Installation samt drift og vedligehold af ladestationer til el busdrift
Roskilde Kommune
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
Del II: Genstand
II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:
Installation samt drift og vedligehold af ladestationer til el busdrift.
II.1.2) Hoved-CPV-kode
60112000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:
Roskilde Kommune ønsker at busdrift i kommunen skal foregå med el-busser. For at understøtte dette forventer kommunen at opsætte ladestationer på 4 lokationer, der skal betjene de el-busser der skal køre i Roskilde Kommune. Dette udbud omfatter opsætning af 4 ladestationer til el busser (med 1 option på opgradering af disse fra 300 kW til 450 kW og 1 option på yderligere 3 ladestationer på Roskilde Station), samt drift og vedligehold af disse i en 10 års periode fra 14.4.2019 til og med 1.4.2029 (med en option på yderligere forlængelse af drift- og vedligehold på 2 år frem til 1.4.2031).
II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
31600000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
Hovedudførelsessted:
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:
Roskilde Kommune ønsker at busdrift i kommunen skal foregå med el-busser. For at understøtte dette forventer kommunen at opsætte ladestationer på 4 lokationer, der skal betjene de el-busser der skal køre i Roskilde Kommune. Dette udbud omfatter opsætning af 4 ladestationer til el busser (med 1 option på opgradering af disse fra 300 kW til 450 kW og 1 option på yderligere 3 ladestationer på Roskilde Station), samt drift og vedligehold af disse i en 10 års periode fra 14.4.2019 til og med 1.4.2029 (med en option på yderligere forlængelse af drift- og vedligehold på 2 år frem til 1.4.2031).
II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/11/2017
Slut: 01/04/2029
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:
Option på yderligere forlængelse af drift- og vedligehold på 2 år frem til 1.4.2031.
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindste antal: 3
Største antal: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:
Udvælgelsen vil ske på baggrund af størrelsen af ansøgernes årsomsætning.
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:
— option på opgradering af disse fra 300 kW til 450 kW
— option på køb af grøn strøm
— option på 3 ladestationer på Roskilde Station
— option på 2 ladestationer på Trekroner Station.
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse
Del IV: Procedure
IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 07/08/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 01/07/2018
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail:
kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
03/07/2017