23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
04.09.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Udbud af påhængsvogne under 3500 kg


Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

530666-2024 - Resultater
Danmark – Påhængsvogne – Udbud af påhængsvogne under 3500 kg
OJ S 172/2024 04/09/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
E-mail mhbe@poulschmith.dk
Køberens retlige status : Entreprenør på forsvarsområdet
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Forsvarsområdet
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af påhængsvogne under 3500 kg
Beskrivelse FMI har bl.a. ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel og forestår i den forbindelse indkøb af påhængsvogne. I den forbindelse har ordregiver behov for at indkøbe henholdsvis civile og militære, terrængående påhængsvogne under 3500 kg. Ordregiver vil ifm. indkøbet indgå to delkontrakter, én for de civile påhængsvogne og én for de militære, terrængående påhængsvogne.
Identifikator for proceduren 48d22edf-4731-44e5-93be-ab2e4bbee357
Tidligere bekendtgørelse : 1899ccf0-4209-4e16-9332-51a9dc16a473-01
Intern ID 4032901
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 34223300   Påhængsvogne
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 34223320   Hestetransportvogne
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Hedelund 10    
By Nørreundby
Postnummer 9400
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger FORSVARETS VEDLIGHOLDELSESTJENESTE, Vedligeholdelsesområde Land, Vest
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Treldevej 110    
By Fredericia
Postnummer 7000
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger FORSVARETS VEDLIGHOLDELSESTJENESTE, Garnisonsværksted Fredericia Ryes kaserne, byg. 37
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Norvangen 23    
By Korsør
Postnummer 4220
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger FORSVARETS VEDLIGEHOLDELSESTJENESTE, Værksted Slagelse, Garnisons- og Specialværksted.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 60 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 100 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger De obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 134a, 135, og 136 finder anvendelse i udbuddet. Udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134a er en rent national udelukkelsesgrund. Bestemmelsen fastslår, at ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis denne er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Dog kan ordregiver af hensyn til væsentlige samfundsinteresser undlade at udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der er omfattet af udelukkelsesgrunden. Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt aftalen tildeles en sammenslutning af leverandører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en leverandør som repræsentant for sammenslutningen. Tilbudsgiver skal som en del af sit tilbud indgive det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD). Det bemærkes, at tilbudsgiver kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør), uanset den juridiske karakter af relationen mellem tilbudsgiveren og de(n) enhed/enheder, som tilbudsgiveren baserer sig på. I så fald skal tilbudsgiver sikre sig, at et ESPD fra de(n) enhed(er), som tilbudsgiver baserer sig på, fremsendes sammen med tilbudsgivers eget ESPD. Denne/disse enhed(er)s ESPD skal indeholde tilsvarende oplysninger. En tilbudsgiver må kun afgive ét tilbud for hver delaftale. Tilbudsgiver bedes anføre i ESPD’et, hvilke(n) delaftale(r), tilbuddet vedrører. Tilbudsgiver, og eventuelt deltagerne i en sammenslutning af enheder og/eller støttende enheder, skal anvende ESPD, jf. udbudslovens § 148, som foreløbig dokumentation for, at deltagerne ikke er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 anførte udelukkelsesgrunde, eller udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 og 2 og at tilbudsgiver opfylder de fastsatte krav til egnethed. Det er ikke nødvendigt for tilbudsgiver at underskrive sit