimum 10 %. Soliditetsgraden udregnes efter følgende formel:
Soliditetsgrad = (Egenkapital x 100) / Samlede aktiver.
Tilbudsgiver skal i ESPD del IV C i punktet »For så vidt angår vareindkøbskontrakter: levering af leverancer af den anførte type« udarbejde referenceliste for de af udbuddet omfattede og tilsvarende ydelser leveret inden for de seneste 3 år. Referencelisten skal således indeholde en beskrivelse af de betydeligste leveringer inklusive datoer og kundens navn (inkl. kontaktperson hos kunden). Herudover ses det gerne, at Tilbudsgiver angiver størrelsesordenen (i form af beløb i DKK). Såfremt der ikke er plads til at angive samtlige referencer i dette felt, vedlægges referenceliste i stedet som et særskilt dokument med tydelig angivelse af, hvad det vedrører, og der henvises i ESPD del IV C til dokumentet.
Som dokumentation for Tilbudsgiverens relevante erfaring skal den vindende Tilbudsgiver i henhold til pkt. 6.1 i udbudsbetingelserne fremsende underskrevet referenceliste, hvorefter Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af oplysningernes rigtighed.
Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 1 sammenlignelig reference inden for de seneste 3 år. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører levering af overfaldsalarmsystem.
Del IV: Procedure
Region Midtjylland (RM) offentliggjorde 13/8/16 udbud af overfaldsalarmsystem, som blev annulleret. Genudbud blev iværksat 31/8/16. Ved dette udbud kom kun 1 konditionsmæssigt tilbud og dermed reelt ingen konkurrence. 2 andre havde forsøgt at afgive tilbud. Derfor har Region Midtjylland forventning om, at der ved et genudbud vil kunne være en reel konkurrence om opgaven.
Baggrunden for benyttelse af hasteproceduren er, at projektet har en særdeles stram tidsplan (den var stram selv med det tidligere udbuds frister), og at overholdelse af deadline for ibrugtagning af Akutafdelingen har stor betydning for RMs muligheder for på forsvarlig vis at varetage de dertilhørende akutopgaver. Da RM ikke både vil kunne overholde min.frist på 30 dage for et offentligt udbud og samtidig kunne forvente at have kontrakten gennemført tids nok til at nå deadline for ibrugtagning af Akutafdelingen, ser RM sig nødsaget til at anvende hasteproceduren.
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk
Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt og 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk