23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
16.10.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation

Rammeaftale vedrørende sædvandlige værftsarbejder, herunder service og vedligeholdelse af Marinehjemmeværnets fartøjer


Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation

624292-2024 - Forudgående underretning om direkte tildeling
Danmark – Reparations- og vedligeholdelsestjenester – Rammeaftale vedrørende sædvandlige værftsarbejder, herunder service og vedligeholdelse af Marinehjemmeværnets fartøjer
OJ S 202/2024 16/10/2024
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
E-mail 00510138@mil.dk
Køberens retlige status : Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Forsvarsområdet
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Rammeaftale vedrørende sædvandlige værftsarbejder, herunder service og vedligeholdelse af Marinehjemmeværnets fartøjer
Beskrivelse Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) har tidligere ved udbudsbekendtgørelse nr. 2022/S 020-047992 gennemført et udbud vedrørende rammeaftale om sædvandlige værftsarbejder, herunder service og vedligeholdelse af Marinehjemmeværnets fartøjer. Rammeaftalen blev tildelt Jobi Værft A/S, jf. bekendtgørelse om indgået kontrakt nr. 2022/S 238-685181. Denne bekendtgørelse indrykkes med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed, idet FMI har besluttet at foretage en ændring af den indgåede rammeaftale.
Identifikator for proceduren 0816d49b-d25d-4039-b7b5-8fdeab394a49
Tidligere bekendtgørelse : 047992-2022
Tidligere bekendtgørelse : 685181-2022
Intern ID 2024/008377
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 50000000   Reparations- og vedligeholdelsestjenester
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 50200000   Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende luftfartøjer, jernbaner, køretøjer og søfartøjer, 50240000   Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende marint og andet udstyr
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Datoen angivet i "dato for beslutning om valg af vinder" er datoen for beslutning om at foretage ændring til rammeaftalen og ikke datoen for tillæggets indgåelse. Værdien angivet i "kontraktværdi" er værdien af tillægget til anskaffelsen, og er således ikke udtryk for anskaffelsens samlede værdi. Den samlede værdi af rammeaftalen, inklusive værdien af tillægget, udgør maksimalt DKK 250.000.000.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
Udbudsloven (lov nr. 1564 af 15. december 2015 med senere ændringer).   - Udbudsloven implementerer udbudsdirektivet (2014/24/EU) i dansk ret.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Rammeaftale vedrørende sædvandlige værftsarbejder, herunder service og vedligeholdelse af Marinehjemmeværnets fartøjer
Beskrivelse : Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) har tidligere ved udbudsbekendtgørelse nr. 2022/S 020-047992 gennemført et udbud vedrørende rammeaftale om sædvandlige værftsarbejder, herunder service og vedligeholdelse af Marinehjemmeværnets fartøjer. Rammeaftalen blev tildelt Jobi Værft A/S, jf. bekendtgørelse om indgået kontrakt nr. 2022/S 238-685181. Denne bekendtgørelse indrykkes med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed, idet FMI har besluttet at foretage en ændring af den indgåede rammeaftale.
Intern ID : 2024/008377
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 50000000   Reparations- og vedligeholdelsestjenester
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 50200000   Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende luftfartøjer, jernbaner, køretøjer og søfartøjer, 50240000   Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende marint og andet udstyr
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Nordjylland   ( DK050 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/01/2025
Varigheds slutdato 09/06/2026
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger : Datoen angivet i "dato for beslutning om valg af vinder" er datoen for beslutning om at foretage ændring til rammeaftalen og ikke datoen for tillæggets indgåelse. Værdien angivet i "kontraktværdi" er værdien af tillægget til anskaffelsen, og er således ikke udtryk for anskaffelsens samlede værdi. Den samlede værdi af rammeaftalen, inklusive værdien af tillægget, udgør maksimalt DKK 250.000.000.
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : FMI følger proceduren i § 4 i klagenævnsloven (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer). Aftalen vil ikke blive indgået før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort, jf. klagenævnslovens § 4, stk. 1, nr. 2. I henhold til klagenævnslovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsreglerne har indgået en aftale uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, i tilfælde hvor en ordregiver har fulgt proceduren i § 4, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en aftale, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele aftalen uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i den nævnte periode, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på Klagenævnets hjemmeside.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 2 200 000,00   DKK
Direkte tildeling :
Begrundelse for direkte tildeling : Visse tilfælde af ikkekontraktmæssige art
Anden begrundelse : Der gøres opmærksom på, at ovenstående begrundelse for direkte tildeling "visse tilfælde af ikkekontraktmæssige art" ikke er korrekt. Det har dog ikke været muligt, i systemet at vælge en begrundelse der angår ændring af en aftale. FMI har tidligere ved udbudsbekendtgørelse nr. 2022/S 020-047992 gennemført et udbud vedrørende rammeaftale om sædvandlige værftsarbejder, herunder service og vedligeholdelse af Marinehjemmeværnets fartøjer. Rammeaftalen blev tildelt Jobi Værft A/S, jf. bekendtgørelse om indgået kontrakt nr. 2022/S 238-685181. Denne bekendtgørelse indrykkes med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed, idet FMI har besluttet at foretage en ændring af den indgåede rammeaftale. Ændringen består i tilpasninger til den af rammeaftalen omfattede dokningsplan samt forhøjelsen af det maksimale antal arbejdsdage for udførelse af hovedsyn. Rammeaftalens karakter ændres ikke, da ændringen alene vedrører belastningsfordeling ved en omrokering af planlagte eftersyn, herunder hovedsyn, bundsyn og årlige syn, på årlig basis og dermed ikke antallet heraf samt antallet af arbejdsdage til udførelse af hovedsyn, og ikke det udførte arbejdes indhold. Den samlede udbudte værdi af rammeaftalen ændres ikke. På denne baggrund er det FMI's vurdering, at ændringen ikke udgør en ændring af grundlæggende elementer i rammeaftalen, og ændringen derfor kan foretages uden genudbud i henhold til de udbudsretlige regler for ændringer af kontrakter. FMI agter på denne baggrund at indgå tillæg til rammeaftalen om ovenstående ændringer med Jobi Værft A/S. Rammeaftaletillægget vil ikke blive indgået før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Jobi Værft A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 2024/008377
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 2 200 000,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 4600006058
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 24/09/2024
Organisation, der underskriver kontrakten Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Registreringsnummer : ORG-16-28-71-80
Postadresse : Lautrupbjerg 1-5    
By : Ballerup
Postnummer : 2750
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
Enhed : Rebecca Winther Christensen
E-mail : 00510138@mil.dk
Telefon : 51336218
Internetadresse : https://www.fmi.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : ORG-37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Enhed : Klagenævnet for Udbud
Telefon : +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : ORG-10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Jobi Værft A/S
Registreringsnummer : 29220611
Postadresse : Værftskaj 2    
By : Strandby
Postnummer : 9970
Landsdel (NUTS) : Nordjylland   ( DK050 )
Land : Danmark
Telefon : 96444496
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : be81196c-ad60-4e44-a667-f4515c7cdc0e   - 01
Formulartype : Forudgående underretning om direkte tildeling
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Bekendtgørelsesundertype 25
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 15/10/2024   07:17:46 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 15/10/2024   07:17:46 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 624292-2024
EUT-S-nummer : 202/2024
Offentliggørelsesdato : 16/10/2024

Send til en kollega

0.048