23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
11.12.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Kalundborg Renseanlæg A/S

Udbud af serviceaftale til 10MW spildevandsvarmepumpe til Kalundborg Renseanlæg


Kalundborg Renseanlæg A/S

755788-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – Reparation og vedligeholdelse af pumper, ventiler, haner og metalbeholdere – Udbud af serviceaftale til 10MW spildevandsvarmepumpe til Kalundborg Renseanlæg
OJ S 241/2024 11/12/2024
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Kalundborg Renseanlæg A/S
E-mail gsa@horten.dk
Køberens retlige status : Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Miljøbeskyttelse
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af serviceaftale til 10MW spildevandsvarmepumpe til Kalundborg Renseanlæg
Beskrivelse Kalundborg Renseanlæg a/s har en 10 MW varmepumpe på Dokhavnsvej i Kalundborg, som periodevis genererer varme fra renset spildevand til fjernvarmenettet. Varmepumpen består af 3 varmepumpelinjer med hver 4 kompressorer, som skal serviceres. Kontrakten udbydes som en offentlig kontrakt, hvor der i kontraktperioden skal udføres faste, lovpligtige serviceeftersyn, samt almindelige vedligeholdelse. Udførelsen af denne service og almindelige vedligeholdelse skal koordineres med Kalundborg Forsynings driftsafdeling. Aftalen er gældende for perioden medio februar til og med 31. december 2028. Ordregiver kan forlænge aftalen med op til 2 x 1 år. Ordregiver ønsker kontraktindgåelse og ikrafttrædelse af kontrakten i umiddelbar forlængelse af standstill-periodens udløb, som forventes at være medio februar 2025.
Identifikator for proceduren d0279162-774a-4d2c-a64f-70ce463a6390
Intern ID 205309
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et offentligt EU-udbud efter Udbudslovens Afsnit II. Udbudsformen betyder, at processen – i hovedtræk – indeholder nedenstående aktiviteter. 1. Ordregiver offentliggør udbuddet som foreskrevet på www.udbuddet.dk 2. Tilbudsgiverne uploader deres tilbud på udbudsportalen indenfor den angivne tidsfrist 3. Efter tilbudsfristens udløb vurderer Ordregiver, om de modtagne tilbud opfylder de krav der er stillet til at afgive tilbud. Kun konditionsmæssige tilbud antages til evaluering 4. Efter en evaluering af tilbuddene tildeler Ordregiver kontrakten til den tilbudsgiver, der har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud, som beskrevet i afsnit 9 og 10. Udbudsmaterialet indeholder en række væsentlige informationer, som tilbuddet skal afgives på grundlag af. Det er op til tilbudsgiver at sikre, at alle dele af udbudsmaterialet, jf. afsnit 6, er modtaget. Tilbudsgiver er selv ansvarlig for løbende at holde sig opdateret om udbuddets forløb. Tilbud skal afgives via www.udbuddet.dk og inden tilbudsfristens udløb. Det vil ikke være muligt at afgive tilbud efter fristens udløb eller som hardcopy. Ordregiver er berettiget til at annullere udbuddet, medmindre en sådan annullation forfølger usaglige hensyn eller sker i strid med ligebehandlingsprincippet. Det skal endvidere understreges, at der i overensstemmelse med Ordregivers prokuraregler ikke foreligger en aftale, førend en kontrakt er underskrevet af begge parter. Tilbudsgiver skal vedstå sit tilbud i minimum 40 kalenderdage fra tilbudsfristen.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 50510000   Reparation og vedligeholdelse af pumper, ventiler, haner og metalbeholdere
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 45259100   Reparation og vedligeholdelse af spildevandsrensningsanlæg
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Dokhavnsvej 15    
By Kalundborg
Postnummer 4400
