23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
04.02.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

ASSENS FORSYNING A/S

Koncessionskontrakt vedrørende ladestandere


ASSENS FORSYNING A/S

  • 1 Køber

    • 1.1 Køber

      • Officielt navn: ASSENS FORSYNING A/S
      • Køberens retlige status: Offentligretligt organ
  • 2 Procedure

    • 2.1 Procedure

      • Titel: Koncessionskontrakt vedrørende ladestandere
      • Beskrivelse: Assens Forsyning A/S (herefter ”Bygherre”) annoncerer herved en kontrakt om retten til at etablere og drive offentligt tilgængelige ladestandere i forbindelse med Bygherres administrationsbygninger på adressen Forsyningsparken 2, 5610 Assens. Kontrakten indgås for at opfylde Bygherres forpligtelser i henhold til lade-standerbekendtgørelsen (bekendtgørelse af 5. marts 2020 om forberedelse til og etablering af ladestandere i forbindelse med bygninger). Kontrakten er en koncessionskontrakt, idet vindende tilbudsgiver (herefter ”Operatøren”) bærer den fulde driftsrisiko. Kontrakten har en forventet varighed på 10 år. Der udbydes én kontrakt, som omfatter Operatørens opstilling af ladepunkter på to adskilte områder på Bygherres areal. Tilbuddet skal indeholde otte ladepunkter i alt fordelt med 5 ladepunkter i Område 1 og 3 ladepunkter i Område 2. Kontrakten indeholder derudover option på etablering af op til yderligere 3 ladepunkter i Område 2. Senest 1. maj 2025 skal de 5+3 lade-punkter være i drift . Adgangen til ladestanderne skal være offentligt tilgængeligt, så ladestanderne kan bruges både af Bygherres personale, kunder og samarbejdspartnere, samt af personer uden tilknytning til Bygherre. Der er blandt Bygherres medarbejdere efterspørgsel på ladestandere og Bygherre forventer, at Bygherres medarbejdere vil gøre brug af de ladepunkter, som etableres af Operatøren, hvis dennes prisvilkår i øvrigt er attraktive. Den i denne bekendtgørelse anslåede værdi er baseret på et skøn over omsætningen mellem Operatøren og Brugere. Værdien er således forbundet med en betydelig usikkerhed, og Bygherre forpligter sig ikke på nogen måde over for Operatøren til at sikre en minimumsomsætning. Annonceringen gennemføres i overensstemmelse med udbudslovens § 192 (udbudslovens afsnit IV) for at sikre, at kontrakten indgås på markedsvilkår i overensstemmelse med AFI-lovens § 3, stk. 1 og 3.
      • Identifikator for proceduren: 29efddab-2284-4ca2-8adc-95c74c0f7e51
      • Udbudsprocedure: Anden procedure, der afvikles i én fase
      • Hovedpunkterne i proceduren: Efter udløbet af tilbudsfristen (for de endelige tilbud, hvis der indledes forhandling), foretager Bygherre indledningsvist en vurdering af, om tilbuddene opfylder de formelle og materielle krav til indhold og udformning. Bygherre forbeholder sig ret til at reparere på eventuelle mangler i det omfang, dette kan ske i overensstemmelse med udbudslovens § 2. Dernæst foretager Bygherre en evaluering af tilbuddene. På baggrund af denne evaluering underretter Bygherre elektronisk tilbudsgiverne om, hvilken tilbudsgiver, som har afgivet vindende tilbud Efter tilbudsfristens udløb kan Bygherre beslutte at indlede forhandlinger med en, flere eller alle tilbudsgivere. Indleder Bygherre forhandlinger, kan forhandlinger gennemføres med alle tilbudsgivere, herunder tilbudsgivere som har afgivet mangelfulde eller ukonditionsmæssige tilbud.
      • Formål
        • Kontraktens art: Varer
        • Primær klassificering (cpv): 31000000 Elektriske maskiner, apparatur, udstyr og forbrugsartikler; belysning
        • Yderligere klassificering (cpv): 31158000 Ladeaggregater
        • Yderligere klassificering (cpv): 45000000 Bygge- og anlægsarbejder
      • Værdi
        • Anslået værdi eksklusiv moms: 4.000.000 Dansk krone
      • Generelle oplysninger
        • Yderligere oplysninger: Alle spørgsmål vedrørende skal uploades på udbudsportalen. Tilbudsgiverne opfordres til at stille eventuelle spørgsmål inden for den frist, som fremgår af tidsplanen. Bygherre vil besvare alle spørgsmål (også spørgsmål modtaget efter tidsplanens ”frist”), i det omfang det er muligt at give en besvarelse i rimelig tid inden tilbudsfristen. Spørgsmål og svar samt eventuelle rettelser vil blive offentliggjort på ud-budsportalen. Tilbudsgivere, der befinder sig i en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, som er nævnt i udbudslovens §§ 135 og 136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning, medmindre tilbudsgiver fremlægger dokumentation for, at tilbudsgiver er pålidelig, jf. principperne i udbudslovens § 138. Tilsvarende vil tilbudsgivere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-5 blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning, medmindre tilbudsgiver fremlægger dokumentation for, at tilbudsgiver er pålidelig, jf. princippet i udbudslovens § 138. Inden tildelingsbeslutningen vil Bygherre anmode den tilbudsgiver, som står til at blive tildelt kontrakten, om at fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde. Bygherre vil acceptere serviceattester, som er udstedt efter 1. januar 2025. Hvis vindende tilbudsgiver tilbyder en negativ koncessionsafgift, jf. ovenfor, forudsætter kontraktindgåelse godkendelse fra Bygherres direktion.
        • Retsgrundlag:
        • Indkøb under tærskelværdien med grænseoverskridende interesse
  • 5 Delkontrakt

