Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Region Midtjylland
Vindere
Vaskeriydelse Vest
(27.03.2018)
De forenede Dampvaskerier A/S
Dyregårdsvej 1
2740 Skovlunde
Opdateringer
II.2.9
I stedet for:
Tilbudsgiverne vil blive valgt blandt de konditionsmæssige og egnede ansøgere. Udvælgelsen vil ske på baggrund af ansøgers økonomiske kvalifikationer samt de medsendte referencer.
Læses:
Tilbudsgiverne vil blive valgt blandt de konditionsmæssige og egnede Ansøgere. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af Ansøgers økonomiske kvalifikationer samt de medsendte referencer, med hovedvægten på Ansøgers referencer. Ved vurderingen af Ansøgers referencer vægtes det højt, at der er tale om referencer med levering til hospitaler. Endvidere tillægges økonomisk store referencer og mange referencer positiv vægt.
III.1.3
I stedet for:
Ansøger bedes til brug for udvælgelsen vedlægge liste over sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører levering af vaskeriydelser til et hospital i EU eller der er leveret vask af beklædning og linned, hvor der gælder særlige hygiejnekrav. Det ses gerne, at der er mindst 2 sammenlignelige referencer. Kontraktværdi for de enkelte referencer bedes oplyst.
Som dokumentation for Ansøgers relevante erfaring skal Ansøger på anmodning fra Ordregiver fremsende underskrevet referenceliste (indeholdende bl.a. navn på kontaktpersoner og disse personers kontaktoplysninger), hvorefter Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af oplysningernes rigtighed.
Læses:
Ansøger skal beskrive Ansøgers væsentligste, påbegyndte eller igangværende sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører levering af vaskeriydelser for minimum 10 mio. DKK til et hospital i EU, eller der er leveret vask af beklædning og linned for minimum 10 mio. DKK, hvor der gælder særlige hygiejnekrav. Kontraktværdi for de enkelte referencer bedes oplyst. Som dokumentation for Ansøgers relevante erfaring skal Ansøger på anmodning fra Ordregiver fremsende underskrevet referenceliste (indeholdende bl.a. navn på kontaktpersoner og disse personers kontaktoplysninger), hvorefter Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af oplysningernes rigtighed.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
1. Ansøger skal have minimum to sammenlignelige referencer.
I.3)
I stedet for:
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: www.udbud.rm.dk
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til følgende adresse:
Region Midtjylland
Sundhedsplanlægning, Skottenborg 26
Viborg
8800
Danmark
Kontaktperson: Niels Hove Pedersen
E-mail: niels.pedersen@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rm.dk
Internetadresse for køberprofilen: www.udbud.rm.dk
Læses:
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: www.udbud.rm.dk
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til følgende adresse:
Region Midtjylland, Indkøb og Medicoteknik
Olof Palmes Allé 15
Aarhus N
8200
Danmark
Kontaktperson: Bodil M. Hesel
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rm.dk
Internetadresse for køberprofilen: www.udbud.rm.dk
IV.1.5)
I stedet for:
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger.
Læses:
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 20-06-2017
Time: 12:00
Læses:
Dato: 07-07-2017
Time: 12:00
IV.2.3)
I stedet for:
Dato: 30-06-2017
Læses:
Dato: 13-07-2017
Yderligere oplysninger
Udover at ordregiver frafalder retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud, er der sket en række præciseringer i tilbudslisten, som derfor uploades i en ny version på www.udbud.rm.dk
Endvidere uploades samme sted nye versioner af kontraktbilag 2A, 2C og 2E, fil med regionalt design samt ny version af udbudsbetingelserne. For nærmere information om disse ændringer henvises til spørgsmål/svar-dokument uploadet på www.udbud.rm.dk
Bemærk, at adresse og kontaktperson for aflevering af ansøgningen er ændret.
På baggrund af ovenstående ændringer har ordregiver valgt at forlænge ansøgningsfristen. Den øvrige del af tidsplanen fastholdes.
Opgaven er vundet af kontrolbuddet og derfor annulleres delaftale 2, hvorimod delaftale 1 er tildelt til en privat leverandør.
Indkøb af vaskeriydelse
Region Midtjylland
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Skottenborg 26
Viborg
8800
Danmark
Kontaktperson: Janni Hadulla Nielsen
Telefon: +45 78414519
E-mail: Janni.Nielsen@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rm.dk
Internetadresse for køberprofilen: www.udbud.rm.dk
Sundhedsplanlægning, Skottenborg 26
Viborg
8800
Danmark
Kontaktperson: Niels Hove Pedersen
E-mail: niels.pedersen@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rm.dk
Internetadresse for køberprofilen: www.udbud.rm.dk
Del II: Genstand
Indkøb af vaskeriydelse.
Udbud med forhandling vedr. indkøb af vaskeriydelse til Hospitalsenheden Vest, Regionshospitalet Viborg, Regionshospitalet Skive, Regionspsykiatrien i Vest og Midt samt Regionshuset i Viborg.
Regionsrådet besluttede i spareplanen Spar1519, at vaskeriydelsen i regionen skal konkurrenceudsættes. I første omgang udbydes de vaskeriydelser, som i dag varetages af Jysk Linnedservice A/S.
Opgaven vil være forandret, da regionen selv vil eje flere artikler end i dag, herunder regionens uniformer til hospitalspersonalet. Der vil derfor være tale om en mere blandet ydelse end hidtil. Region Midtjylland forventer, at de(n) kommende vaskerileverandør(er) indgår i et konstruktivt samarbejde med regionen om optimering af vaskeriopgaven, og at der i fællesskab arbejdes på at skabe besparelser og sikre høj kvalitet for regionens hospitaler og øvrige enheder.
Vaskeriydelse Vest
Indkøb af vaskeriydelser til Hospitalsenheden Vest, herunder sundhedshuse i Vestjylland, samt til Regionspsykiatrien i Vest.
Den udbudte ydelse omfatter såvel vask og håndtering (herunder afhentning og levering) af regionsejede artikler som vask, håndtering (herunder afhentning og levering) og leje af leverandørens artikler.
Kontrakten kan forlænges 2 gange, hver gang med op til 12 måneder.
Tilbudsgiverne vil blive valgt blandt de konditionsmæssige og egnede ansøgere. Udvælgelsen vil ske på baggrund af ansøgers økonomiske kvalifikationer samt de medsendte referencer.
Udbuddet omfatter en frivillig option på AGV-vogne.
Vaskeriydelse Midt
Viborg.
Indkøb af vaskeriydelser til Regionshospitalet Viborg, Regionshospitalet Skive, Regionspsykiatrien Midt og Regionshuset i Viborg.
Den udbudte ydelse omfatter såvel vask og håndtering (herunder afhentning og levering) af regionsejede artikler som vask, håndtering (herunder afhentning og levering) og leje af leverandørens artikler.
Kontrakten kan forlænges 2 gange, hver gang med op til 12 måneder.
Tilbudsgiverne vil blive valgt blandt de konditionsmæssige og egnede ansøgere. Udvælgelsen vil ske på baggrund af ansøgers økonomiske kvalifikationer samt de medsendte referencer.
Udbuddet omfatter en frivillig option på AGV-vogne.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
AD 1) Samlet årsomsætning:
Som dokumentation for nettoomsætningens størrelse skal Ansøger på anmodning fra Ordregiver fremsende følgende afhængigt af, hvilken kategori af virksomhed, Ansøger tilhører:
Hvis Ansøger er revisionspligtig:
o Hvis nettoomsætning fremgår af årsrapporter: Godkendte årsrapporter med revisionserklæring.
o Hvis nettoomsætning ikke fremgår af årsrapporter: Revisors reviewerklæring eller revisionserklæring om nettoomsætningens størrelse.