ESPD-dokument. Såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning (konsortier), skal de deltagere, der ikke indgiver tilbuddet, underskrive deres ESPD-dokument. Eventuelle støttende enheder skal også underskrive ESPD. Såfremt en tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, skal denne på opfordring afgive støtteerklæringer eller anden dokumentation, der godtgør, at denne kan disponere over den nødvendige økonomiske og finansielle kapacitet og/eller tekniske og faglige kapacitet, og at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiver. I mangel af en sådan dokumentation kan FMI ikke tage sådan(ne) enheds/enheders økonomiske og finansielle kapacitet og/eller tekniske og faglige kapacitet i betragtning. FMI har udarbejdet en skabelon (tilgængelig i det elektroniske udbudssystem), der kan anvendes som erklæring for denne juridiske forpligtelse. Ved afgivelse af et tilbud skal tilbudsgiver indgive en egenerklæring om efterlevelse af arbejdsklausul, CSR-forpligtelser og internationale sanktioner. FMI forbeholder sig i den forbindelse retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at lade tilbudsgiver berigtige en manglende eller mangelfuldt udfyldt egenerklæring. FMI har udarbejdet en skabelon (tilgængelig i det elektroniske udbudssystem), der skal anvendes som erklæring. Når sammenslutninger af enheder (f.eks. konsortier), herunder midlertidige joint ventures, deltager samlet i udbuddet, skal egenerklæringen gives for hver enkelt af de deltagende enheder. Der vil den 17. april, 2024, kl. 9.30 – 12.30 blive afholdt et fysisk orienteringsmøde hos FMI, Lautrupbjerg 1-5, 2750 Ballerup for alle interesserede. Der henvises til udbudsbetingelserne for nærmere oplysninger herom. Før tildeling af aftalen kræver FMI, at den tilbudsgiver, til hvem FMI har til hensigt at tildele aftalen, har afgivet dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. udbudslovens §§ 151-155. FMI stiller krav om, at tilbudsgiver og hver af de juridiske enheder, som tilbudsgiver baserer sin økonomiske og finansielle kapacitet på, hæfter solidarisk for aftalens gennemførelse. Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele aftaler til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). FMI forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve dokumentation for, at tilbudsgiverne ikke er omfattet af forbuddet, f.eks. ved at kræve dokumentation for tilbudsgivernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold. FMI forbeholder sig ret til, men er ikke forpligtet dertil, at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets krav. Det bemærkes, at uanset formuleringen af udbudsmaterialets krav om at fremsende oplysninger, erklæringer og dokumentation, f.eks. vedrørende beskrivelse af de tilbudte ydelser, er FMI ikke afskåret fra at indhente supplerende oplysninger m.v. efter udbudslovens § 159, stk. 5, i henhold til § 159, stk. 6. Rammeaftalens anslåede værdi er DKK 60.000.000, mens rammeaftalens maksimale værdi er DKK 100.000.000. Forskellen i de angivne beløb er begrundet i usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi, jf. nedenfor. Den anslåede værdi er således udtryk for FMI’s mest kvalificerede skøn over rammeaftalens værdi på nuværende tidspunkt, mens den maksimale værdi udtrykker det maksimale træk på rammeaftalen i dens løbetid. Usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi skyldes navnlig usikkerhed om, i hvilket præcist omfang de af rammeaftalen omfattede anskaffelser vil blive anvendt i Forsvaret. Såfremt det besluttes, at det pågældende materiel skal anvendes bredere og dermed af flere personelgrupper, end hvad der i øjeblikket er truffet beslutning om, vil dette medføre et væsentlig større forbrug på aftalen, end hvad der konkret forventes i øjeblikket.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel : Udbud af civile påhængsvogne under 3500 kg
Beskrivelse : Delaftale 1 vedrører udbud af forskellige varianter af civile påhængsvogne. Derudover omfatter delaftalen i et begrænset omfang tjenesteydelser i form af mindre modifikationer af påhængsvognene samt levering af disse.
