1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Holbæk Kommune
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Ny tandklinik i Holbæk Kommune (TN720481A)
Beskrivelse
:
Holbæk Kommune udbyder en ny tandklinik, som skal projekteres og udføres i totalentreprise. Udbudsbetingelserne indeholder de formelle betingelser for gennemførelse af udbudsprocessen. Det er derfor vigtigt, at ansøgere sættet sig grundigt ind i dette dokument. Den udbudte opgave består af følgende, overordnede elementer: 1. Projektering og opførelse af en bygning til klinikformål (benævnt ”Bygningsentreprisen”). 2. Projektering og installation af dentaludstyr i bygningen (benævnt ”Dentalentreprisen”). 3. Tilvejebringelse af en midlertidig varmeløsning i tandklinikken, samt efterfølgende konvertering til permanent fjernvarmetilslutning inden for en periode på maksimalt fire år. 4. En fireårig serviceaftale på dentaludstyr (option). Byggeriet er nærmere beskrevet i byggeprogrammet og det øvrige udbudsmateriale.
Identifikator for proceduren
:
20e4792f-13a3-4ab9-873e-ba0731cb888e
Intern ID
:
TN720481A
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Bygge og anlæg
Primær klassifikation
(
cpv
):
45000000
Bygge- og anlægsarbejder
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
51540000
Installation af maskiner og udstyr til særlige anvendelser
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
58 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
Gældende lovgivning på tværs af grænserne
:
Ansøgere, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens §§ 134 a-136, og § 137, stk. 1, nr. 1 (om tilsidesættelse af forpligtelser inden for det miljø-, social- og arbejdsretlige område) og 2 (om insolvens mv.) er udelukket fra at deltage i udbuddet. En ansøger, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundene i §§ 134 a-136, og § 137, stk. 1, nr. 1 og 2, vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af ordregiver fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse
:
Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0001
Titel
:
Ny tandklinik i Holbæk Kommune
Beskrivelse
:
Holbæk Kommune udbyder bygge- og anlægsopgaver vedrørende en ny tandklinik, som skal projekteres og udføres i totalentreprise. Udbudsbetingelserne indeholder de formelle betingelser for gennemførelse af udbudsprocessen. Det er derfor vigtigt, at ansøgere sættet sig grundigt ind i dette dokument. Den udbudte opgave består af følgende, overordnede elementer: 1. Projektering og opførelse af en bygning til klinikformål (benævnt ”Bygningsentreprisen”). 2. Projektering og installation af dentaludstyr i bygningen (benævnt ”Dentalentreprisen”). 3. Tilvejebringelse af en midlertidig varmeløsning i tandklinikken. 4. En fireårig serviceaftale på dentaludstyr (option). Byggeriet er nærmere beskrevet i byggeprogrammet og det øvrige udbudsmateriale. Eftersom Dentalentreprisen er en integreret del af Bygningsentreprisen, er det afgørende for Holbæk Kommune, at de to delopgaver udbydes, projekteres og udføres samlet. Udbudsprocessen gennemføres som et udbud med forhandling efter udbudslovens §§ 61 – 66. Kontrakten tildeles til den tilbudsgiver, som afgiver det økonomisk mest fordelagtige tilbud på grundlag af tildelingskriteriet ”bedste forhold mellem pris og kvalitet”, idet prisen for Bygningsentreprisen og Dentalentreprisen dog er bestemt på forhånd. Disse to delopgaver udbydes således i omvendt licitation med en samlet totalentreprisesum på 56 mio. DKK + moms. For optionen (serviceaftalen) gælder særlige tildelingskriterier, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 9.4, idet prisen for optionen er en del af evalueringen.