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 6 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Udelukkelsesgrunde Tilbudsgivere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens §§ 135-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Tilsvarende vil tilbudsgivere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelses-grunde nævnt i udbudslovens § 137, nr. 1-6 blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138. For god ordens skyld bemærkes i denne sammenhæng: I medfør af udbudslovens § 134 a skal Ordregiver udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Ordregiver vil påse udelukkelsesgrundens fravær forud for tildelingsbeslutningen. Dokumentation Den tilbudsgiver, der står til at blive tildelt kontrakten, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde. Serviceattest må ikke være udstedt tidligere end 6 måneder før tilbudsfristen. EU-forordning 2022/576 og internationale sanktioner Ordregiver skal gøre opmærksom på, at der i medfør af artikel 5k i Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine (herefter "Forordningen") gælder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv. Forbuddet omfatter også tildeling til tilbudsgivere, som anvender støttende enheder eller underleverandører, der er omfattet af Forordningens artikel 5 k, hvis værdien af en sådan støttende enheds/underleverandørs leverancer udgør mere end 10 % af kontraktværdien. Ordregiver kan derfor på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen kræve, at tilbudsgivere dokumenterer ikke at befinde sig i omstændigheder omfattet af artikel 5k i Forordningen, herunder kan Ordregiver anmode tilbudsgivere om at underskrive tro- og loverklæring om dette forhold, jf. udbudsmaterialets bilag. Det er i den forbindelse Ordregivers opfattelse, at tilbudsgiver er nærmest til at kende egne ejerforhold og egne samarbejdspartnere, og derfor også er nærmest til at dokumentere fraværet af de omstændigheder, der er omfattet af Forordningens artikel 5k. Ordregiver forbeholder sig retten til at afvise tilbudsgivere, som ikke på opfordring fra Ordregiver underskriver en tro- og loveerklæring. Det er i øvrigt væsentligt for Ordregiver, at risiko for at en leverance kan blive påvirket af internationale sanktioner begrænses. Dette gælder også eventuelle fremtidige leverancer af reservedele. Særlige hensyn gør sig gældende i relation til Ordregivers kunder, hvis afsætningen af deres produkter på et marked kan blive påvirket af, at der i deres forsyningskæde indgår leverancer fra en leverandør eller forsyningskæde som er omfattet af sanktioner på dette marked. Hvis leverancer til Ordregiver omfatter en leverandør eller underleverandør som p.t. ikke er omfattet af EU sanktioner; men er omfattet af f.eks. sanktioner fra FN eller USA vil Ordregiver betragte risikoen for problemer med en leverance som forhøjet.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning Har den økonomiske aktør indgået aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning?
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer: a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt, b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger, c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, og d) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Rent nationale udelukkelsesgrunde Andre udelukkelsesgrunde, der måtte være fastsat i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstats lovgivning. Finder de rent nationale udelukkelsesgrunde, der er anført i den relevante meddelelse eller i udbudsdokumenterne, anvendelse?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Ophævelse eller en lignende sanktion Har den økonomiske aktør væsentligt misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en ordregivende enhed eller en tidligere koncessionskontrakt, hvor misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion?
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Udbud af serviceaftale til 10MW spildevandsvarmepumpe til Kalundborg Renseanlæg
Beskrivelse : Kalundborg Renseanlæg a/s har en 10 MW varmepumpe på Dokhavnsvej i Kalundborg, som periodevis genererer varme fra renset spildevand til fjernvarmenettet. Varmepumpen består af 3 varmepumpelinjer med hver 4 kompressorer, som skal serviceres. Kontrakten udbydes som en offentlig kontrakt, hvor der i kontraktperioden skal udføres faste, lovpligtige serviceeftersyn, samt almindelige vedligeholdelse. Udførelsen af denne service og almindelige vedligeholdelse skal koordineres med Kalundborg Forsynings driftsafdeling. Aftalen er gældende for perioden medio februar til og med 31. december 2028. Ordregiver kan forlænge aftalen med op til 2 x 1 år. Ordregiver ønsker kontraktindgåelse og ikrafttrædelse af kontrakten i umiddelbar forlængelse af standstill-periodens udløb, som forventes at være medio februar 2025.