Intern ID : 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 34223300   Påhængsvogne
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 34223320   Hestetransportvogne
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Hedelund 10    
By : Nørresundby
Postnummer : 9400
Landsdel (NUTS) : Nordjylland   ( DK050 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : FORSVARETS VEDLIGHOLDELSESTJENESTE, Vedligeholdelsesområde Land, Vest.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Treldevej 110    
By : Fredericia
Postnummer : 7000
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : FORSVARETS VEDLIGHOLDELSESTJENESTE, Garnisonsværksted Fredericia Ryes kaserne, byg. 37
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Norvangen 23    
By : Korsør
Postnummer : 4220
Landsdel (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : FORSVARETS VEDLIGEHOLDELSESTJENESTE, Værksted Slagelse, Garnisons- og Specialværksted.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 60 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 100 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger : De obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 134a, 135, og 136 finder anvendelse i udbuddet. Derudover finder udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 og 2 anvendelse. Udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134a er en rent national udelukkelsesgrund. Bestemmelsen fastslår, at ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis denne er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Dog kan ordregiver af hensyn til væsentlige samfundsinteresser undlade at udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der er omfattet af udelukkelsesgrunden. Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt aftalen tildeles en sammenslutning af leverandører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en leverandør som repræsentant for sammenslutningen. Tilbudsgiver skal som en del af sit tilbud indgive det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD). Det bemærkes, at tilbudsgiver kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør), uanset den juridiske karakter af relationen mellem tilbudsgiveren og de(n) enhed/enheder, som tilbudsgiveren baserer sig på. I så fald skal tilbudsgiver sikre sig, at et ESPD fra de(n) enhed(er), som tilbudsgiver baserer sig på, fremsendes sammen med tilbudsgivers eget ESPD. Denne/disse enhed(er)s ESPD skal indeholde tilsvarende oplysninger. En tilbudsgiver må kun afgive ét tilbud for hver delaftale. Tilbudsgiver bedes anføre i ESPD’et, hvilke(n) delaftale(r), tilbuddet vedrører. Tilbudsgiver, og eventuelt deltagerne i en sammenslutning af enheder og/eller støttende enheder, skal anvende ESPD, jf. udbudslovens § 148, som foreløbig dokumentation for, at deltagerne ikke er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 anførte udelukkelsesgrunde, eller udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 og 2, og at tilbudsgiver opfylder de fastsatte krav til egnethed. Det er ikke nødvendigt for tilbudsgiver at underskrive sit ESPD-dokument. Såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning (konsortier), skal de deltagere, der ikke indgiver tilbuddet, underskrive deres ESPD-dokument. Eventuelle støttende enheder skal også underskrive ESPD. Såfremt en tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, skal denne på opfordring afgive støtteerklæringer eller anden dokumentation, der godtgør, at denne kan disponere over den nødvendige økonomiske og finansielle kapacitet og/eller tekniske og faglige kapacitet, og at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiver. I mangel af en sådan dokumentation kan FMI ikke tage sådan(ne) enheds/enheders økonomiske og finansielle kapacitet og/eller tekniske og faglige kapacitet i betragtning. FMI har udarbejdet en skabelon (tilgængelig i det elektroniske udbudssystem), der kan anvendes som erklæring for denne juridiske forpligtelse. Ved afgivelse af et tilbud skal tilbudsgiver indgive en egenerklæring om efterlevelse af arbejdsklausul, CSR-forpligtelser og internationale sanktioner. FMI forbeholder sig i den forbindelse retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at lade tilbudsgiver berigtige en manglende eller mangelfuldt udfyldt egenerklæring. FMI har udarbejdet en skabelon (tilgængelig i det elektroniske udbudssystem), der