Intern ID
:
43355
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Bygge og anlæg
Primær klassifikation
(
cpv
):
45000000
Bygge- og anlægsarbejder
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Serviceaftale: Tilbudsgiver skal vedlægge sit tilbud én eller flere serviceaftaler, som tilsammen dækker det dentale udstyr, som fremgår af byggeprogram, dentalentreprise, del 3. Aftalen skal både dække alt nyt udstyr samt genanvendt udstyr fra eksisterende klinikker. Garantien på nyt udstyr og reservedele skal være minimum 3 år. Der stilles følgende mindstekrav til serviceaftalen: At der ved driftsstop påbegyndes fejlfinding samme dag og fejlen er 100% udbedret senest næste arbejdsdag. Ved reparation af udstyr som ikke kan udføres på stedet, skal der stilles samme eller tilsvarende udlåns apparater gratis til rådighed i hele reparationsperioden. Reservedele er som hovedregel lagervarer. Der er 10 års leveringsgaranti på alle reservedele fra monteringsdag.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Bjergmarkskolen
Bispehøjen 2
By
:
Holbæk
Postnummer
:
4300
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
2
År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
58 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Ansøgning om prækvalifikation skal indgives på dansk. Ved ansøgning om prækvalifikationen vil ansøger alene skulle aflevere udfyldt og underskrevet udbudsbilag D, ESPD (jf. pkt. 6.2), som foreløbig dokumentation for sin egnethed. Hvis ansøger vedlægger særskilte referenceblade til brug for udvælgelse og udfyldt referenceskema (jf. pkt. 6.3 og udbudsbilag C), bedes hele ansøgningen uploades som én samlet fil.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier
:
Udbudsdokument
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser
:
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
:
3
Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
:
4
Proceduren afvikles i successive faser. I hver fase kan nogle ansøgere blive
Køberen forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de indledende tilbud uden yderligere forhandlinger
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Kvalitet i byggeriet Underkriteriet består af to delkriterier: (1) Kvalitet i Bygningsentreprisen - 70% og (2) Kvalitet i Dentalentreprisen - 30%
Vægtning (procentdel, præcis)
:
60
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Proces- og kompetencebeskrivelse Underkriteriet består af to delkriterier: (1) Organisation og bemanding - 50% og (2) Planlægning - 50%
Vægtning (procentdel, præcis)
:
35
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Service og drift (option) Underkriteriet består af to delkriterier: (1) Pris - 50% og (2) Kvalitet - 50%
Vægtning (procentdel, præcis)
:
5
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Ad hoc-kommunikationskanal
:
Navn
:
Spørgsmål og svar funktion på udbudsportalen Byggeweb
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren
:
Den påtænkte dato for afsendelse af opfordringerne til at afgive tilbud
:
04/09/2024
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Elektronisk katalog
:
Ikke tilladt
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud
:
Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse
:
28/08/2024
12:00:00 (UTC+2)
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Der kræves en fortrolighedsaftale
:
nej
Elektronisk fakturering
:
Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Nielsen & Thomsen Advokater
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Publications Office of the European Union
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Holbæk Kommune
Registreringsnummer
:
CVR-nr.: 29189447
Postadresse
:
Kanalstræde 2
By
:
Holbæk
Postnummer
:
4300
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Laila Minchev-Champfleury
Telefon
:
+45 35 44 70 37
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
CVR: 37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
CVR-nr.: 10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
By
:
København
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Nielsen & Thomsen Advokater
Registreringsnummer
:
CVRnr. 35407448
Postadresse
:
Indiakaj 12
By
:
København Ø
Postnummer
:
2100
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 35 44 70 37
Denne organisations roller
:
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0000
Officielt navn
:
Publications Office of the European Union
Registreringsnummer
:
PUBL
By
:
Luxembourg
Postnummer
:
2417
Landsdel (NUTS)
:
Luxembourg
(
LU000
)
Land
:
Luxembourg
Telefon
:
+352 29291
Denne organisations roller
:
TED eSender
10.
Ændring
Udgave af den foregående bekendtgørelse, der skal ændres
:
367862-2024
Hovedårsagen til ændringen
:
Ajourførte oplysninger
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator
:
LOT-0001
Beskrivelse af ændringer
:
Tidsfristen for indledende tilbud ændres fra 11. oktober 2024 til 1. november 2024, kl. 12, jf. rettelsesblad nr. 3. Endelig ABT aflevering parallelforskydes tilsvarende, jf. ny hovedtidsplan, jf. rettelsesblad nr. 4.
Udbudsdokumenterne blev ændret den
:
13/09/2024
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator
:
LOT-0001
Beskrivelse af ændringer
:
Udbudsbetingelsernes pkt. 10.01 ændres, jf. rettelsesblad nr. 2 til: "Ordregiver afskriver sig muligheden for at fortage evaluering og tildeling på baggrund af det indledende tilbud. Der vil således som minimum blive afholdt én forhandlingsrunde på baggrund af de indledende tilbud."
Udbudsdokumenterne blev ændret den
:
13/09/2024
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator
:
LOT-0001
Beskrivelse af ændringer
:
Udbudsbetingelsernes pkt. 13 ændres jf. rettelsesblad nr.2 til: "Der ydes ikke tilbudsvederlag i forbindelse med prækvalifikationen. For tilbudsgivere, der afgiver et konditionsmæssigt indledende tilbud, men som ikke tildeles kontrakten, ydes et tilbudsvederlag pa 125.000 DKK inkl. moms. Det præciseres, at tilbudsvederlag også udbetales til tilbudsgivere, der måtte blive udskilt under forhandlingen, såfremt den pa gældende tilbudsgiver har indgivet et konditionsmæssigt tilbud uden forbehold."
Udbudsdokumenterne blev ændret den
:
13/09/2024
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
79ed570b-8bcb-4cd3-b88b-9b6c82609e86
-
01
Formulartype
:
Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype
:
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
19/09/2024
09:01:22 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
567305-2024
EUT-S-nummer
:
184/2024
Offentliggørelsesdato
:
20/09/2024