    • 5.1 Teknisk ID for partiet: LOT-0001

      • Titel: Koncessionskontrakt vedrørende ladestandere
      • Beskrivelse: Assens Forsyning A/S (herefter ”Bygherre”) annoncerer herved en kontrakt om retten til at etablere og drive offentligt tilgængelige ladestandere i forbindelse med Bygherres administrationsbygninger på adressen Forsyningsparken 2, 5610 Assens. Kontrakten indgås for at opfylde Bygherres forpligtelser i henhold til lade-standerbekendtgørelsen (bekendtgørelse af 5. marts 2020 om forberedelse til og etablering af ladestandere i forbindelse med bygninger). Kontrakten er en koncessionskontrakt, idet vindende tilbudsgiver (herefter ”Operatøren”) bærer den fulde driftsrisiko. Kontrakten har en forventet varighed på 10 år. Der udbydes én kontrakt, som omfatter Operatørens opstilling af ladepunkter på to adskilte områder på Bygherres areal. Tilbuddet skal indeholde otte ladepunkter i alt fordelt med 5 ladepunkter i Område 1 og 3 ladepunkter i Område 2. Kontrakten indeholder derudover option på etablering af op til yderligere 3 ladepunkter i Område 2. Senest 1. maj 2025 skal de 5+3 lade-punkter være i drift . Adgangen til ladestanderne skal være offentligt tilgængeligt, så ladestanderne kan bruges både af Bygherres personale, kunder og samarbejdspartnere, samt af personer uden tilknytning til Bygherre. Der er blandt Bygherres medarbejdere efterspørgsel på ladestandere og Bygherre forventer, at Bygherres medarbejdere vil gøre brug af de ladepunkter, som etableres af Operatøren, hvis dennes prisvilkår i øvrigt er attraktive. Den i denne bekendtgørelse anslåede værdi er baseret på et skøn over omsætningen mellem Operatøren og Brugere. Værdien er således forbundet med en betydelig usikkerhed, og Bygherre forpligter sig ikke på nogen måde over for Operatøren til at sikre en minimumsomsætning. Annonceringen gennemføres i overensstemmelse med udbudslovens § 192 (udbudslovens afsnit IV) for at sikre, at kontrakten indgås på markedsvilkår i overensstemmelse med AFI-lovens § 3, stk. 1 og 3.
      • Intern identifikator: 203570
      • Formål
        • Kontraktens art: Varer
        • Yderligere om kontraktens art: Bygge og anlæg
        • Primær klassificering (cpv): 31000000 Elektriske maskiner, apparatur, udstyr og forbrugsartikler; belysning
        • Yderligere klassificering (cpv): 31158000 Ladeaggregater
        • Yderligere klassificering (cpv): 45000000 Bygge- og anlægsarbejder
      • Udførelsessted
        • Postadresse: Forsyningsparken 2  
        • By: Assens
        • Postnummer: 5610
        • Landespecifik underafdeling (NUTS): Fyn (DK031)
        • Land: Danmark
        • Yderligere oplysninger: Operatøren skal opstille ladepunkter på to adskilte områder på Bygherres areal. Tilbuddet skal indeholde otte ladepunkter i alt fordelt med 5 ladepunkter i Område 1 og 3 ladepunkter i Område 2. Kontrakten indeholder derudover option på etablering af op til yderligere 3 ladepunkter i Område 2.
      • Anslået varighed
        • Varighed: 10 År
      • Værdi
        • Anslået værdi eksklusiv moms: 4.000.000 Dansk krone
      • Udvælgelseskriterier
        • Kriterium: Økonomisk og finansiel formåen
          • Beskrivelse: Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav: * Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital på mindst 2 mio. kr. i det senest afsluttede regnskabsår. * Tilbudsgiver skal have en omsætning på minimum 2 mio. kr. i det senest afsluttede regnskabsår. Med ”senest afsluttede regnskabsår” menes det seneste regnskabsår for hvilket der foreligger et godkendt årsregnskab. Den tilbudsgiver, som står til at få tildelt kontrakten, skal på anmodning fra Bygherre fremsende tilbudsgivers senest godkendte årsregnskab eller revisorpåtegnet erklæring om de efterspurgte økonomiske nøgletal, hvis oplysningerne ikke er frit tilgængelige for Bygherre.
      • Tildelingskriterier
        • Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier: Tildelingskriteriet er det økonomisk mest fordelagtige tilbud, idet tildeling baseres på den tilbudte koncessionsafgift. Tilbudsgiver kan tilbyde en positiv eller negativ koncessionsafgift. Koncessionsafgiften afhænger af salget af el og der skal bydes ind med en pris pr. leveret kWh. * En positiv koncessionsafgift er udtryk for det beløb, som tilbudsgiver er villig til at betale til Bygherre for retten til at etablere, levere og drive ladestandere på Bygherres områder. * En negativ koncessionsafgift er udtryk for det beløb, som tilbudsgiver ser sig nødsaget til at opkræve fra Bygherre for at etablere, levere og drive ladestandere på Bygherres områder. Kontrakten tildeles den tilbudsgiver, som har tilbudt den højeste positive koncessionsafgift. Har ingen tilbudsgiver tilbudt en positiv koncessionsafgift, tildeles kontrakten den tilbudsgiver, som har tilbudt den laveste negative koncessionsafgift.
      • Udbudsdokumenter
        • Frist for anmodning om yderligere oplysninger: 19-02-2025 23:55 +01:00
        • Adresse på udbudsdokumenterne: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/5021e10d-03f4-497c-832d-7d039151eb23/homepage
      • Udbudsvilkår
        • Vilkår for indgivelse:
          • Indgivelsesadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/5021e10d-03f4-497c-832d-7d039151eb23/homepage
          • Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud: Ikke tilladt
          • Frist for modtagelse af tilbud: 11-03-2025 10:00 +01:00
  • 8 Organisationer

    • 8.1 ORG-0002

      • Officielt navn: ASSENS FORSYNING A/S
      • Registreringsnummer: 32285724
      • Postadresse: Forsyningsparken 2  
      • By: Assens
      • Postnummer: 5610
      • Landespecifik underafdeling (NUTS): Fyn (DK031)
      • Land: Danmark
      • Denne organisations roller:
        • Køber
  • 11 Oplysninger om bekendtgørelsen

    • 11.1 Oplysninger om bekendtgørelsen

      • Identifikator for bekendtgørelsen: 2b17e2f1-99ad-4c22-a80e-84d08d9b81d1 - 01
      • Formulartype: Konkurrencevilkår
      • Bekendtgørelsestype: Annoncering
      • Afsendelsesdato for bekendtgørelsen: 03-02-2025 15:53 +01:00
      • Dato for afsendelse af bekendtgørelse (eSender): 03-02-2025 15:53 +01:00
      • Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på: dansk 
    • 11.2 Oplysninger om offentliggørelsen

      • Offentliggørelsesdato: 03-02-2025 15:53 +01:00

Send til en kollega

0.063