skal anvendes som erklæring. Når sammenslutninger af enheder (f.eks. konsortier), herunder midlertidige joint ventures, deltager samlet i udbuddet, skal egenerklæringen gives for hver enkelt af de deltagende enheder. FMI forbeholder sig ret til, men er ikke forpligtet dertil, at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets krav. Det bemærkes, at uanset formuleringen af udbudsmaterialets krav om at fremsende oplysninger, erklæringer og dokumentation, f.eks. vedrørende beskrivelse af de tilbudte ydelser, er FMI ikke afskåret fra at indhente supplerende oplysninger m.v. efter udbudslovens § 159, stk. 5, i henhold til § 159, stk. 6. Der vil den 17. april, 2024, kl. 9.30 – 12.30 blive afholdt et fysisk orienteringsmøde hos FMI, Lautrupbjerg 1-5, 2750 Ballerup for alle interesserede. Der henvises til udbudsbetingelserne for nærmere oplysninger herom. Deltagere, der er tilmeldt orienteringsmødet, bedes på dagen henvende sig ved vagten. På mødet vil FMI redegøre for udbudsforretningens baggrund samt formålet med anskaffelsen. Interesserede virksomheder bedes senest 4 (fire) dage inden mødet meddele via det elektroniske udbudssystem, hvorvidt de agter at deltage i orienteringsmødet og, i bekræftende fald, oplyse det forventede antal deltagere. FMI tager forbehold for at reducere antallet af deltagere til det fysiske orienteringsmøde, som virksomhederne må medbringe. Hvis virksomheden er udenlandsk, skal virksomheden afgive følgende oplysninger: Virksomhedens navn, deltagernes fulde navne, deres fødselsdato og/eller pasnumre. Hvis virksomheden er dansk, skal virksomheden afgive følgende oplysninger: Virksomhedens navn og deltagernes fulde navne. Deltagere skal fremvise ID ved ankomst til orienteringsmødet. Deltagere må forvente, at personer fra konkurrerende virksomheder, vil deltage i mødet Der vil være mulighed for at stille spørgsmål under orienteringsmødet. FMI forbeholder sig imidlertid ret til at henvise virksomhederne til at fremsætte spørgsmålene skriftligt i stedet, såfremt spørgsmålene efter FMI’s vurdering ikke kan besvares eller ikke egner sig til besvarelse på mødet, herunder hvis der er behov for nærmere overvejelser, før en besvarelse kan gives. FMI vil udarbejde et kort referat af orienteringsmødet, som efterfølgende uploades i det elektroniske udbudssystem. Før tildeling af aftalen kræver FMI, at den tilbudsgiver, til hvem FMI har til hensigt at tildele aftalen, har afgivet dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. udbudslovens §§ 151-155. FMI stiller krav om, at tilbudsgiver og hver af de juridiske enheder, som tilbudsgiver baserer sin økonomiske og finansielle kapacitet på, hæfter solidarisk for aftalens gennemførelse. Rammeaftalens anslåede værdi er DKK 60000000 mens rammeaftalens maksimale værdi er DKK 100000000. Forskellen i de angivne beløb er begrundet i usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi, jf. nedenfor. Den anslåede værdi er således udtryk for FMI’s mest kvalificerede skøn over rammeaftalens værdi på nuværende tidspunkt, mens den maksimale værdi udtrykker det maksimale træk på rammeaftalen i dens løbetid.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Der henvises til udbudsbetingelsernes beskrivelse af evalueringsprocessen, tildelingskriterierne og vægtningen heraf.
Vægtning (procentdel, præcis) : 70

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet
Beskrivelse : Der henvises til udbudsbetingelsernes beskrivelse af evalueringsprocessen, tildelingskriterierne og vægtningen heraf.
Vægtning (procentdel, præcis) : 30
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : I henhold til § 7, stk. 2, i klagenævnsloven (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer) skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: 1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på klagenævnets hjemmeside.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Organisation, der udfører betalingen Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Organisation, der underskriver kontrakten Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel : Udbud af militære, terrængående påhængsvogne under 3500 kg
Beskrivelse : Delaftale 2 vedrører udbud af militære, terrængående påhængsvogne. Derudover omfatter delaftalen i et begrænset omfang tjenesteydelser i form af modifikationer af påhængsvognene samt levering af disse.
