23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
23.12.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Esbjerg Kommune

Udbud af drift og vedligehold samt modernisering af vejbelysning


Esbjerg Kommune

789802-2024 - Resultater
Danmark – Vedligeholdelse af vejbelysning – Udbud af drift og vedligehold samt modernisering af vejbelysning
OJ S 249/2024 23/12/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Esbjerg Kommune
E-mail chp27@esbjerg.dk
Køberens retlige status : Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af drift og vedligehold samt modernisering af vejbelysning
Beskrivelse Kommunen udbyder drift, vedligehold og løbende udskiftning af Esbjerg Kommunes vejbelysningsanlæg samt projektering og etablering af nyanlæg (modernisering) i forbindelse med byggemodninger og lignende. Udbuddet omhandler drift, vedligehold og løbende udskiftning af ca. 35.114 lyspunkter, inkl. ca. 170 toronto-blink, ca. 222 skilte og tavler samt 647 belysningsskabe. Yderligere ca. 32.694 master, inkl. pullerter, portaler og standere til skilte samt 2.420 stk. lyspunkter uden mast (væg, jorden, loft, wire, ukendte og uplight). Lyspunkterne mv. er primært placeret på offentlige veje og stier, private fællesveje samt offentlige parkeringspladser. I det omfang Kommunen i kontraktperioden overtager yderligere armaturer på strækninger, hvor Esbjerg Kommune er vejmyndighed, vil disse også indgå. Den løbende udskiftning vil omfatte ændringer og udbygning af veje og deres udstyr, herunder placering og omlægning af fremmede ledningsejeres kabler mv., som kan medføre nye anlægsopgaver. Yderligere oplysninger om udbuddets omfang fremgår af udbudsmaterialet.
Identifikator for proceduren 144cf480-9f42-428a-a88b-98364b40e09c
Tidligere bekendtgørelse : 671655-2024
Intern ID 349140
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som udbud med forhandling med forudgående bekendtgørelse. Proceduren anvendes, da ordregiver har vurderet, at kontrakternes kompleksitet og disses risici medfører, at kontrakterne ikke kan tildeles uden forudgående forhandling. Et udbud med forhandling er opdelt i to faser: En ansøgningsfase og en tilbudsfase. Tilbudsfasen er kun relevant for de ansøgere, der er blevet prækvalificeret til at afgive tilbud. I ansøgningsfasen indsender interesserede virksomheder ("ansøgere") en ansøgning om at få lov til at deltage i udbuddet. Kommunen gennemgår alle ansøgningerne og prækvalificerer de ansøgere, som får lov til at gå videre til anden fase, som er tilbudsfasen. Der vil i ansøgningsfasen blive afholdt et informationsmøde om udbuddet tirsdag d. 22. oktober 2024 hos Esbjerg Kommune. Nærmere angivelse tid, sted m.m. vil fremgå af udbudsportalen. Hvis Kommunen modtager ansøgninger fra flere end fire egnede virksomheder, udvælger Kommunen de fire virksomheder, der har de mest relevante referencer. Kun de virksomheder, som Kommunen udvælger, kan afgive tilbud. Ved vurdering af hvilke referencer der er mest relevante, lægger Kommunen vægt på følgende:  Referencernes sammenlignelighed med de udbudte ydelser, herunder særligt i forhold til omfang og kontraktværdi.  Referencernes alder (nyere referencer vil blive vurderet mere relevante end ældre referencer). Ved udvælgelsen vil Kommunen lægge vægt på de oplysninger, som ansøgerne har afgivet i ESPD'et. Tilbudsfasen er den fase, hvor de udvalgte ansøgere afgiver et egentligt tilbud på den udbudte kontrakt. Tilbudsfasen indledes med, at Tilbudsgivere fremsender et indledende tilbud. Kommunen gennemgår tilbuddene og vurderer, om der skal afholdes forhandlingsmøder. Kommunen kan dog også træffe tildelingsbeslutning på grundlag af de indledende tilbud. Kommunen kan gennemføre flere forhandlingsrunder og forhandle skriftligt med tilbudsgiverne, dvs. uden afholdelse af forhandlingsmøder. Kommunen giver besked, hvis Kommunen efter første forhandlingsrunde påtænker at gennemføre flere forhandlingsrunder. Hvis der afholdes forhandling(er), vil Kommunen herefter evt. tilrette udbudsmateriale og bede Tilbudsgivere om at indsende et endeligt tilbud. Herefter evaluerer Kommunen tilbuddene og træffer beslutning om, hvem der tildeles Kontrakterne. Yderligere oplysninger om udbuddet fremgår af udbudsmaterialet.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 50232100   Vedligeholdelse af vejbelysning
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 34928530   Gadelygter, 34928500   Udstyr til gadebelysning, 34993000   Vejbelysning
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 56 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Kommunen udbyder denne opgave med henblik på at identificere den virksomhed ("Leverandøren"), som fremadrettet skal varetage drift, vedligehold og modernisering af Belysningsanlægget. Rent kontraktuelt vil Kommunen med Leverandøren indgå to kontrakter for opgaven; én drifts- og vedligeholdelseskontrakt og én moderniseringskontrakt ("Kontrakterne"). Kommunen har vurderet, om Kontrakterne kan opdeles i delkontrakter, men har vurderet, at det er mest hensigtsmæssigt af både praktiske og økonomiske årsager at samle Kontrakternes opgaver til udførelse af én leverandør (udbudslovens § 49, stk. 2). Derfor er er udbuddet ikke opdelt i delkontrakter. Da udbuddet kun udbydes som en samlet delkontrakt, der er opdelt i to kontrakter, skal Tilbudsgiver derfor afgive tilbud på begge kontrakter. Tilbudsgiver kan IKKE nøjes med kun af byde på enten drifts- og vedligeholdelseskontrakten eller moderniseringskontrakten. Ordregiver gør yderligere opmærksom på, at Ansøgere, der er omfattet af en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens §§ 134a-136, eller en af de frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137, nr. (1)-(6), vil blive udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre ansøgeren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at ansøgeren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Udbud af drift og vedligehold samt modernisering af vejbelysning
Beskrivelse : Kommunen udbyder drift, vedligehold og løbende udskiftning af Esbjerg Kommunes vejbelysningsanlæg samt projektering og etablering af nyanlæg (modernisering) i forbindelse med byggemodninger og lignende. Udbuddet omhandler drift, vedligehold og løbende udskiftning af ca. 35.114 lyspunkter, inkl. ca. 170 toronto-blink, ca. 222 skilte og tavler samt 647 belysningsskabe. Yderligere ca. 32.694 master, inkl. pullerter, portaler og standere til skilte samt 2.420 stk. lyspunkter uden mast (væg, jorden, loft, wire, ukendte og uplight). Lyspunkterne mv. er primært placeret på offentlige veje og stier, private fællesveje samt offentlige parkeringspladser. I det omfang Kommunen i kontraktperioden overtager yderligere armaturer på strækninger, hvor Esbjerg Kommune er vejmyndighed, vil disse også indgå. Den løbende udskiftning vil omfatte ændringer og udbygning af veje og deres udstyr, herunder placering og omlægning af fremmede ledningsejeres kabler mv., som kan medføre nye anlægsopgaver. Yderligere oplysninger om udbuddets omfang fremgår af udbudsmaterialet.
Intern ID : 349140
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 50232100   Vedligeholdelse af vejbelysning
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 34928530   Gadelygter, 34928500   Udstyr til gadebelysning, 34993000   Vejbelysning
Valgmuligheder :
Beskrivelse af optioner : Ordregiver har option på at forlænge kontrakten med 4 gange 12 måneder, svarende til 48 måneder i alt.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/09/2025
Varighed 4   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 56 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger : Ansøgere bør være gøres opmærksom på, at ordregiver afholder informationsmøde om nærværende udbud tirsdag d. 22. oktober 2024 ved Esbjerg Kommune. Yderligere oplysninger om nærmere tid og sted, tilmelding til mødet m.m. fremgår af udbudsportalen.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Beskrivelse : Tildelingskriteriet er "det bedste forhold mellem pris og kvalitet", hvoraf underkriteriet "Pris" er den "samlet vægtet pris", der fremgår af tilbudslistens fane "Tilbudsgivers bud". Yderligere oplysninger om tildelingskriteriet fremgår af udbudsbetingelserne.
Vægtning (procentdel, præcis) : 60

