23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
13.01.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Danmarks Tekniske Universitet - DTU

3D printere, forbrugsvarer & tilbehør (1)


Danmarks Tekniske Universitet - DTU

19590-2025 - Resultater
Danmark – Elektriske maskiner, apparatur, udstyr og forbrugsartikler; belysning – 3D printere, forbrugsvarer & tilbehør (1)
OJ S 8/2025 13/01/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Danmarks Tekniske Universitet - DTU
E-mail marsoa@dtu.dk
Køberens retlige status : Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Uddannelse
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel 3D printere, forbrugsvarer & tilbehør (1)
Beskrivelse 3D printere (FFF, FDM, SLS, SLA-printere m.fl.), forbrugsvarer til disse printere og tilbehør
Identifikator for proceduren d90c9a9e-16c6-4383-9df0-b8bea0ba9c38
Tidligere bekendtgørelse : 635e1eee-61c6-4d4a-912e-5dccf84b52fc-01
Intern ID 8247 - 3Dprintere &forbrugsvarer
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 31000000   Elektriske maskiner, apparatur, udstyr og forbrugsartikler; belysning
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 19500000   Gummi- og plastmaterialer, 19700000   Syntetgummi og syntetiske fibre, 24500000   Plast i primær form, 24900000   Finkemikalier og diverse kemikalier, 30000000   Kontor- og edb-maskiner, -udstyr og -artikler, herunder ikke møbler og softwarepakker, 30232100   Printere og plottere, 31720000   Elektromekanisk udstyr, 42940000   Maskiner til varmebehandling af materialer, 42992000   Elektriske apparater til specialopgaver
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 4 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 6 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel : 3D printere (FFF, SLS, SLA-printere m.fl.), forbrugsvarer & tilbehør
Beskrivelse : 3D printere (FFF, SLS, SLA-printere m.fl.), forbrugsvarer til disse printere og tilbehør
Intern ID : 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 31000000   Elektriske maskiner, apparatur, udstyr og forbrugsartikler; belysning
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 19500000   Gummi- og plastmaterialer, 19700000   Syntetgummi og syntetiske fibre, 24500000   Plast i primær form, 24900000   Finkemikalier og diverse kemikalier, 30000000   Kontor- og edb-maskiner, -udstyr og -artikler, herunder ikke møbler og softwarepakker, 30232100   Printere og plottere, 31720000   Elektromekanisk udstyr, 42940000   Maskiner til varmebehandling af materialer, 42992000   Elektriske apparater til specialopgaver
5.1.2.
Udførelsessted
Land : Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 4 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 6 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Jo lavere pris jo bedre
Vægtning (procentdel, præcis) : 75

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet og bæredygtighed
Beskrivelse : Jo bedre opfyldelse af krav til kvalitet og bæredygtighed i Bilag 1 - Kravspecifikation jo bedre.
Vægtning (procentdel, præcis) : 25
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : Klage over prækvalifikation: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 1. Klage over tildeling af en kontrakt: Klage over tildeling af en kontrakt skal være indgivet 45 kalenderdage, efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har tildelt/indgået kontrakt, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 1. Klage over tildeling under en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (miniudbud): Klage over tildeling af en kontrakt under en rammeaftale med genåbning af konkurrencen skal være indgivet 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen er tildelt/indgået, hvis denne underretning indeholder en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 2. Klage over tildeling af en rammeaftale: Klage over tildeling af en rammeaftale skal være indgivet 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 3. Klage over direkte tildeling: Klage over, at ordregiver i strid med udbudsloven har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder en begrundelse for ordregivers beslutning om at tildele kontrakten direkte, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 3. Klage over offentlige indkøb under tærskelværdien: Klage over overtrædelser af indkøb under tærskelværdien skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, hvem ordregiver har besluttet at indgå kontrakt med, hvis underretningen indeholder en begrundelse; og 6 måneder efter at ordregiver har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, hvis underretningen indeholder en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 4, nr. 1 og 2. Klage over prækvalifikation for indkøb under tærskelværdien skal være indgivet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen indeholder en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 5.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Danmarks Tekniske Universitet - DTU
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Danmarks Tekniske Universitet - DTU
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Danmarks Tekniske Universitet - DTU
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel : 3D printere (FDM), forbrugsvarer til disse printere og tilbehør
Beskrivelse : 3D printere (FDM), forbrugsvarer til disse printere og tilbehør
Intern ID : 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 31000000   Elektriske maskiner, apparatur, udstyr og forbrugsartikler; belysning
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 19500000   Gummi- og plastmaterialer, 19700000   Syntetgummi og syntetiske fibre, 24500000   Plast i primær form, 24900000   Finkemikalier og diverse kemikalier, 30000000   Kontor- og edb-maskiner, -udstyr og -artikler, herunder ikke møbler og softwarepakker, 30232100   Printere og plottere, 31720000   Elektromekanisk udstyr, 42940000   Maskiner til varmebehandling af materialer, 42992000   Elektriske apparater til specialopgaver
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 4 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 6 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Jo lavere pris jo bedre.
Vægtning (procentdel, præcis) : 75

