23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
24.03.2025
Udbudstype
Forhåndsmeddelelse

Udbyder

Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen

Høring af materiale vedr. kommende offentligt udbud af gulvrengøringsmaskiner


Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen

188339-2025 - Planlægning
Danmark – Gulvrengøringsmaskiner – Høring af materiale vedr. kommende offentligt udbud af gulvrengøringsmaskiner
OJ S 58/2025 24/03/2025
Forhåndsmeddelelse eller vejledende periodisk bekendtgørelse, der kun er anvendt til informationsformål
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
E-mail cv6h@kk.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Høring af materiale vedr. kommende offentligt udbud af gulvrengøringsmaskiner
Beskrivelse Københavns Kommune (herefter KK) planlægger at gennemføre et offentligt udbud af KKs rammeaftale på gulvrengøringsmaskiner i foråret/sommeren 2025.I det kommende udbud ønsker KK at indhente tilbud på gulvrengøringsmaskiner fordelt på henholdsvis walk-behind modeller og ride-on modeller, samt skuremaskiner. Til disse ønskes også at indkøbe tilbehør, service og reparation.Pt. er det tiltænkt at opdele rammeaftalen i to delaftaler med walk-behind gulvvaskemaskiner og skuremaskiner på delaftale 1 og ride-on gulvvaskemaskiner på delaftale 2.Tilbudsgiverne kan afgive tilbud på begge delaftalerne og kan også blive tildelt dem begge. Hver delaftale er en eneleverandøraftale. Rammeaftalen vil løbe 4 år uden option på forlængelse og med et opsigelsesvarsel på 6 måneder.I forhold til høring af materialet, har KK vedlagt et udkast til den tekniske specifikation af de ønskede ydelser, samt et udkast til tilbudslisten.For så vidt angår den tekniske specifikation, ønsker KK generel input fra markedet om hvordan der sikres bæredygtige og markedskonforme krav til ydelserne. Derudover ønsker KK især input omkring følgende:- Kvalitetskrav til gulvrengøringsmaskinerne, jf. pkt. 2.3 herunder om de leveres med ladere som standardudstyr.- Kvalitetskrav til gulvrondellerne, jf. pkt. 2.4, herunder om branchestandarder for koordinering af hårdheder og farver.- Realistiske krav til service og reparation, jf. pkt. 2.5.For så vidt angår tilbudslisten, ønsker KK input om hvorvidt den er fyldestgørende i forhold til tilbehør til maskinerne inden for de angivne kategorier, jf. tilbudslisten og den tekniske specifikations pkt. 2.3.Høringssvar ønskes senest mandag den 31. marts 2025.
Intern ID 2024-0435638
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  39713410   Gulvrengøringsmaskiner
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  39713400   Maskiner til vedligeholdelse af gulve, 50532000   Reparation og vedligeholdelse af elektriske maskiner, apparater og tilhørende udstyr
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 16 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
3. Del
3.1.
Teknisk ID for delen PAR-0000
Titel Høring af materiale vedr. kommende offentligt udbud af gulvrengøringsmaskiner
Beskrivelse Københavns Kommune (herefter KK) planlægger at gennemføre et offentligt udbud af KKs rammeaftale på gulvrengøringsmaskiner i foråret/sommeren 2025.I det kommende udbud ønsker KK at indhente tilbud på gulvrengøringsmaskiner fordelt på henholdsvis walk-behind modeller og ride-on modeller, samt skuremaskiner. Til disse ønskes også at indkøbe tilbehør, service og reparation.Pt. er det tiltænkt at opdele rammeaftalen i to delaftaler med walk-behind gulvvaskemaskiner og skuremaskiner på delaftale 1 og ride-on gulvvaskemaskiner på delaftale 2.Tilbudsgiverne kan afgive tilbud på begge delaftalerne og kan også blive tildelt dem begge. Hver delaftale er en eneleverandøraftale. Rammeaftalen vil løbe 4 år uden option på forlængelse og med et opsigelsesvarsel på 6 måneder.I forhold til høring af materialet, har KK vedlagt et udkast til den tekniske specifikation af de ønskede ydelser, samt et udkast til tilbudslisten.For så vidt angår den tekniske specifikation, ønsker KK generel input fra markedet om hvordan der sikres bæredygtige og markedskonforme krav til ydelserne. Derudover ønsker KK især input omkring følgende:- Kvalitetskrav til gulvrengøringsmaskinerne, jf. pkt. 2.3 herunder om de leveres med ladere som standardudstyr.- Kvalitetskrav til gulvrondellerne, jf. pkt. 2.4, herunder om branchestandarder for koordinering af hårdheder og farver.- Realistiske krav til service og reparation, jf. pkt. 2.5.For så vidt angår tilbudslisten, ønsker KK input om hvorvidt den er fyldestgørende i forhold til tilbehør til maskinerne inden for de angivne kategorier, jf. tilbudslisten og den tekniske specifikations pkt. 2.3.Høringssvar ønskes senest mandag den 31. marts 2025.
Intern ID 2024-0435638
3.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  39713410   Gulvrengøringsmaskiner
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  39713400   Maskiner til vedligeholdelse af gulve
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  50532000   Reparation og vedligeholdelse af elektriske maskiner, apparater og tilhørende udstyr
3.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
3.1.4.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 16 000 000,00   DKK
3.1.5.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
Deltagelse uden forbehold.
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
3.1.6.
Udbudsdokumenter
Adresse på udbudsdokumenterne https://permalink.mercell.com/252758539.aspx
3.1.7.
Udbudsvilkår
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
3.1.8.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
3.1.9.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Registreringsnummer 64942212
Afdeling Økonomiforvaltningen
Postadresse Borups Allé 177
By København NV
Postnummer 2400
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Mathias Dyrby
E-mail cv6h@kk.dk
Telefon +45 51778722
Fax +45 51778722
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Fax +45 33307799
Internetadresse http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Fax +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID c29ae79b-7596-434c-b65f-954c851535c2   -   01
Formulartype Planlægning
Bekendtgørelsestype Forhåndsmeddelelse eller vejledende periodisk bekendtgørelse, der kun er anvendt til informationsformål
Bekendtgørelsesundertype 4
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 21/03/2025   08:57:04 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 21/03/2025   08:57:35 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 188339-2025
EUT-S-nummer 58/2025
Offentliggørelsesdato 24/03/2025
Den påtænkte dato for offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse inden for denne procedure 30/04/2025

Send til en kollega

0.047