1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Fredensborg kommune
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af Drift og vedligeholdelse af vejbelysningsanlæg
Beskrivelse
:
Fredensborg Kommune, Center for By og Land, udbyder kontrakt om drift og vedligehold af kommunens belysningsanlæg. Fredensborg Kommune har de seneste 3 år brugt ca. 28 mio. kr. på at opdatere vejbelysningsanlægget således, at næsten alle lyspunkterne nu er med LED.<br> Kommunen ønsker med den udbudte kontrakt at understøtte et professionelt og konstruktivt samarbejde mellem kommunen og den vindende tilbudsgiver igennem aftaleperioden. Kvalitet i ydelsen er således helt central for kommunen, hvorfor kvalitet vægtes højt (70 %) i udbuddet. Kommunen vil derfor løbende følge op på samarbejdet og sikre at begge parter indfrier de aftalte vilkår, herunder at etreprenøren lever op til sit tilbud. Opfølgningen vil ske i det daglige, men også på statusmøder, hvor der følges op på, om kontraktens vilkår indfries samt på, hvordan samarbejdet fungerer. <br>
Identifikator for proceduren
:
2a85866f-9fb1-424c-8568-2eece7e8c030
Tidligere bekendtgørelse
:
00114834-2024
Intern ID
:
195491
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
50232100
Vedligeholdelse af vejbelysning
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af Drift og vedligeholdelse af vejbelysningsanlæg
Beskrivelse
:
Fredensborg Kommune, Center for By og Land, udbyder kontrakt om drift og vedligehold af kommunens belysningsanlæg. Fredensborg Kommune har de seneste 3 år brugt ca. 28 mio. kr. på at opdatere vejbelysningsanlægget således, at næsten alle lyspunkterne nu er med LED.<br> Kommunen ønsker med den udbudte kontrakt at understøtte et professionelt og konstruktivt samarbejde mellem kommunen og den vindende tilbudsgiver igennem aftaleperioden. Kvalitet i ydelsen er således helt central for kommunen, hvorfor kvalitet vægtes højt (70 %) i udbuddet. Kommunen vil derfor løbende følge op på samarbejdet og sikre at begge parter indfrier de aftalte vilkår, herunder at etreprenøren lever op til sit tilbud. Opfølgningen vil ske i det daglige, men også på statusmøder, hvor der følges op på, om kontraktens vilkår indfries samt på, hvordan samarbejdet fungerer. <br>
Intern ID
:
195491
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
50232100
Vedligeholdelse af vejbelysning
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
45316110
Installation af gadebelysningsudstyr,
34993000
Vejbelysning
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Kvalitet
Vægtning (procentdel, præcis)
:
70
Kriterium
:
Type
:
Pris
Beskrivelse
:
Pris
Vægtning (procentdel, præcis)
:
30
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
22 660 128,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Andel Lumen A/S
Tilbud
:
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
22 660 128,00
DKK
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
1
Titel
:
Udbud af Drift og vedligeholdelse af vejbelysningsanlæg
Dato for indgåelse af kontrakten
:
01/07/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
nej
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Fredensborg kommune
Registreringsnummer
:
29188335
Postadresse
:
Egevangen 3 B
By
:
Kokkedal
Postnummer
:
2980
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Karoline Bromose
Telefon
:
+45 72565000
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Andel Lumen A/S
Registreringsnummer
:
25784510
Postadresse
:
Hovedgaden 36
By
:
Svinninge
Postnummer
:
4520
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 70292900
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
cdd8f200-6662-4a51-bbd5-18cbf144b33a
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
04/09/2024
12:00:00 (UTC+1)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
532177-2024
EUT-S-nummer
:
173/2024
Offentliggørelsesdato
:
05/09/2024