Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Addresse
http://my.mercell.com/Permalink/62428500.aspx
Udbyder
Esbjerg Kommune
Vindere
Valgt firma
(22.06.2017)
El:Con Gruppen A/S (NRGI)
Finlandsgade 20
8200 Århus N
Opdateringer
II.1.4)
I stedet for:
Esbjerg Kommune udbyder drift, vedligehold og løbende udskiftning af kommunens vejbelysningsanlæg samt projektering og etablering af nyanlæg i forbindelse med byggemodninger og lignende.
Udbuddet gennemføres som følge af, at Ordregivers eksisterende driftskontrakt med Elcon A/S udløber.
Tryk her http://my.mercell.com/Permalink/62428500.aspx
Læses:
Esbjerg Kommune udbyder drift, vedligehold og løbende udskiftning af kommunens vejbelysningsanlæg samt projektering og etablering af nyanlæg i forbindelse med byggemodninger og lignende.
Udbuddet gennemføres som følge af, at Ordregivers eksisterende driftskontrakt med Elcon A/S udløber.
Tryk her http://permalink.mercell.com/62428500.aspx
Udbud af drift, vedligehold og løbende udskiftning af vejbelysning
Esbjerg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
39877511
Torvegade 74
Esbjerg
6700
Danmark
Kontaktperson: Alice Knudsen
Telefon: +45 76161443
E-mail: alikn@esbjergkommune.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://my.mercell.com/Permalink/62428500.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.esbjergkommune.dk/
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://my.mercell.com/Permalink/62428500.aspx
Del II: Genstand
Udbud af drift, vedligehold og løbende udskiftning af vejbelysning.
Esbjerg Kommune udbyder drift, vedligehold og løbende udskiftning af kommunens vejbelysningsanlæg samt projektering og etablering af nyanlæg i forbindelse med byggemodninger og lignende.
Udbuddet gennemføres som følge af, at Ordregivers eksisterende driftskontrakt med Elcon A/S udløber.
Tryk her http://my.mercell.com/Permalink/62428500.aspx
Udbuddet omhandler drift, vedligehold og løbende udskiftning af ca. 34 154 armaturer, master og tilhørende belysningsskabe. De ca. 34 154 master er inklusiv 325 fodgængerlys, torontoanlæg, portaler og tavlestandere.
Armaturerne mv. er primært placeret på offentlige veje og stier, private fælles veje, inklusiv private stier, samt offentlige parkeringspladser. I det omfang Esbjerg Kommune i kontraktperioden overtager yderligere armaturer på strækninger, hvor Kommunen er vejmyndighed, vil disse også indgå.
Den løbende udskiftning vil omfatte ændringer og udbygning af veje og deres udstyr, herunder placering og omlægning af fremmede ledningsejeres kabler mv., som kan medføre nye anlægsopgaver.
Med »Belysningsanlæg« forstås vejbelysningsanlæg, herunder master, armaturer, lyskilder, kabler, forsynings- og styreskabe, måler- og elskabe inkl. måler.
Esbjerg Kommune udbyder denne opgave med henblik på at identificere den virksomhed, som fremadrettet skal varetage drift, vedligehold og modernisering af Belysningsanlægget. Rent kontraktuelt vil Ordregiver med Leverandøren indgå 2 kontrakter for opgaven; 1 drifts- og vedligeholdelseskontrakt og 1 moderniseringskontrakt. Kontrakterne indeholder elementer af en rammeaftale. Det er dog Esbjerg Kommunens vurdering, at kontrakternes primære genstand skal kategoriseres som en offentlig kontakt.
Ordregiver har i henhold til udbudslovens § 49 vurderet opdeling af kontrakten i delkontrakter, men har vurderet, at det er mest hensigtsmæssigt af både praktiske og økonomiske årsager, at samle kontraktens opgaver til udførelse af én leverandør.
Dokumentet »Særlig Arbejdsbeskrivelse (SAB)« med bilag indeholder en udførlig beskrivelse af de opgaver, som er omfattet af den udbudte kontrakt.
Der er mulighed for, at kontrakten kan forlænges med 2 x 1 år.
Såfremt der modtages ansøgninger fra flere end 6 egnede virksomheder, vil Ordregiver udvælge det bedste konkurrencefelt, hvoraf 2 af de 6 virksomheder skal kunne defineres som mikro- og/eller småvirksomheder i henhold til Europa-Kommissionens definition heraf.
Såfremt der modtages ansøgninger fra flere end 6 egnede virksomheder, hvoraf mindre end 2 virksomheder kan defineres som mikro- og/eller småvirksomheder, vil Ordregiver stadig udvælge 6 egnede virksomheder.
Ordregiver vil i forbindelse med udvælgelsen blandt flere egnede ansøgere ud over ovenstående lægge særlig vægt på de bedste og mest relevante referencer vedrørende arbejder og ydelser.
Såfremt ansøger er et konsortium, vil Ordregiver i forhold til udvælgelsen betragte konsortiet som 1 ansøger og konsortiet vil derfor blive vurderet samlet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Dele af arbejdet kræver autorisation, jf. lov nr. 401 af den 28.4.2014 om autorisation af virksomheder på el-, vvs- og kloak-installationsområdet. Ansøger skal besidde den krævede autorisation. (jf. ESPD del IV, afsnit A).
For det seneste afsluttede regnskabsår skal ansøger give oplysninger om følgende:
— Ansøgers samlede årsomsætning (jf. ESPD del IV, afsnit B).