Intern ID : 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 34223300   Påhængsvogne
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 34223320   Hestetransportvogne
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Hedelund 10    
By : Nørresundby
Postnummer : 9400
Landsdel (NUTS) : Nordjylland   ( DK050 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : FORSVARETS VEDLIGHOLDELSESTJENESTE, Vedligeholdelsesområde Land, Vest, Aalborg Kaserner
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Treldevej 110    
By : Fredericia
Postnummer : 7000
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : FORSVARETS VEDLIGHOLDELSESTJENESTE, Garnisonsværksted Fredericia Ryes kaserne, byg. 37
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Norvangen 23    
By : Korsør
Postnummer : 4220
Landsdel (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : FORSVARETS VEDLIGEHOLDELSESTJENESTE, Værksted Slagelse, Garnisons- og Specialværksted.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 37 500 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger : De obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 134a, 135, og 136 finder anvendelse i udbuddet. Derudover finder udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 og 2 anvendelse. Udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134a er en rent national udelukkelsesgrund. Bestemmelsen fastslår, at ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis denne er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Dog kan ordregiver af hensyn til væsentlige samfundsinteresser undlade at udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der er omfattet af udelukkelsesgrunden. Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt aftalen tildeles en sammenslutning af leverandører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en leverandør som repræsentant for sammenslutningen. Tilbudsgiver skal som en del af sit tilbud indgive det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD). Det bemærkes, at tilbudsgiver kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør), uanset den juridiske karakter af relationen mellem tilbudsgiveren og de(n) enhed/enheder, som tilbudsgiveren baserer sig på. I så fald skal tilbudsgiver sikre sig, at et ESPD fra de(n) enhed(er), som tilbudsgiver baserer sig på, fremsendes sammen med tilbudsgivers eget ESPD. Denne/disse enhed(er)s ESPD skal indeholde tilsvarende oplysninger. En tilbudsgiver må kun afgive ét tilbud for hver delaftale. Tilbudsgiver bedes anføre i ESPD’et, hvilke(n) delaftale(r), tilbuddet vedrører. Tilbudsgiver, og eventuelt deltagerne i en sammenslutning af enheder og/eller støttende enheder, skal anvende ESPD, jf. udbudslovens § 148, som foreløbig dokumentation for, at deltagerne ikke er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 anførte udelukkelsesgrunde, eller udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 og 2, og at tilbudsgiver opfylder de fastsatte krav til egnethed. Det er ikke nødvendigt for tilbudsgiver at underskrive sit ESPD-dokument. Såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning (konsortier), skal de deltagere, der ikke indgiver tilbuddet, underskrive deres ESPD-dokument. Eventuelle støttende enheder skal også underskrive ESPD. Såfremt en tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, skal denne på opfordring afgive støtteerklæringer eller anden dokumentation, der godtgør, at denne kan disponere over den nødvendige økonomiske og finansielle kapacitet og/eller tekniske og faglige kapacitet, og at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiver. I mangel af en sådan dokumentation kan FMI ikke tage sådan(ne) enheds/enheders økonomiske og finansielle kapacitet og/eller tekniske og faglige kapacitet i betragtning. FMI har udarbejdet en skabelon (tilgængelig i det elektroniske udbudssystem), der kan anvendes som erklæring for denne juridiske forpligtelse. Ved afgivelse af et tilbud skal tilbudsgiver indgive en egenerklæring om efterlevelse af arbejdsklausul, CSR-forpligtelser og internationale sanktioner. FMI forbeholder sig i den forbindelse retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at lade tilbudsgiver berigtige en manglende eller mangelfuldt udfyldt egenerklæring. FMI har udarbejdet en skabelon (tilgængelig i det elektroniske udbudssystem), der skal anvendes som erklæring. Når sammenslutninger af enheder (f.eks. konsortier), herunder midlertidige joint ventures, deltager samlet i udbuddet, skal egenerklæringen gives for hver enkelt af de deltagende enheder. FMI forbeholder sig ret til, men er ikke forpligtet dertil, at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets krav. Det bemærkes, at uanset formuleringen af udbudsmaterialets krav om at fremsende oplysninger, erklæringer og dokumentation, f.eks. vedrørende beskrivelse af de tilbudte ydelser, er FMI ikke afskåret fra at indhente supplerende oplysninger m.v. efter udbudslovens § 159, stk. 5, i henhold til § 159, stk. 6. Der vil den 17. april, 2024, kl. 9.30 – 12.30 blive afholdt et fysisk orienteringsmøde hos FMI, Lautrupbjerg 1-5, 2750 Ballerup for alle interesserede. Der henvises til udbudsbetingelserne for nærmere oplysninger herom. Deltagere, der er tilmeldt orienteringsmødet, bedes på dagen henvende sig ved vagten. På mødet vil FMI redegøre for udbudsforretningens baggrund samt formålet med anskaffelsen. Interesserede virksomheder bedes senest 4 (fire) dage inden mødet meddele via det elektroniske udbudssystem, hvorvidt