Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Esbjerg Kommune
Vindere
Vask og leje af beklædning til Sundhed & Omsorg
(16.03.2017)
De Forenede Dampvaskerier A/S
Dyregårdsvej 1
2740 Skovlunde
Vask og leje af beklædning til Sundhed og Omsorg
Esbjerg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
39877511
Torvegade 74
Esbjerg
6700
Danmark
Kontaktperson: Ditte Munk Vækild
Telefon: +45 76161448
E-mail: dij1@esbjergkommune.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/62850258.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.esbjergkommune.dk/
Fanø
6720
Danmark
E-mail: bgplll@fanoe.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fanoe.dk
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/62850258.aspx
Del II: Genstand
Vask og leje af beklædning til Sundhed og Omsorg.
Udbuddet vedrører kontrakt om levering af vask og leje til Sundhed og Omsorg ved Esbjerg Kommune samt til Fanø Kommune. Der er tale om en 6-årig aftale med start 1.5.2018.
Udbuddet vedrører en tjenesteydelseskontrakt om levering af vask, herunder leje af beklædning (vask og leje) til Sundhed og Omsorg, hvor omkring 2 700 medarbejdere bruger uniformer i deres arbejde. Der er både tale om fastansatte, fuldtids og deltids, studerende og afløsere. Antallet af medarbejdere kan variere i både opadgående og nedadgående retning i kontraktens løbetid. I øjeblikket er fordelingen ca. følgende:
SOSU inkl. visitationen: 2 300 medarbejdere
Hjemmesygeplejen: 170 medarbejdere
Køkken: 150 medarbejdere
Terapeuter: 80 medarbejdere.
Derudover har Fanø Kommune omkring 80 medarbejdere fordelt på 73 SOSU, 6 i Hjemmesygeplejen og 5 Terapeuter.
Mængden af beklædning er ikke fast i kontraktens løbetid, ligesom der ikke er en fast anvisning på, hvor meget tøj hver medarbejder skal have til rådighed. Der angives dog en mængde i forbindelse med kontraktens opstart til hver medarbejder, som leverandøren skal anvende for at sørge for, at medarbejderen har de korrekte størrelser til rådighed.
»Afhentningsfrekvensen« er i kontraktperioden fast. Men mængderne af tøj kan variere.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v.(loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klager:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2 stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3 stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mail er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk