1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Greve Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af drift og vedligehold af belysningsanlæg i Greve Kommune
Beskrivelse
:
Greve Kommune udbyder drift og vedligehold af kommunens belysningsanlæg. Udbuddet omfatter drift og vedligehold fra 1. april 2025 til og med 31. marts 2029 af ca. 16.000 lyspunkter.
Identifikator for proceduren
:
a9540550-35f3-4d44-b93e-4d77c28b6283
Tidligere bekendtgørelse
:
a34a86a6-f421-40cc-99c8-608e49f76bc3-01
Intern ID
:
24-003344
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Bygge og anlæg
Supplerende kontrakttype
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
45000000
Bygge- og anlægsarbejder
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
34993000
Vejbelysning,
50232100
Vedligeholdelse af vejbelysning
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østsjælland
(
DK021
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
15 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger
:
Økonomiske aktører og evt. støttende enheder, udelukkes fra at deltage i udbuddet, hvis de endvidere er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 134a, hvorefter En ordregiver skal udelukke en ansøger eller til- budsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af drift og vedligehold af belysningsanlæg i Greve Kommune
Beskrivelse
:
Greve Kommune udbyder drift og vedligehold af kommunens belysningsanlæg. Udbuddet omfatter drift og vedligehold fra 1. april 2025 til og med 31. marts 2029 af ca. 16.000 lyspunkter.
Intern ID
:
24-003344
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Bygge og anlæg
Supplerende kontrakttype
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
45000000
Bygge- og anlægsarbejder
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
34993000
Vejbelysning,
50232100
Vedligeholdelse af vejbelysning
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
2 gange af 1 år, første fra 1. april 2029 til 31. marts 2030, og anden fra 1. april 2030 til 31. marts 2031.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østsjælland
(
DK021
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/04/2025
Varigheds slutdato
:
31/03/2029
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
2 gange af 1 år, første fra 1. april 2029 til 31. marts 2030, og anden fra 1. april 2030 til 31. marts 2031.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
15 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Økonomiske aktører og evt. støttende enheder, udelukkes fra at deltage i udbuddet, hvis de endvidere er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 134a, hvorefter En ordregiver skal udelukke en ansøger eller til- budsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Laveste pris
Kategori for tildelingskriteriet fast værdi:
Fast værdi (i alt)
Tildelingskriterium talværdi
:
100
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
Klageprocedure (dansk): I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: » Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1. 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3. seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævns- lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbuds- lovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Greve Kommune
Organisation, der udfører betalingen
:
Greve Kommune
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Greve Kommune
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
13 999 681,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Bravida Danmark A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Udbud af drift og vedligehold af belysningsanlæg i Greve Kommune - Bravida Danmark A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
13 999 681,00
DKK
Tilbuddet blev rangordnet
:
nej
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Udbud af drift og vedligehold af belysningsanlæg i Greve Kommune - Bravida Danmark A/S
Dato for indgåelse af kontrakten
:
18/02/2025
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Greve Kommune
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Greve Kommune
Registreringsnummer
:
44023911
Postadresse
:
Rådhusholmen 10
By
:
Greve
Postnummer
:
2670
Landsdel (NUTS)
:
Østsjælland
(
DK021
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Maria Kolby Rasmussen
Telefon
:
+45 43973931
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 35291000
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Bravida Danmark A/S
Registreringsnummer
:
14769005
Postadresse
:
Park Alle 373
By
:
Brøndby
Postnummer
:
2605
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 43221100
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
9574d24d-9e23-49b7-8b0f-eea3ce344310
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
18/03/2025
09:01:55 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
18/03/2025
09:30:35 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
177855-2025
EUT-S-nummer
:
55/2025
Offentliggørelsesdato
:
19/03/2025