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet og bæredygtighed
Beskrivelse : Jo bedre opfyldelse af krav til kvalitet og bæredygtighed i Bilag 1 - Kravspecifikation jo bedre.
Vægtning (procentdel, præcis) : 25
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : Klage over prækvalifikation: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 1. Klage over tildeling af en kontrakt: Klage over tildeling af en kontrakt skal være indgivet 45 kalenderdage, efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har tildelt/indgået kontrakt, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 1. Klage over tildeling under en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (miniudbud): Klage over tildeling af en kontrakt under en rammeaftale med genåbning af konkurrencen skal være indgivet 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen er tildelt/indgået, hvis denne underretning indeholder en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 2. Klage over tildeling af en rammeaftale: Klage over tildeling af en rammeaftale skal være indgivet 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 3. Klage over direkte tildeling: Klage over, at ordregiver i strid med udbudsloven har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder en begrundelse for ordregivers beslutning om at tildele kontrakten direkte, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 3. Klage over offentlige indkøb under tærskelværdien: Klage over overtrædelser af indkøb under tærskelværdien skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, hvem ordregiver har besluttet at indgå kontrakt med, hvis underretningen indeholder en begrundelse; og 6 måneder efter at ordregiver har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, hvis underretningen indeholder en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 4, nr. 1 og 2. Klage over prækvalifikation for indkøb under tærskelværdien skal være indgivet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen indeholder en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 5.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Danmarks Tekniske Universitet - DTU
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Danmarks Tekniske Universitet - DTU
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 4 000 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Protech Danmark Aps
Tilbud
Tilbud – Identifikator Delaftale 1 - 3D printere, forbrugsvarer og tilbehør. - Protech Danmark Aps
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Værdien af tilbuddet 1 200 178,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet ja
Rangfølge på listen over vindere 2
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Delaftale 1 - 3D printere, forbrugsvarer og tilbehør. - Protech Danmark Aps
Dato for indgåelse af kontrakten 10/01/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Organisation, der underskriver kontrakten Danmarks Tekniske Universitet - DTU
Vinder
Officielt navn 3D Nordic Aps
Tilbud
Tilbud – Identifikator Delaftale 1 - 3D printere, forbrugsvarer og tilbehør. - 3D Nordic Aps
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Værdien af tilbuddet 1,13   DKK
Tilbuddet blev rangordnet ja
Rangfølge på listen over vindere 1
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Delaftale 1 - 3D printere, forbrugsvarer og tilbehør. - 3D Nordic Aps
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 09/01/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 09/01/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Organisation, der underskriver kontrakten Danmarks Tekniske Universitet - DTU
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 1 134 670,00   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 1 200 178,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Protech Danmark Aps
Tilbud
Tilbud – Identifikator Delaftale 2 - 3D printere, forbrugsvarer og tilbehør - Protech Danmark Aps
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0002
Værdien af tilbuddet 2 121 823,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet ja
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Delaftale 2 - 3D printere, forbrugsvarer og tilbehør - Protech Danmark Aps
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 09/01/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 10/01/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Organisation, der underskriver kontrakten Danmarks Tekniske Universitet - DTU
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 2,12   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 2,12   DKK
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Danmarks Tekniske Universitet - DTU
Registreringsnummer : 30060946
Postadresse : Anker Engelunds Vej 1    
By : Kgs. Lyngby
Postnummer : 2800
Landsdel (NUTS) : Nordsjælland   ( DK013 )
Land : Danmark
Enhed : Marianne Andersen
E-mail : marsoa@dtu.dk
Telefon : +45 252525
Internetadresse : https://www.dtu.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : klfu@erst.dk
Telefon : +45 35291000
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Internetadresse : https://kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Protech Danmark Aps
Registreringsnummer : 28100582
Postadresse : Protech Danmark, Kokbjerg 14, 6000 Kolding    
By : Kolding
Postnummer : 6000
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
E-mail : tt@protech.dk
Telefon : +45 61265810
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001, LOT-0002
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : 3D Nordic Aps
Den økonomiske operatørs størrelse Lille virksomhed
Registreringsnummer : 3D Nordic Aps / 3D Eksperten
Postadresse : Amalienborgvej 57    
By : Nørresundby
Postnummer : 9400
Landsdel (NUTS) : Nordjylland   ( DK050 )
Land : Danmark
Enhed : Emil Sahlin
Telefon : +45 61777655
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001
Vinderen er noteret på et reguleret marked
8.1.
ORG-0006
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 43637d9d-85ef-4245-a8f7-bf1d47776ec0   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 10/01/2025   10:55:54 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 10/01/2025   11:30:39 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 19590-2025
EUT-S-nummer : 8/2025
Offentliggørelsesdato : 13/01/2025

Send til en kollega

0.047