1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Banedanmark
Køberens retlige status
:
Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
Den ordregivende enheds aktiviteter
:
Jernbanetjenester
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Rammeaftale om måling af sporbeliggenhed i sidespor
Beskrivelse
:
Banedanmark udbyder en rammeaftale om måling af sporbeliggenhed i sidespor. Aftalen omfatter måling af sidespor udført med måletrolje såsom KRAB eller lignende samt indlevering af data til Banedanmark eller dennes samarbejdspartner. Der vil blive indgået én (1) kontrakt med én (1) leverandør.
Identifikator for proceduren
:
4edb088a-b1d9-4e0a-9b88-b24ba3c1fada
Tidligere bekendtgørelse
:
3a0e125b-877b-461e-b12e-1b0cf3f983c6-01
Intern ID
:
2024-23093
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
I overensstemmelse med reglerne i direktiv 2014/25/EU (Forsyningsvirksomhedsdirektivet implementeret ved bekendtgørelse nr. 1078 af 29. juni 2022 om fremgangsmå-derne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester) udbydes en kontrakt vedrørende måling af sporbeliggenhed i sidespor. Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud og kontrakten vil blive tildelt den tilbudsgiver, der afgiver det økonomisk mest fordelagtige tilbud i henhold til tildelings-kriteriet.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
50220000
Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende jernbaner og andet udstyr
2.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
7 200 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
9 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/25/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Rammeaftale om måling af sporbeliggenhed i sidespor
Beskrivelse
:
Banedanmark udbyder en rammeaftale om måling af sporbeliggenhed i sidespor. Aftalen omfatter måling af sidespor udført med måletrolje såsom KRAB eller lignende samt indlevering af data til Banedanmark eller dennes samarbejdspartner. Der vil blive indgået én (1) kontrakt med én (1) leverandør.
Intern ID
:
2024-23093
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
50220000
Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende jernbaner og andet udstyr
5.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
4
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
2 x 2 års forlængelser
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
7 200 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
9 000 000,00
DKK
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Beskrivelse
:
Underkriteriet ”Pris” vil blive bedømt på grundlag af en beregnet, samlet evaluerings-teknisk pris. Den samlede evalueringstekniske pris beregnes på baggrund af Bilag 3 Tilbudsliste. Laveste pris tildeles maksimumpoint (8). Der tildeles point for ”Pris” med to (2) decimaler.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
50
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Evalueringen af underkriteriet ”Kvalitet” sker på baggrund af en absolut, kvalitativ vur-dering af det enkelte tilbud ud fra de udfyldte Bilag 8.2 (Kompetenceregistreringsskema for Sidespormåling) samt CV’er. Bilag 8.2 (Kompetenceregistreringsskema for Side-spormåling) samt CV skal udfyldes for hver tilbudte medarbejder, eftersom der er behov for to teams a tre skal tilbuddet indeholde seks (6) CV’er (maks. 1 side pr. CV) og seks (6) udfyldte Bilag 8.2 (Kompetenceregistreringsskema for Sidespormåling). Ved vur-deringen indgår de nedenfor angivne delkriterier med de anførte vægtninger. Der tilde-les point for hvert delkriterie i overensstemmelse med vurderingsgrundlaget for det på-gældende delkriterie. Der tildeles hele point, og der gives således ikke point med decimaltal. Det tildelte point for delkriteriet indgår sammen med vægtningen af delkriterier i bereg-ningen af det samlede antal point for underkriteriet ”Kvalitet”.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
50
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Banedanmark
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Banedanmark
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Banedanmark
Organisation, der udfører betalingen
:
Banedanmark
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Banedanmark
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
7 768 500,00
DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure
:
7 768 500,00
DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi
:
7 768 500,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
7 768 500,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
7 768 500,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Zenith Landmåling A/S
Vinderens underentreprenører:
Officielt navn
:
Railsafe ApS
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
378513
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
7 768 500,00
DKK
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Produktets eller tjenesteydelsens oprindelsesland
:
Danmark
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
2024-23093
Titel
:
Rammeaftale om måling af sporbeliggenhed i sidespor
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
09/01/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
30/01/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
ja
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Banedanmark
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere
:
0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
Udvalg af tilbud
:
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi
:
3 684 175,00
DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi
:
4 343 985,00
DKK
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Banedanmark
Registreringsnummer
:
18632276
Afdeling
:
Danmark
Postadresse
:
Carsten Niebuhrs Gade 43
By
:
København V
Postnummer
:
1577
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Shazaib Hasham Qasim
Telefon
:
+45 82340000
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Zenith Landmåling A/S
Registreringsnummer
:
39979934
Postadresse
:
Roholmsvej 12a
By
:
Albertslund
Postnummer
:
2620
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
31979731
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Railsafe ApS
Registreringsnummer
:
34461716
Postadresse
:
Industrivej 11
By
:
Slagelse
Postnummer
:
4200
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
42454445
Denne organisations roller
:
Underleverandør
8.1.
ORG-0006
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
fb40ea47-ab43-4726-8692-d02e2d7a7f0f
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
30
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
05/02/2025
15:10:36 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
05/02/2025
18:00:38 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
85624-2025
EUT-S-nummer
:
27/2025
Offentliggørelsesdato
:
07/02/2025