23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
19.08.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Greve Kommune

Tøjvask for hjemmeboende borgere


Greve Kommune

497548-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – Afhentning af vasketøj – Tøjvask for hjemmeboende borgere
OJ S 160/2024 19/08/2024
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Greve Kommune
E-mail sras@greve.dk
Køberens retlige status : Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktiviteter : Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Tøjvask for hjemmeboende borgere
Beskrivelse Ydelsen ”tøjvask for hjemmeboende borgere” omfatter håndtering af uvasket tøj og linned, herunder afhentning, sortering, vask, tørretumbling, sammenlægning, pakning og returnering i en sådan stand, at borgeren uden videre kan benytte det rene tøj. Ordregiver ønsker at indgå en 4-årig aftale. Aftalen tildeles den Tilbudsgiver, der tilbyder det ”økonomisk mest fordelagtige tilbud”, betinget af, at tilbuddet og Tilbudsgiver bliver godkendt af Greve Byråd. Den Tilbudsgiver, som afgiver det næstbedste tilbud, vil blive tilbudt at bliver ”frit valgs leverandør”.
Identifikator for proceduren 67d2c169-7400-4bb3-b7e3-2f7072850dc3
Intern identifikator 24-008566
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres i henhold til lov nr. 10 af 06/01/2023, afsnit II (Udbudsloven). Udbudsformen er offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver har ret til at afgive tilbud. Udbuddet er ikke opdelt i delaftaler, da det er Ordregivers vurdering, at det vil give den kommercielt bedste løsning for Greve Kommune at udbyde ydelsen samlet.
2.1.1.
Formål
Kontraktens art Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 98311000   Afhentning af vasketøj
Yderligere klassificering   ( cpv ): 98310000   Vask og rensning
2.1.2.
Udførelsessted
By Greve Kommune
Landespecifik underafdeling (NUTS) Østsjælland   ( DK021 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 2 500 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 3 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Dokumentation for afgivende oplysninger i ESPD skal afleveres samtidigt med tilbud jf. udbudsbetingelser pkt. 4
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Grunde til udelukkelse
Korruption Bestikkelse som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater, og artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EU-Tidende 2003, nr. L 192, side 54) og bestikkel- se som defineret i den nationale ret i ansøgerens eller tilbudsgiverens medlemsstat eller hjemland eller i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret, jf. UBL §135, stk. 1 og 2. Danske tilbudsgiver skal på anmodning dokumentere dette ved at fremlægge en serviceattest der maksimalt er udstedt 6 måneder før tilbudsfrist. For øvrige tilbudsgivere kræves dokumentation iht. UBL § 153.
Deltagelse i en kriminel organisation Handlinger begået som led i en kriminel organisation som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 (EU-Tidende 2008, nr. L 300, side 42), jf. UBL §135, stk. 1, nr. 1. Danske tilbudsgiver skal på anmodning dokumentere dette ved at fremlægge en serviceattest der maksimalt er udstedt 6 måneder før tilbudsfrist. For øvrige tilbudsgivere kræves dokumentation iht. UBL § 153.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rå- dets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om fore- byggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EU-Tidende 2005, nr. L 309, side 15), jf. UBL §135, stk. 1 og 2. Danske tilbudsgiver skal på anmodning dokumentere dette ved at fremlægge en serviceattest der maksimalt er udstedt 6 måneder før tilbudsfrist. For øvrige tilbudsgivere kræves dokumentation iht. UBL § 153.
Svig Svig som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser, jf. UBL §135, stk. 1 og 2. Danske tilbudsgiver skal på anmodning dokumentere dette ved at fremlægge en serviceattest der maksimalt er udstedt 6 måneder før tilbudsfrist. For øvrige tilbudsgivere kræves dokumentation iht. UBL § 153.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Overtrædelse af straffelovens § 262 a eller, for så vidt angår en dom fra et andet land angående børnearbejde og andre former for menneskehandel som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EU-Tidende 2011, nr. L 101, side 1), jf. UBL §135, stk. 1 og 2. Danske tilbudsgiver skal på anmodning dokumentere dette ved at fremlægge en serviceattest der maksimalt er udstedt 6 måneder før tilbudsfrist. For øvrige tilbudsgivere kræves dokumentation iht. UBL § 153.