Hvis Ansøger ikke er revisionspligtig:
o Enten godkendte årsrapporter med revisionserklæring eller reviewerklæring,
o eller revisors reviewerklæring om nettoomsætningens størrelse.
AD 2) Egenkapital:
Som dokumentation for egenkapitalens størrelse skal Ansøger på anmodning fra Ordregiver fremsende følgende, afhængigt af hvilken kategori af virksomhed, Ansøger tilhører:
Hvis Ansøger er revisionspligtig:
o Seneste godkendte årsrapport med revisionserklæring.
Hvis Ansøger ikke er revisionspligtig:
o Enten seneste godkendte årsrapport med revisionserklæring eller reviewerklæring,
o eller revisors reviewerklæring om egenkapitalens størrelse for seneste disponible regnskabsår.
Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav for at få sit tilbud taget i betragtning:
1. Det er et minimumskrav, at den samlede årsomsætning, dvs. nettoomsætningen, for hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår er minimum 40 000 000 DKK.
2. Det er et minimumskrav, at egenkapitalen (ultimo året) for det senest disponible regnskabsår er minimum 25 000 000 DKK.
Ansøger bedes til brug for udvælgelsen vedlægge liste over sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører levering af vaskeriydelser til et hospital i EU eller der er leveret vask af beklædning og linned, hvor der gælder særlige hygiejnekrav. Det ses gerne, at der er mindst 2 sammenlignelige referencer. Kontraktværdi for de enkelte referencer bedes oplyst.
Som dokumentation for Ansøgers relevante erfaring skal Ansøger på anmodning fra Ordregiver fremsende underskrevet referenceliste (indeholdende bl.a. navn på kontaktpersoner og disse personers kontaktoplysninger), hvorefter Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af oplysningernes rigtighed.
Leverandørens ydelser skal leveres med respekt for nationale og internationale love og regler vedr. menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og antikorruption.
Kontrakten indeholder en arbejdsklausul vedr. løn (inkl. særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår for de personer, som udfører ydelsen.
Kontrakten indeholder specifikke krav til beskæftigelse af lærlinge.
Hvis vindende tilbudsgiver skal behandle personoplysninger på Ordregivers vegne, skal der underskrives en databehandleraftale i medfør af persondataloven. Denne databehandleraftale indgås på baggrund af Ordregivers standarddatabehandleraftale, jf. kontraktbilag 7.
Der stilles i kontrakten forskellige krav til mærkning af produkter samt til miljø og indholdsstoffer.
Kontrakten kan være gældende på uændrede vilkår i en evt. udfasningsperiode efter kontraktudløb ved overgang til en anden leverandør. Perioden kan ikke overstige 12 måneder.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne offentliggøres på ordregivers hjemmeside. Således kan udbudsmaterialet downloades fra www.udbud.rm.dk Evt. rettelser og tilføjelser til udbudsdokumenterne samt besvarelse af spørgsmål til ordregiver vil i prækvalifikationsfasen tilsvarende alene blive offentliggjort på denne sted. Interesserede virksomheder skal selv downloade udbudsdokumenterne og løbende holde sig orienteret om dette udbud på ordregivers hjemmeside.
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudsloven finder følgende af udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i nærværende udbud:
— Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet, sociallovgivningsområdet og det arbejdsretlige område, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
— Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til nationalret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1,nr. 2.
— Tilbudsgiver har uretmæssigt forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces etc., jf. Udbudslovens §137, stk. 1, nr. 6.
Oplysninger om udelukkelsesgrunde angives i ESPD.
Ordregiver afholder informationsmøde på det i udbudsbetingelserne anførte tidspunkt og sted. Frist for tilmelding fremgår ligeledes af udbudsbetingelserne.
Ansøgning om prækvalifikation fremsendes på dansk. Dokumentation for oplysninger afgivet i ESPD kan dog fremsendes på engelsk.
Der vil blive indleveret kontrolbud i overensstemmelse med lovgivningens regler herom.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:www.klfu.dk
Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Andre klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:www.kfst.dk