1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Danmarks Tekniske Universitet - DTU
Køberens retlige status
:
Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Uddannelse
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Nybygget havundersøgelsesfartøj til kystzonen
Beskrivelse
:
DTU Aqua ønsker at indkøbe et nybygget fartøj tilpasset sektionens behov for et moderne fartøj med godt arbejdsmiljø, høj komfort, driftssikkerhed og stor fleksibilitet for lette tilpasninger mellem de forskellige opgaver. Kravene til det nybyggede fartøj er specificeret i Bilag 1 – Kravspecifikation. Ud over en besvarelse i Bilag 1 – Kravspecifikation skal Bilag 2 – Løsningsbeskrivelse leveres af Tilbudsgiver. Løsningsbeskrivelsen skal være en nærmere beskrivelse af det tilbudte færdigbyggede fartøj. Det er væsentligt at bemærke, at prisen i hovedtilbuddet (ekskl. optioner) ikke må overstige EUR 1.200.000, jf. Krav 23 i Bilag 1 – Kravspecifikation. Dette prisloft inkluderer også udgifterne til elektronisk udstyr, jf. Bilag 5 – Elektronisk udstyr samt montering/installation af kran, jf. Bilag 6A/6B.
Identifikator for proceduren
:
73cc5753-928b-426f-bbfc-db909086a8e5
Tidligere bekendtgørelse
:
20ae2a42-8378-44bd-8e06-eba1bb9e5b64-01
Intern ID
:
8828
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
34000000
Transportudstyr og transporthjælpemidler
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
34511100
Søgående patruljefartøjer,
34512000
Skibe og lignende fartøjer til transport af passagerer eller gods,
34522300
Små fartøjer
2.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
1 250 000,00
EUR
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Nybygget havundersøgelsesfartøj til kystzonen
Beskrivelse
:
DTU Aqua ønsker at indkøbe et nybygget fartøj tilpasset sektionens behov for et moderne fartøj med godt arbejdsmiljø, høj komfort, driftssikkerhed og stor fleksibilitet for lette tilpasninger mellem de forskellige opgaver. Kravene til det nybyggede fartøj er specificeret i Bilag 1 – Kravspecifikation. Ud over en besvarelse i Bilag 1 – Kravspecifikation skal Bilag 2 – Løsningsbeskrivelse leveres af Tilbudsgiver. Løsningsbeskrivelsen skal være en nærmere beskrivelse af det tilbudte færdigbyggede fartøj. Det er væsentligt at bemærke, at prisen i hovedtilbuddet (ekskl. optioner) ikke må overstige EUR 1.200.000, jf. Krav 23 i Bilag 1 – Kravspecifikation. Dette prisloft inkluderer også udgifterne til elektronisk udstyr, jf. Bilag 5 – Elektronisk udstyr samt montering/installation af kran, jf. Bilag 6A/6B.
Intern ID
:
8828
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
34000000
Transportudstyr og transporthjælpemidler
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
34511100
Søgående patruljefartøjer,
34512000
Skibe og lignende fartøjer til transport af passagerer eller gods,
34522300
Små fartøjer
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Option: Sternthruster med min. 30 hk. Option: DP-system type mini, fuldt integreret med alle nødvendige instrumenter og styringer. Krav om 2 styrepositioner: 1 i styrhus og 1 på dæk.
5.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
1 250 000,00
EUR
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Kvalitet
Vægtning (procentdel, præcis)
:
50
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Lavere pris des bedre.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
50
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
Klage over prækvalifikation: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 1. Klage over tildeling af en kontrakt: Klage over tildeling af en kontrakt skal være indgivet 45 kalenderdage, efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har tildelt/indgået kontrakt, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 1. Klage over tildeling under en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (miniudbud): Klage over tildeling af en kontrakt under en rammeaftale med genåbning af konkurrencen skal være indgivet 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen er tildelt/indgået, hvis denne underretning indeholder en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 2. Klage over tildeling af en rammeaftale: Klage over tildeling af en rammeaftale skal være indgivet 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 3. Klage over direkte tildeling: Klage over, at ordregiver i strid med udbudsloven har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder en begrundelse for ordregivers beslutning om at tildele kontrakten direkte, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 3. Klage over offentlige indkøb under tærskelværdien: Klage over overtrædelser af indkøb under tærskelværdien skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, hvem ordregiver har besluttet at indgå kontrakt med, hvis underretningen indeholder en begrundelse; og 6 måneder efter at ordregiver har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, hvis underretningen indeholder en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 4, nr. 1 og 2. Klage over prækvalifikation for indkøb under tærskelværdien skal være indgivet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen indeholder en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 5.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Danmarks Tekniske Universitet - DTU
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Danmarks Tekniske Universitet - DTU
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Danmarks Tekniske Universitet - DTU
Organisation, der udfører betalingen
:
Danmarks Tekniske Universitet - DTU
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
1 300 000,00
EUR
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
JEMAR NOPPOWER
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Nybygget havundersøgelsesfartøj til kystzonen - JEMAR NOPPOWER
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
1 300 000,00
EUR
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Nybygget havundersøgelsesfartøj til kystzonen - JEMAR NOPPOWER
Dato for indgåelse af kontrakten
:
26/11/2024
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Ansøgning om deltagelse
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Danmarks Tekniske Universitet - DTU
Registreringsnummer
:
30060946
Postadresse
:
Anker Engelunds Vej 1
By
:
Kgs. Lyngby
Postnummer
:
2800
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
David Fajnzylber
Telefon
:
+45 93596840
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 35291000
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
JEMAR NOPPOWER
Registreringsnummer
:
JEMAR NOPPOWER
Postadresse
:
Sørholmsveien 13,6507 Kr.sund
By
:
Kristiansund
Postnummer
:
6507
Landsdel (NUTS)
:
Møre og Romsdal
(
NO0A3
)
Land
:
Norge
Telefon
:
+47 48472890
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
4222d95e-3881-44a5-885d-50af7fe908d0
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
13/12/2024
11:36:49 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
13/12/2024
12:00:45 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
767296-2024
EUT-S-nummer
:
244/2024
Offentliggørelsesdato
:
16/12/2024