Rent nationale udelukkelsesgrunde Økonomiske aktører og evt. støttende enheder, udelukkes fra at deltage i udbuddet, hvis de endvidere er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 134a, hvorefter En ordregiver skal udelukke en ansøger eller til- budsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren En interessekonflikt, jf. § UBL 24, nr. 18, i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes effektivt med mindre indgribende foranstaltninger, jf. UBL §136, stk. 1, nr. 1.
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure En konkurrencefordrejning som omhandlet i UBL § 39 som følge af den forudgående inddragelse af de økonomiske aktører i forberedelsen af udbudsproceduren i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes med mindre indgribende foranstaltninger Jf. UBL § 136, stk. 1, nr. 2.
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Ansøgeren eller tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgerens eller tilbudsgiverens integritet, Jf. UBL §136, stk. 1, nr. 4.
Betaling af socialsikringsbidrag Ubetalt forfalden gæld under 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret, jf. UBL §135, stk. 3 og UBL § 137, stk. 1, nr. 6. Danske tilbudsgiver skal på anmodning dokumentere dette ved at fremlægge en serviceattest der maksimalt er udstedt 6 måneder før tilbudsfrist. For øvrige tilbudsgivere kræves dokumentation iht. UBL § 153.
Betaling af skatter og afgifter Ubetalt forfalden gæld under 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret, jf. UBL §135, stk. 3 og UBL § 137, stk. 1, nr. 6. Danske tilbudsgiver skal på anmodning dokumentere dette ved at fremlægge en serviceattest der maksimalt er udstedt 6 måneder før tilbudsfrist. For øvrige tilbudsgivere kræves dokumentation iht. UBL § 153.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som defineret i henholdsvis artikel 1, 3 og 4 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2002, nr. L 164, side 3) som ændret ved Rådets rammeafgørelse 2008/919/RIA af 28. november 2008 om ændring af rammeafgørelse 2002/475/RIA om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2008, nr. L 330, side 21), jf. UBL §135, stk. 1 og 2. Danske tilbudsgiver skal på anmodning dokumentere dette ved at fremlægge en serviceattest der maksimalt er udstedt 6 måneder før tilbudsfrist. For øvrige tilbudsgivere kræves dokumentation iht. UBL § 153.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Tøjvask for hjemmeboende borgere
Beskrivelse : Ydelsen ”tøjvask for hjemmeboende borgere” omfatter håndtering af uvasket tøj og linned, herunder afhentning, sortering, vask, tørretumbling, sammenlægning, pakning og returnering i en sådan stand, at borgeren uden videre kan benytte det rene tøj. Ordregiver ønsker at indgå en 4-årig aftale. Aftalen tildeles den Tilbudsgiver, der tilbyder det ”økonomisk mest fordelagtige tilbud”, betinget af, at tilbuddet og Tilbudsgiver bliver godkendt af Greve Byråd. Den Tilbudsgiver, som afgiver det næstbedste tilbud, vil blive tilbudt at bliver ”frit valgs leverandør”.
Intern identifikator : 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 98311000   Afhentning af vasketøj
Yderligere klassificering   ( cpv ): 98310000   Vask og rensning
5.1.2.
Udførelsessted
By : Greve Kommune
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Østsjælland   ( DK021 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/04/2025
Varigheds slutdato 31/03/2029
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 2 500 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 3 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Dette er et tilbagevendende udbud
Beskrivelse : Området forventes konkurrenceudsat igen senest i 2028
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives Ikke påkrævet
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
Yderligere oplysninger : Dokumentation for afgivende oplysninger i ESPD skal afleveres samtidigt med tilbud jf. udbudsbetingelser pkt. 4
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Omsætning på min. 5 mio. kr., Positiv egenkapital, forsikring på min. 5 mio. kr.
Beskrivelse : Der stilles iht. udbudsbetingelsernes afsnit 3.3 følgende mindstekrav til tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen: -Omsætning på min. 5 mio. kr. i hvert af de seneste tre afsluttede regnskabsår -Positiv egenkapital de seneste tre afsluttede regnskabsår -At Tilbudsgiver har tegnet en erhvervs- og produktansvarsforsikring med dækningssum på mindst 5 mio. kr. pr. person- og/eller tingskade Oplysninger afgives i ESPD.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium : Ikke anvendt