Intern ID : 205309
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 50510000   Reparation og vedligeholdelse af pumper, ventiler, haner og metalbeholdere
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 45259100   Reparation og vedligeholdelse af spildevandsrensningsanlæg
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Dokhavnsvej 15    
By : Kalundborg
Postnummer : 4400
Landsdel (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 15/02/2025
Varigheds slutdato 31/12/2028
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Ordregiver kan forlænge aftalen med op til 2 x 1 år.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 6 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Dette er et tilbagevendende udbud
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger : Udelukkelsesgrunde Tilbudsgivere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens §§ 135-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Tilsvarende vil tilbudsgivere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelses-grunde nævnt i udbudslovens § 137, nr. 1-6 blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138. For god ordens skyld bemærkes i denne sammenhæng: I medfør af udbudslovens § 134 a skal Ordregiver udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Ordregiver vil påse udelukkelsesgrundens fravær forud for tildelingsbeslutningen. Dokumentation Den tilbudsgiver, der står til at blive tildelt kontrakten, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde. Serviceattest må ikke være udstedt tidligere end 6 måneder før tilbudsfristen. EU-forordning 2022/576 og internationale sanktioner Ordregiver skal gøre opmærksom på, at der i medfør af artikel 5k i Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine (herefter "Forordningen") gælder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv. Forbuddet omfatter også tildeling til tilbudsgivere, som anvender støttende enheder eller underleverandører, der er omfattet af Forordningens artikel 5 k, hvis værdien af en sådan støttende enheds/underleverandørs leverancer udgør mere end 10 % af kontraktværdien. Ordregiver kan derfor på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen kræve, at tilbudsgivere dokumenterer ikke at befinde sig i omstændigheder omfattet af artikel 5k i Forordningen, herunder kan Ordregiver anmode tilbudsgivere om at underskrive tro- og loverklæring om dette forhold, jf. udbudsmaterialets bilag. Det er i den forbindelse Ordregivers opfattelse, at tilbudsgiver er nærmest til at kende egne ejerforhold og egne samarbejdspartnere, og derfor også er nærmest til at dokumentere fraværet af de omstændigheder, der er omfattet af Forordningens artikel 5k. Ordregiver forbeholder sig retten til at afvise tilbudsgivere, som ikke på opfordring fra Ordregiver underskriver en tro- og loveerklæring. Det er i øvrigt væsentligt for Ordregiver, at risiko for at en leverance kan blive påvirket af internationale sanktioner begrænses. Dette gælder også eventuelle fremtidige leverancer af reservedele. Særlige hensyn gør sig gældende i relation til Ordregivers kunder, hvis afsætningen af deres produkter på et marked kan blive påvirket af, at der i deres forsyningskæde indgår leverancer fra en leverandør eller forsyningskæde som er omfattet af sanktioner på dette marked. Hvis leverancer til Ordregiver omfatter en leverandør eller underleverandør som p.t. ikke er omfattet af EU sanktioner; men er omfattet af f.eks. sanktioner fra FN eller USA vil Ordregiver betragte risikoen for problemer med en leverance som forhøjet.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Samlet årsomsætning
Beskrivelse For hvert af de seneste tre afsluttede regnskabsår skal tilbudsgiver i ESPD'et give oplysninger om følgende: 2. Tilbudsgiver årsresultat i de seneste 3 regnskabsår. Med "afsluttet regnskabsår" menes regnskabsår, for hvilket der foreligger et godkendt regnskab. Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav: 2. Positivt årsresultat i to ud af de seneste 3 regnskabsår. Bemærk: Er tilbudsgiver et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer ansøger tilbudsgivers sig på andre enheders økonomiske eller finansielle kapacitet, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen, henholdsvis den støttende enhed. For konsortier/lignende sammenslutninger og tilbudsgivere, der baserer sig på andre enheders økonomiske eller finansielle kapacitet gælder, at mindstekravene til økonomisk og finansiel formåen skal opfyldes af enhederne i fællesskab. I forhold til soliditetsgraden bemærkes særligt, at der udregnes en fælles soliditetsgrab baseret på de relevante enheders aktiver og egenkapital. Dokumentation: Vindende tilbudsgiver skal på anmodning (ikke som en del af tilbud) fremsende de seneste tre godkendte årsregnskab eller revisorpåtegnet erklæring om de efterspurgte økonomiske nøgletal, såfremt Ordregiver ikke kan tilgå disse oplysninger på et offentligt tilgængeligt sted (Virk.dk, tilbudsgivers egen hjemmeside eller lignende). For tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet, gælder endvidere, at tilbudsgiver som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. Hvis en tilbudsgiver beror sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, jf. foranstående, skal denne enhed påtage sig solidarisk at hæfte for tilbudsgivers forpligtelser under den udbudte kontrakt.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Finansielle nøgletal
Beskrivelse For hvert af de seneste tre afsluttede regnskabsår skal tilbudsgiver i ESPD'et give oplysninger om følgende: 1. Tilbudsgivers egenkapital i de seneste 3 regnskabsår. Med "afsluttet regnskabsår" menes regnskabsår, for hvilket der foreligger et godkendt regnskab. Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav: 1. Positiv egenkapital i hvert af de seneste 3 regnskabsår. Bemærk: Er tilbudsgiver et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer ansøger tilbudsgivers sig på andre enheders økonomiske eller finansielle kapacitet, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen, henholdsvis den støttende enhed. For konsortier/lignende sammenslutninger og tilbudsgivere, der baserer sig på andre enheders økonomiske eller finansielle kapacitet gælder, at mindstekravene til økonomisk og finansiel formåen skal opfyldes af enhederne i fællesskab. I forhold til soliditetsgraden bemærkes særligt, at der udregnes en fælles soliditetsgrab baseret på de relevante enheders aktiver og egenkapital. Dokumentation: Vindende tilbudsgiver skal på anmodning (ikke som en del af tilbud) fremsende de seneste tre godkendte årsregnskab eller revisorpåtegnet erklæring om de efterspurgte økonomiske nøgletal, såfremt Ordregiver ikke kan tilgå disse oplysninger på et offentligt tilgængeligt sted (Virk.dk, tilbudsgivers egen hjemmeside eller lignende). For tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet, gælder endvidere, at tilbudsgiver som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. Hvis en tilbudsgiver beror sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, jf. foranstående, skal denne enhed påtage sig solidarisk at hæfte for tilbudsgivers forpligtelser under den udbudte kontrakt.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse Tilbudsgiver skal i ESPD'et give oplysninger om følgende: 1. Sammenlignelige referencer, som tilbudsgiver har udført inden for de seneste tre år regnet fra tilbudsfristen. Med "sammenlignede referencer" forstås levering af service og reparation af spildevandsvarmepumper eller lignende tekniske anlæg. Med "udført" forstås opgaver, som enten er afsluttet eller igangværende. For igangværende opgaver gælder, at tilbudsgiver i sin referencebeskrivelse alene kan medtage de dele af opgaven, som er leveret på tilbudstidspunktet. Samme reference må gerne opfylde mere end et mindstekrav, når dette er angivet i referencen. Referencerne bør indeholde: o En beskrivelse af aftalen/leverancerne o Aftaleforholdets start- og sluttidspunkt o Den realiserede årlige omsætning på aftalen i kr. ekskl. moms o Navn på kunden, samt eventuel kontaktperson, som ordregiver har mulighed for at kontakte. Bemærk: Tilbudsgiver kan maksimalt angive fire referencer. Angives mere end fire referencer, vil ordregiver alene medtage de første fire angivne referencer i bedømmelsen af om mindstekravet er opfyldt. Referencelisten kan også medsendes som et selvstændigt dokument i tilbuddet. I dette tilfælde må hver reference maksimalt fylde en A4-side. Hvis en reference fylder mere end en A4-side, vil ordregiver alene se på den første side i vurderingen af om mindstekravet er opfyldt. Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav: 1. Tilbudsgiver skal have udført mindst to sammenlignelige referencer inden for de seneste tre år regnet fra tilbudsfristen. Dokumentation: Referencelisten i ESPD'et eller hvis vedlagt som selvstændigt dokument i tilbuddet, anses af ordregiver for at være den endelige dokumentation for vindende tilbudsgivers tekniske og faglige formåen. Ordregiver forbeholder sig dog ret til at kontakte referenceopgavens modtager for at få verificeret indholdet af referenceopgaven. Såfremt vindende tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, vil vindende tilbudsgiver blive bedt om at fremlægge støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiver.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Årlige gennemsnitlige antal beskæftigede
Beskrivelse Tilbudsgiver skal i ESPD'et give oplysninger om følgende: 2. Årlige gennemsnitlige antal ansatte med kølemontørcertifikat eller et D-certifikat i de seneste 3 år på fra tidspunktet for tilbudsfristen. 3. Årlige gennemsnitlige antal ansatte, herunder årlige gennemsnitlige antal ansatte serviceteknikere i de seneste 3 år fra tidspunktet for tilbudsfristen. Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav: 2. Tilbudsgiver skal som minimum have haft et årligt gennemsnit på 2 ansatte med kølemontørcertifikat eller et D-certifikat i de seneste 3 år ved tilbudstidspunktet. 3. Tilbudsgiver skal som minimum have haft et årligt gennemsnit på 15 ansatte, herunder minimum et årligt gennemsnit på 4 ansatte som serviceteknikkere i de seneste 3 år ved tilbudstidspunktet. Dokumentation: Referencelisten i ESPD'et eller hvis vedlagt som selvstændigt dokument i tilbuddet, anses af ordregiver for at være den endelige dokumentation for vindende tilbudsgivers tekniske og faglige formåen. Ordregiver forbeholder sig dog ret til at kontakte referenceopgavens modtager for at få verificeret indholdet af referenceopgaven. Såfremt vindende tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, vil vindende tilbudsgiver blive bedt om at fremlægge støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiver. De oplysninger/beskrivelser, som i medfør af pkt. (2) - (3) skal indeholdes i ESPD'et, se ovenfor, anses af ordregiver for at være den endelige dokumentation for vindende tilbudsgivers tekniske og faglige formåen.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris for opgavens udførelse
Beskrivelse : Med underkriteriet "Pris for opgavens udførelse" vil Ordregiver lægge vægt på den samlede evalueringstekniske pris som beregnes i den udfyldte tilbudsliste. Til brug for evaluering af tilbuddet i forhold til dette underkriterie, skal tilbuddet derfor indeholde den udfyldte tilbudsliste (TBL). Tilbudsgivers udgifter/omkostninger til transport, herunder køretid, udlæg, mm. skal være indeholdt i tilbuddet, hvorfor Ordregiver ikke kan faktureres her for i kontraktperioden.
Vægtning (procentdel, præcis) : 40

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Tilbudsgivers kompetencer og ressourcer
Beskrivelse : Med underkriteriet "Tilbudsgiver kompetencer og ressourcer" vil Ordregiver lægge vægt på: • kvaliteten af de personer eller det team, som er en del af tilbuddet, herunder i hvilket omfang de ”de facto” er til rådighed for projektet samt deres dokumenterede erfaring fra tilsvarende opgaver højt, ligesom det vil blive tillagt betydning om funktionerne kan opretholdes på et højt niveau i tilfælde af sygdom eller fravær. • at tilbudsgiver til brug for gennemførelse af den udbudte kontrakt sikrer, at der allokeres de nødvendige ressourcer. Til brug for evalueringen af underkriteriet, skal tilbudsgiver medsende: • CV for hver af de personer, som er en del af tilbuddet samt en redegørelse for disse personers erfaring med lignende opgaver. For hver af de medsendte CV'er skal det anføres hvilken ”honorarkategori” de henregnes til, jf. ovenstående angivelser i afsnit 9.1. CV'er må maksimalt fylde 2 A4-sider pr. person. Redegørelsen må maksimalt fylde 2 A4-sider pr. person. Fylder CV hhv. redegørelse mere end 2 A4-sider pr. person, tages der kun højde for de første 2 sider i forbindelse med evalueringen. • En beskrivelse af hvordan tilbudsgiver tiltænker at udføre opgaven, herunder en arbejdstidsplan med angivelse af de ressourcer som tilbudsgiver anser for nødvendige for opgavens udførelsen samt en beskrivelse af, hvordan funktionerne opretholdes i tilfælde af sygdom eller fravær. Der foretages en samlet evaluering af underkriteriet.
