23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 133-272310
Offentliggjort
14.07.2017
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Køge Kommune

Vindere

EU-udbud af leje og vask af måtter

(28.10.2017)
Berendsen Textil Service A/S
Tobaksvejen 22
2860 Søborg

Opdateringer

Rettelse
(01.08.2017)

IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 27-08-2017
Time: 12:00
Læses:
Dato: 28-08-2017
Time: 12:00

IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 27-08-2017
Time: 12:00
Læses:
Dato: 28-08-2017
Time: 12:00

EU-udbud af leje og vask af måtter


Køge Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Køge Kommune
29189374
Torvet 1
Køge
4600
Danmark
Kontaktperson: Pia Blak
Telefon: +45 56672129
E-mail: pia.blak@koege.dk
NUTS-kode: DK021

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.koege.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193822

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=191171&B=KOEGE
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=191171&B=KOEGE
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

EU-udbud af leje og vask af måtter.

Sagsnr.: 2017-004595
II.1.2) Hoved-CPV-kode
39532000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet omfatter den komplette opgave, herunder leje af måtter, vask af måtter på Tilbudsgivers vaskeri, afhentning og tilbagelevering af måtter samt logistikken mellem vaskeriet og Køge Kommunes afhentningssteder.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
98310000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK021
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omfatter den komplette opgave, herunder leje af måtter, vask af måtter på Tilbudsgivers vaskeri, afhentning og tilbagelevering af måtter samt logistikken mellem vaskeriet og Køge Kommunes afhentningssteder.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Køge Kommune har vurderet, at den besparelse, kommunen kan få ved opdeling i delkontrakter, ikke udligner den besparelse kommunen sparer ved at holde det hele i en kontrakt såvel administrativt som økonomisk.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver i det seneste regnskabsår har:

— En bruttoomsætning på mindst 1 500 000 DKK om året

— En soliditetsgrad på mindst 7 %

— En likviditetsgrad på mindst 48 %

— Intet forbehold i revisionsbemærkningerne de sidste 2 regnskabsperioder

— En positiv egenkapital.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver i det seneste regnskabsår har:

— En bruttoomsætning på mindst 1 500 000 DKK om året

— En soliditetsgrad på mindst 7 %

— En likviditetsgrad på mindst 48 %

— Intet forbehold i revisionsbemærkningerne de sidste 2 regnskabsperioder

— En positiv egenkapital.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiverne skal fremlægge følgende dokumentation for teknisk og faglig formåen, jf. udbudsbekendtgørelsen:

— Som minimumskriterium kræves, at Tilbudsgiver kan dokumentere, at denne på tidspunktet for afgivelse af tilbud har udført tilsvarende vaske- og lejeordning af måtter for mindst 2 andre danske kommuner inden for de sidste 3 år

— Som minimumskriterium kræves, at Tilbudsgiver beskæftiger en handicappede borger (specielt udvalgt til opgaven) fra Industrielt Trænings Center (herefter benævnt ITC) 1 — 2 gange om ugen i rollen som medhjælper til chaufføren. Borgeren vil være forsikret gennem Køge Kommune. Køge Kommune har ikke tidligere sat krav til Tilbudsgivere om beskæftigelse af borgere, hvorfor der efter kontraktstart og gennem hele kontrakten vil være tæt dialog mellem Køge Kommune, ITC samt Tilbudsgiver om detaljerne vedr. beskæftigelsen. Beskæftigelsen er uden omkostninger for Tilbudsgiver. Tilbudsgiver skal tilkendegive, hvorvidt der kræves særlig beklædning, samt om Tilbudsgiver vil stille denne beklædning til rådighed. Antallet af timer er afhængig af, hvilken borger der bliver valgt til udførelsen af jobbet.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiverne skal fremlægge følgende dokumentation for teknisk og faglig formåen, jf. udbudsbekendtgørelsen:

— Som minimumskriterium kræves, at Tilbudsgiver kan dokumentere, at denne på tidspunktet for afgivelse af tilbud har udført tilsvarende vaske- og lejeordning af måtter for mindst to andre danske kommuner inden for de sidste 3 år

— Som minimumskriterium kræves, at Tilbudsgiver beskæftiger en handicappede borger (specielt udvalgt til opgaven) fra Industrielt Trænings Center (herefter benævnt ITC) 1 — 2 gange om ugen i rollen som medhjælper til chaufføren. Borgeren vil være forsikret gennem Køge Kommune. Køge Kommune har ikke tidligere sat krav til Tilbudsgivere om beskæftigelse af borgere, hvorfor der efter kontraktstart og gennem hele kontrakten vil være tæt dialog mellem Køge Kommune, ITC samt Tilbudsgiver om detaljerne vedr. beskæftigelsen. Beskæftigelsen er uden omkostninger for Tilbudsgiver. Tilbudsgiver skal tilkendegive, hvorvidt der kræves særlig beklædning, samt om Tilbudsgiver vil stille denne beklædning til rådighed. Antallet af timer er afhængig af, hvilken borger der bliver valgt til udførelsen af jobbet.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2017/S 059-109752
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 27/08/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 26/02/2018
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 27/08/2017
Tidspunkt: 12:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

2021.

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Køge Kommune har vurderet, at den besparelse, kommunen kan få ved opdeling i delkontrakter, ikke udligner den besparelse kommunen sparer ved at holde det hele i en kontrakt såvel administrativt som økonomisk.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 45
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:https://www.kfst.dk/

VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Henhold til lov nr. 492 af 12.5.2010, ændret ved lov nr. 511 af 27.5.2013 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. gælder følgende frister for indgivelse af klage: klager til Klagenævnet for Udbud skal være indgivet inden 45 dage efter offentliggørelse af bekendtgørelse om indgået kontrakt, jf. lovens § 7, stk. 2. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor offentliggørelse er sket.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk.1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skalklageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://www.klfu.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
12/07/2017

Send til en kollega

0.078