Kriterium :
Type : Teknisk og faglig formåen
Navn : Referencer
Beskrivelse : Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver kan oplyse mindst 3 referencer for leverance af tilsvarende karakter. Aftalen/kontrakten for den enkelte reference skal enten fortsat være gyldig eller afsluttet indenfor de senest 2 år. Under fanen ”Udvælgelseskriterier” i EU-Supply angives referencer. Referencelisten skal indeholde følgende: • En beskrivelse af aftalen/kontrakten og de udførte opgaver. • Rammeaftalens/kontraktens værdi i DKK. • Rammeaftalens/kontraktens start- og slutdato. • Kundenavn, inkl. kontaktperson og telefonnummer på denne.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Prisen opgøres som den evalueringstekniske pris iht. udbudsbetingelsernes afsnit 5.2 og jf. Tilbudslisten, Bilag 2.
Vægtning (procentdel, præcis) : 60

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet
Beskrivelse : Kvaliteten opgøres ud fra tilbudsgivers besvarelse i kravspecifikationen, bilag 1. og iht. udbudsbetingelsernes afsnit 5.3. herunder afsnit 5.3.1 Evaluering af Kvalitetsparametre og afsnit 5.3.2 Evaluering af nul-emissionskøretøjer.
Vægtning (procentdel, præcis) : 40
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 05/09/2024   21:55:00 (UTC)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 19/09/2024   10:00:00 (UTC)
Frist, inden for hvilken tilbuddet skal være gyldigt 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Åbningsdato : 19/09/2024   11:00:00 (UTC)
Yderligere oplysninger : Det er ikke muligt at overvære åbningen af indkomne tilbud.
Betingelser for kontrakten :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Aftalen tildeles den Tilbudsgiver, der tilbyder det ”økonomisk mest fordelagtige tilbud”, betinget af, at tilbuddet og Tilbudsgiver bliver godkendt af Greve Byråd. Den Tilbudsgiver, som afgiver det næstbedste tilbud, vil blive tilbudt at bliver ”frit valgs leverandør”.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om undersøgelsesfrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: » Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1. 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3. seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævns- lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbuds- lovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere : 1
Yderligere omfattede købere : Aftalen tildeles den Tilbudsgiver, der tilbyder det ”økonomisk mest fordelagtige tilbud”, betinget af, at tilbuddet og Tilbudsgiver bliver godkendt af Greve Byråd. Den Tilbudsgiver, som afgiver det næstbedste tilbud, vil blive tilbudt at bliver ”frit valgs leverandør”.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Greve Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Greve Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Greve Kommune
Organisation, der behandler tilbud Greve Kommune
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Greve Kommune
Registreringsnummer : 44023911
Postadresse : Rådhusholmen 10    
By : Greve
Postnummer : 2670
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Østsjælland   ( DK021 )
Land : Danmark
Kontaktpunkt : Simon Rasmussen
E-mail : sras@greve.dk
Telefon : +45 43973906
Internetadresse : https://greve.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Telefon : +45 35291000
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Kontaktpunkt : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen : c43839bd-a8a9-487a-b6b4-8441b8faec6b   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsessubtype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 15/08/2024   10:50:36 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelse (eSender) : 16/08/2024   08:30:37 (UTC)
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 497548-2024
EUT-S-nummer : 160/2024
Offentliggørelsesdato : 19/08/2024

Send til en kollega

0.096