Vægtning (procentdel, præcis) : 20

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Opgavens udførelse i overensstemmelse med Ordregivers certificeringer
Beskrivelse : Ordregiver er kvalitetscertificeret efter ISO 9001, miljøcertificeret efter ISO 14001 og arbejdsmiljøcertificeret efter ISO 45001. Dette betyder særlige krav og forventninger til leverandører (f.eks. audit som leverandør) samt konkret i dette tilfælde, at der skal projekteres og arbejdes med planlægning og udførelse, så overensstemmelse med Ordregivers certificeringer sikres i alle aspekter af opgavens gennemførelse. Med underkriteriet "Opgavens udførelse i overensstemmelse med Ordregivers certificeringer" vil Ordregiver lægge vægt på tilbudsgivers: • Realisering af opgaven i overensstemmelse med Ordregivers miljøcertificering efter ISO 14001. Ordregiver arbejder aktivt med at sænke miljøbelastningen fra alle aktiviteter der udføres af Ordregiver. Dette sker med udgangspunkt i de 17 Verdensmål og konkret ved at arbejde indenfor rammerne af en certificering efter ISO 14001. Ordregiver ønsker ikke at fastsætte bestemte normer som kunne hæmme leverandørers muligheder for at udvikle deres ydelser og leverancer mod en opfyldelse af de 17 verdensmål og en målrette indsats for at sænke miljøbelastningen i alle aspekter af deres arbejde for Ordregiver. Det vægtes særligt positivt hvis tilbudsgiverne kan påpege muligheder for at udvikle deres ydelser til en højere miljømæssig standard, og hvordan de konkret i alle aspekter af opgaverne arbejder med planlægning og udførelse, så overensstemmelse med Ordregivers miljøcertificering sikres. • Realisering af opgaven i overensstemmelse med Ordregivers arbejdsmiljøcertificering efter ISO 45001. Det er meget vigtigt for Ordregiver, at der er et sundt og sikkert arbejdsmiljø for alle, der arbejder for Ordregiver – uanset om de er ansatte, leverandører eller på anden vis er beskæftiget i Ordregivers leverancekæde. I enhver aktivitet skal der arbejdes med planlægning og udførelse, så overensstemmelse med Ordregivers certificeringer sikres i alle aspekter af arbejdets gennemførelse. Til brug for evalueringen af underkriteriet, skal tilbudsgiver medsende: • En redegørelse der demonstrerer hvordan tilbudsgiver vil håndtere affaldssortering og materialegenbrug, hvordan tilbudsgiver arbejder miljømæssigt og sikkert med kemikalier, kølemidler og lignende, samt hvordan tilbudsgiver vil reducere emissioner af drivhusgasser og støjpåvirkninger i forbindelse med opgavernes udførelse. Dette gælder også tilbudsgivers udvælgelse af eventuelle underleverandører. • En redegørelse der demonstrerer hvordan tilbudsgiver vil håndtere de udfordringer, der er i udførelsen af vedligeholdelse og service af varmepumpe anlægget, så der sikres et godt, sundt og sikkert arbejdsmiljø. Ikke bare for tilbudsgiverens ansatte, men også med fokus på Ordregivers ansatte og alle andre der måtte arbejde i tilknytning til det konkrete ”site” og ligeledes hvordan ydelserne påtænkes udført så de koordineres med Ordregivers arbejdsmiljøorganisation. Der foretages en samlet evaluering af underkriteriet.