de agter at deltage i orienteringsmødet og, i bekræftende fald, oplyse det forventede antal deltagere. FMI tager forbehold for at reducere antallet af deltagere til det fysiske orienteringsmøde, som virksomhederne må medbringe. Hvis virksomheden er udenlandsk, skal virksomheden afgive følgende oplysninger: Virksomhedens navn, deltagernes fulde navne, deres fødselsdato og/eller pasnumre. Hvis virksomheden er dansk, skal virksomheden afgive følgende oplysninger: Virksomhedens navn og deltagernes fulde navne. Deltagere skal fremvise ID ved ankomst til orienteringsmødet. Deltagere må forvente, at personer fra konkurrerende virksomheder, vil deltage i mødet Der vil være mulighed for at stille spørgsmål under orienteringsmødet. FMI forbeholder sig imidlertid ret til at henvise virksomhederne til at fremsætte spørgsmålene skriftligt i stedet, såfremt spørgsmålene efter FMI’s vurdering ikke kan besvares eller ikke egner sig til besvarelse på mødet, herunder hvis der er behov for nærmere overvejelser, før en besvarelse kan gives. FMI vil udarbejde et kort referat af orienteringsmødet, som efterfølgende uploades i det elektroniske udbudssystem. Før tildeling af aftalen kræver FMI, at den tilbudsgiver, til hvem FMI har til hensigt at tildele aftalen, har afgivet dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. udbudslovens §§ 151-155. FMI stiller krav om, at tilbudsgiver og hver af de juridiske enheder, som tilbudsgiver baserer sin økonomiske og finansielle kapacitet på, hæfter solidarisk for aftalens gennemførelse. Rammeaftalens anslåede værdi er DKK 60000000 mens rammeaftalens maksimale værdi er DKK 100000000. Forskellen i de angivne beløb er begrundet i usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi, jf. nedenfor. Den anslåede værdi er således udtryk for FMI’s mest kvalificerede skøn over rammeaftalens værdi på nuværende tidspunkt, mens den maksimale værdi udtrykker det maksimale træk på rammeaftalen i dens løbetid.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Der henvises til udbudsbetingelsernes beskrivelse af evalueringsprocessen, tildelingskriterierne og vægtningen heraf.
Vægtning (procentdel, præcis) : 40

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet
Beskrivelse : Der henvises til udbudsbetingelsernes beskrivelse af evalueringsprocessen, tildelingskriterierne og vægtningen heraf.
Vægtning (procentdel, præcis) : 60
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : I henhold til § 7, stk. 2, i klagenævnsloven (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer) skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: 1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på klagenævnets hjemmeside.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Organisation, der udfører betalingen Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Organisation, der underskriver kontrakten Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 100 000 000,00   DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure 60 000 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 60 000 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale :
Den maksimale værdi for rammeaftalen 100 000 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 22 500 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Brdr. Plagborg A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 4600007369
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 4600007369
Titel Delaftale 1 - Vedrørende levering af Civile påhængsvogne under 3500 kg
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 09/07/2024
Dato for indgåelse af kontrakten 08/08/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Organisation, der underskriver kontrakten Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale :
Den maksimale værdi for rammeaftalen 100 000 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 37 500 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Brdr. Plagborg A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 4600007370
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0002
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 4600007370
Titel Delaftale 2 - vedrørende levering af militære, terrængående påhængsvogne under 3500 kg
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 09/07/2024
Dato for indgåelse af kontrakten 08/08/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Organisation, der underskriver kontrakten Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Registreringsnummer : 16287180
Postadresse : Lautrupbjerg 1-5    
By : Ballerum
Postnummer : 2750
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
Enhed : KAPS Marie Hasselstrøm Bergulf
Telefon : +45 42478866
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Østsjælland   ( DK021 )
Land : Danmark
Telefon : +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Brdr. Plagborg A/S
Registreringsnummer : 26472008
Postadresse : Lindevej 12,    
By : Lindved,
Postnummer : 7100
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
Telefon : 75 85 16 66
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001, LOT-0002
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : dd34f795-a0f6-4c07-8ae7-bf39ee62bed3   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 03/09/2024   10:00:41 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 03/09/2024   10:00:41 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 530666-2024
EUT-S-nummer : 172/2024
Offentliggørelsesdato : 04/09/2024

Send til en kollega

0.125