Kriterium :
Type : Kvalitet
Beskrivelse : Tildelingskriteriet er "det bedste forhold mellem pris og kvalitet", hvoraf kommunen ved underkriteriet "Kvalitet" vil lægge vægt på følgende delkriteriet "Design". Yderligere oplysninger om tildelingskriteriet fremgår af udbudsbetingelserne.
Vægtning (procentdel, præcis) : 40
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Esbjerg Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Esbjerg Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Comdia ApS
6. Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder : Andet
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Esbjerg Kommune
Registreringsnummer : 29189803
Postadresse : Torvegade 74    
By : Esbjerg
Postnummer : 6700
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
Enhed : Christian Meyer Vestergaard
E-mail : chp27@esbjerg.dk
Telefon : +45 76161616
Internetadresse : https://www.esbjerg.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-1000
Officielt navn : Comdia ApS
Registreringsnummer : 33501404
Postadresse : Lindvedvej 73    
By : Odense S
Postnummer : 5260
Landsdel (NUTS) : Fyn   ( DK031 )
Land : Danmark
Telefon : +45 7199 3672
Internetadresse : https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Telefon : +45 7240 5600
Internetadresse : http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 4171 5000
Internetadresse : https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 2f1e52f4-ca9e-4024-8e38-7b7f5972f27d   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 20/12/2024   10:14:37 (UTC+1)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 789802-2024
EUT-S-nummer : 249/2024
Offentliggørelsesdato : 23/12/2024

Send til en kollega

0.045