Vægtning (procentdel, præcis) : 20

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kontraktvilkår
Beskrivelse : Med underkriteriet "Kontraktvilkår" vil Ordregiver lægge vægt på: • Tilbudsgivers opfyldelse af Ordregivers kontraktvilkår, herunder bestemmelserne i Alm. betingelser for vedligeholdelse og reparation NU 15. Til brug for evalueringen af underkriteriet, skal tilbudsgiver medsende: • Udkast til kontrakt med angivelse af eventuelle fravigelser fra Ordregivers kontraktvilkår, herunder bestemmelserne i Alm. betingelser for vedligeholdelse og reparation NU 15. Eventuelle fravigelser skal fremgå af det med tilbuddet indsendte udkast til kontrakt og skal indeholde følgende: i) tydelig angivelse af hvilket vilkår fravigelsen vedrører, ii) en begrundelse for fravigelsen, iii) angivelse af, hvordan vilkåret som følge af fravigelsen ønskes udformet. Såfremt ovenstående pkt. i)-iii) ikke fremgår af tilbudsgivers tilbud for et eller flere kontraktvilkår, som ønskes fraveget, står Ordregivers kontraktvilkår ved magt, og tilbudsgiver vil være forpligtet til at leve op til kontraktvilkåret/kontraktvilkårene i deres oprindelige form. Tilbudsgiver gøres opmærksom på, at der er bestemmelser som ikke kan fraviges, hvilket er angivet ud for de respektive bestemmelser i dokumenterne "Kontraktvilkår" og "Alm. betingelser for vedligeholdelse og reparation NU 15". Ved evalueringen vil Ordregiver inddrage fravigelsens indhold og konsekvens. I den forbindelse bemærkes, at fravigelser som har til hensigt at ansvarsbegrænse samt forrykke den økonomiske balance i kontrakten til fordel for tilbudsgiver, vil blive tillagt særlig vægt i evalueringen. Hvis tilbudsgiver ikke har angivet nogen fravigelser har, og herved fuldt ud opfylder alle Ordregivers krav til kontraktvilkår, gives pointscoren 100. Se pointskalaen i afsnit 10.2. Der foretages en samlet evaluering af underkriteriet.
Vægtning (procentdel, præcis) : 20
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 06/01/2025   22:55:00 (UTC)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 13/01/2025   09:00:00 (UTC)
Vedståelsesfrist for tilbuddet 40   Døgn
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet :
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger : Ordregiver forbeholder sig ret til at foretage afklaring i overensstemmelse med Udbudslovens § 159, stk. 5.
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Åbningsdato : 13/01/2025   09:00:00 (UTC)
Yderligere oplysninger : Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Leverandøren er i kontraktens løbetid forpligtet til at opretholde sædvanlig erhvervs- og produktansvarsforsikring omfattende Arbejderne. Leverandørens forsikringsdækning skal pr. hændelse udgøre mindst 12.500.000 kr. for personskade, 12.500.000 kr. for tingskade og egen risiko på 10.000 kr. Kravene til Leverandørens forsikringsdækning begrænser ikke Leverandørens ansvar under kontrakten. Der indgår en arbejdsklausul i kontrakten.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud (med senere ændringer) gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. jf. lovens § 7, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Kalundborg Renseanlæg A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Kalundborg Renseanlæg A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Kalundborg Renseanlæg A/S
Organisation, der behandler tilbud Kalundborg Renseanlæg A/S
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Kalundborg Renseanlæg A/S
Registreringsnummer : 31774608
Postadresse : Dokhavnsvej 15    
By : Kalundborg
Postnummer : 4400
Landsdel (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
Enhed : Gitte Sneborg Alrøe
E-mail : gsa@horten.dk
Telefon : +45 3334 4281
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Enhed : Klagenævnet for Udbud
Telefon : +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 2f72c8c8-bb37-484e-902f-9506514f6c6c   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 10/12/2024   10:03:29 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 10/12/2024   11:09:11 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 755788-2024
EUT-S-nummer : 241/2024
Offentliggørelsesdato : 11/12/2024

Send til en kollega

0.066