— Ansøgers egenkapital og soliditetsgrad ((egenkapital/aktiver) x 100) i % (jf. ESPD del IV, afsnit B). Ved angivelse af soliditetsgrad bedes hele den foran angivne formel i udfyldt stand fremgå af ESPD'ets felt »beskrivelse«.
Såfremt der er sket væsentlige ændringer i ansøgers økonomiske situation siden seneste regnskabsaflæggelse, skal ansøger oplyse herom.
Erhvervsansvarsforsikring:
— Ansøger skal oplyse det forsikrede beløb i ansøgerens erhvervsansvarsforsikring (jf. ESPD del IV, afsnit B).
Bemærk: Ansøgers oplysninger omkring det forsikrede beløb for henholdsvis person- og tingsskade i ansøgers erhvervsansvarsforsikring kan angives i ESPD'ets felt »Øvrige økonomiske og finansielle krav«.
Generelt:
Er ansøger et konsortium/lignende sammenslutning eller baserer ansøger sig på andre enheders økonomiske eller finansielle kapacitet, skal der indgives særskilt ESPD-dokument for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen/underentreprenøren.
Såfremt ansøger ikke kan give alle oplysninger vedrørende økonomisk og finansiel kapacitet, fordi ansøger er etableret inden for de seneste år, skal ansøger anføre dette.
Dokumentation:
— Den vindende tilbudsgiver skal kunne dokumentere regnskabstallene i form af underskrevet revisorgodkendt årsregnskab eller tilsvarende erklæring samt en ledelseserklæring om, at der ikke siden sidste regnskabsaflæggelse er sket væsentlige ændringer i tilbudsgivers økonomiske situation.
— Den vindende tilbudsgiver skal kunne dokumentere den relevante erhvervsansvarsforsikring i form af kopi af gældende forsikringsaftale eller police.
— Samlet årsomsætning på minimum 8 000 000 DKK i det seneste regnskabsår
— Positiv egenkapital
— Soliditetsgrad på minimum 20 %
— Erhvervsansvarsforsikring der minimum dækker 5 000 000 DKK for personskade og 10 000 000 DKK for tingsskade.
Referencer:
Referencer med oplysning om ansøgers betydeligste erfaring med tilsvarende arbejder/ydelser udført inden for de seneste 3 år. Referencerne skal dække tilsvarende arbejder/ydelser. Referencerne bør indeholde: beskrivelse af arbejdet/ydelsen, beløb, tidspunkt for udførelsen (dato) og modtager af arbejdet/ydelsen (jf. ESPD del IV, afsnit C).
Årlige gennemsnitlige antal beskæftigede:
Det årlige gennemsnitlige antal beskæftigede de seneste 3 år hos tilbudsgiver fordelt på relevante faggrupper, herunder overmontører og udlærte elektrikere (jf. ESPD del IV, afsnit C).
Bemærk: Ansøgers oplysninger omkring det gennemsnitlige antal årlige beskæftigede for de seneste 3 år for de relevante faggrupper, kan angives i ESPD'ets felt vedrørende de »Uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer«.
Rådighed over værktøj og materiel:
Angivelse af værktøj, materiel og teknisk udstyr relevant for arbejdet/ydelsen (jf. ESPD del IV, afsnit C).
Generelt:
Er ansøger et konsortium/lignende sammenslutning eller baserer ansøger sig på andre enheders tekniske eller faglige kapacitet (f.eks. underleverandører), skal der indgives særskilt ESPD-dokument for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen/underleverandøren.
Dokumentation:
— Den vindende tilbudsgiver skal kunne dokumentere referencelisten i form af kontaktoplysninger, herunder kontaktperson, adresse og telefonnummer, hos modtageren, som kan bekræfte tilbudsgivers udførelse af arbejdet/ydelsen.
— Den vindende tilbudsgiver skal kunne dokumentere det årlige gennemsnitlige antal beskæftigede de seneste 3 år fordelt på relevante faggrupper, herunder overmontører og udlærte elektrikere, i form af en erklæring.
— Den vindende tilbudsgiver skal kunne dokumentere det angivne værktøj, materiel og tekniske udstyr i form af en erklæring om, at tilbudsgiver disponerer over udstyret til opfyldelse af kontrakten.
Miljø- og kvalitetsledelsesstandarder:
Erklæring om ansøgers miljøledelsessystem, kvalitetssikringssystem og kvalitetsledelsessystem (jf. ESPD del IV, afsnit D).
Dokumentation:
— Den vindende tilbudsgiver skal kunne dokumentere dennes miljøledelsessystem, kvalitetssikringssystem og kvalitetsledelsessystem i form af kopi af certifikat eller anden form for bevis, dokumentation eller attesteret erklæring.
Mindstekrav til teknisk og faglig formåen:
— Referencer på minimum 3 tilsvarende arbejder/ydelser udført inden for de seneste 3 år.
— Gennemsnitlige antal beskæftigede i virksomheden de seneste 3 år skal være minimum 4.
— For værktøj, materiel og teknisk udstyr skal tilbudsgiver minimum disponere over 3 lifte (kurvehøjde 10 meter) og 3 servicevogne udstyret med lysende blink i henhold til Vejdirektoratets og Vejregelrådets regler herfor.
Mindstekrav til miljø- og kvalitetsledelsesstandarder:
— Miljøledelsessystem ISO14001 eller tilsvarende
— Kvalitetssikringssystem ISO9001 eller tilsvarende
— Kvalitetsledelsessystem (KLS) jf. Sikkerhedsstyrelsens krav.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v.(loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klager:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2 stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3 stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mail er angivet i punkt VI.4.1)
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk