23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 150-311191
Offentliggjort
08.08.2017
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Banedanmark

Vindere

Kategori 3: SR1 Arbejdsleder inkl. KA Geografisk område 1: Sjælland og Øerne

(30.11.2017)
C Rail Safety ApS
Hellebæk

Kategori 2: SR1 Arbejdsleder koordinerende, Geografisk område 1: Sjælland og Øerne

(30.11.2017)
Aarsleff Rail A/S
Viby J

Kategori 2: SR1 Arbejdsleder koordinerende, Geografisk område 1: Sjælland og Øerne

(30.11.2017)
C Rail Safety ApS
Hellebæk

Kategori 2: SR1 Arbejdsleder koordinerende, Geografisk område 2: Fyn og Sydjylland

(30.11.2017)
C Rail Safety ApS
Hellebæk

Kategori 3: SR1 Arbejdsleder inkl. KA Geografisk område 1: Sjælland og Øerne

(30.11.2017)
Malus ApS
Fredericia

Kategori 1: SR1 Arbejdsleder, Geografisk område 2: Fyn og Sydjylland

(30.11.2017)
Malus ApS
Fredericia

Kategori 1: SR1 Arbejdsleder, Geografisk område 1: Sjælland og Øerne

(30.11.2017)
F.H. Service ApS
Holmegaard

Kategori 3: SR1 Arbejdsleder inkl. KA Geografisk område 2: Fyn og Sydjylland

(30.11.2017)
Malus ApS
Fredericia

Kategori 3: SR1 Arbejdsleder inkl. KA Geografisk område 2: Fyn og Sydjylland

(30.11.2017)
C Rail Safety C ApS
Hellebæk

Kategori 2: SR1 Arbejdsleder koordinerende, Geografisk område 3: Nord og Midtjylland

(30.11.2017)
Aarsleff Rail A/S
Viby J

Kategori 1: SR1 Arbejdsleder, Geografisk område 1: Sjælland og Øerne

(30.11.2017)
Malus ApS
Fredericia

Kategori 1: SR1 Arbejdsleder, Geografisk område 2: Fyn og Sydjylland

(30.11.2017)
Railsafe ApS
Slagelse

Kategori 2: SR1 Arbejdsleder koordinerende, Geografisk område 1: Sjælland og Øerne

(30.11.2017)
Railsafe ApS
Slagelse

Kategori 1: SR1 Arbejdsleder, Geografisk område 3: Nord og Midtjylland

(30.11.2017)
Aarsleff Rail A/S
Viby J

Kategori 1: SR1 Arbejdsleder, Geografisk område 2: Fyn og Sydjylland

(30.11.2017)
F.H. Service ApS
Holmegaard

Kategori 2: SR1 Arbejdsleder koordinerende, Geografisk område 2: Fyn og Sydjylland

(30.11.2017)
Malus ApS
Fredericia

Kategori 2: SR1 Arbejdsleder koordinerende, Geografisk område 1: Sjælland og Øerne

(30.11.2017)
Malus ApS
Fredericia

Kategori 1: SR1 Arbejdsleder, Geografisk område 1: Sjælland og Øerne

(30.11.2017)
C Rail Safety ApS
Hellebæk

Kategori 3: SR1 Arbejdsleder inkl. KA Geografisk område 2: Fyn og Sydjylland

(30.11.2017)
F.H. Service ApS
Holmegaard

Kategori 3: SR1 Arbejdsleder inkl. KA Geografisk område 1: Sjælland og Øerne

(30.11.2017)
F.H. Service ApS
Holmegaard

Kategori 2: SR1 Arbejdsleder koordinerende, Geografisk område 2: Fyn og Sydjylland

(30.11.2017)
Railsafe ApS
Slagelse

Kategori 1: SR1 Arbejdsleder, Geografisk område 1: Sjælland og Øerne

(30.11.2017)
Aarsleff Rail A/S
Viby J

Kategori 1: SR1 Arbejdsleder, Geografisk område 1: Sjælland og Øerne

(30.11.2017)
Railsafe ApS
Slagelse

Udbud af delkontrakter på leje af SR1 kompetencer


Banedanmark

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Banedanmark
18632276
Amerika Plads 15
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Aycin Akcin Lykke-Hansen
E-mail: aakn@bane.dk
NUTS-kode: DK0

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.bane.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://banedktenderplan.tricommerce.dk/#/list/current/details/BDK00076
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.6) Hovedaktivitet
Jernbanetransport

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af delkontrakter på leje af SR1 kompetencer.

Sagsnr.: 2017 - 11877
II.1.2) Hoved-CPV-kode
50200000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Banedanmark ønsker at indgå 8 delkontrakter på leje af henholdsvis SR1 kompetencer samt krydskompetencer, hvor SR1 kompetencen suppleres med kørestrømsafbrydelse og koordinerende arbejder.

Delkontrakterne skal supplere Banedanmarks interne ressourcer, når der opstår behov herfor i spidsbelastningsperioder samt ved manglende interne ressourcer.

Delkontrakterne er ikke eksklusive rammeaftaler med hver især op til maksimalt 5 leverandører og indeholder ikke et forpligtende minimumsforbrug.

Hver enkelt delkontrakt udgør en selvstændig delkontrakt og delkontrakterne er ikke indbyrdes afhængige. Når Banedanmark har modtaget tilbud vil Banedanmark foretage en selvstændig evaluering og tildeling pr. delkontrakt.

Delkontrakterne løber 28,5 måneder og kan hver især forlænges ved option med 4 x 1 år.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 8 500 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på maksimalt antal delkontrakter: 6
Maksimalt antal delkontrakter, der kan blive tildelt en tilbudsgiver: 6
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Kategori 1: SR1 Arbejdsleder, Geografisk område 1: Sjælland og Øerne

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50200000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
NUTS-kode: DK01
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delkontrakten vil omfatte leje af SR1 kompetencer. Delkontrakten skal supplere Banedanmarks interne ressourcer, når der opstår behov herfor i spidsbelastningsperioder samt ved manglende interne ressourcer.

Delkontrakten udgør en rammeaftale med op til maksimalt 5 leverandører.

Hovedparten af forbruget af SR1 Arbejdsleder efter denne delkontrakt forventes afholdt i løbet af 2018.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 28
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

4 optioner med forlængelse af 1 år pr. option.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

4 optioner med forlængelse af 1 år pr. option.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Uanset angivelsen i punkt II.2.7) skal det præciserende bemærkes at delkontrakten har en varighed på 28,5 måneder.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Kategori 1: SR1 Arbejdsleder, Geografisk område 1: Sjælland og Øerne

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50200000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
NUTS-kode: DK04
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delkontrakten vil omfatte leje af SR1 kompetencer. Delkontrakten skal supplere Banedanmarks interne ressourcer, når der opstår behov herfor i spidsbelastningsperioder samt ved manglende interne ressourcer.

Delkontrakten udgør en rammeaftale med op til maksimalt 5 leverandører.

Hovedparten af forbruget af SR1 Arbejdsleder efter denne delkontrakt forventes afholdt i løbet af 2018.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 28
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

4 optioner med forlængelse af 1 år pr. option.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

4 optioner med forlængelse af 1 år pr. option.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Uanset angivelsen i punkt II.2.7) skal det præciserende bemærkes at delkontrakten har en varighed på 28,5 måneder.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Kategori 1: SR1 Arbejdsleder, Geografisk område 3: Nordjylland

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50200000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
NUTS-kode: DK04
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delkontrakten vil omfatte leje af SR1 kompetencer. Delkontrakten skal supplere Banedanmarks interne ressourcer, når der opstår behov herfor i spidsbelastningsperioder samt ved manglende interne ressourcer.

Delkontrakten udgør en rammeaftale med op til maksimalt 5 leverandører.

Hovedparten af forbruget af SR1 Arbejdsleder efter denne delkontrakt forventes afholdt i løbet af 2018.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 28
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

4 optioner med forlængelse af 1 år pr. option.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

4 optioner med forlængelse af 1 år pr. option.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Uanset angivelsen i punkt II.2.7) skal det præciserende bemærkes at delkontrakten har en varighed på 28,5 måneder.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Kategori 2: SR1 Arbejdsleder koordinerende, Geografisk område 1: Sjælland og Øerne

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50200000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delkontrakten vil omfatte leje af SR1 kompetencer med koordinerende arbejder. Delkontrakten skal supplere Banedanmarks interne ressourcer, når der opstår behov herfor i spidsbelastningsperioder samt ved manglende interne ressourcer.

Delkontrakten udgør en rammeaftale med op til maksimalt 5 leverandører.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 28
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

4 optioner med forlængelse af 1 år pr. option.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

4 optioner med forlængelse af 1 år pr. option.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Uanset angivelsen i punkt II.2.7) skal det præciserende bemærkes at delkontrakten har en varighed på 28,5 måneder.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Kategori 2: SR1 Arbejdsleder koordinerende, Geografisk område 2: Fyn og Sydjylland

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50200000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
NUTS-kode: DK04
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delkontrakten vil omfatte leje af SR1 kompetencer med koordinerende arbejder. Delkontrakten skal supplere Banedanmarks interne ressourcer, når der opstår behov herfor i spidsbelastningsperioder samt ved manglende interne ressourcer.

Delkontrakten udgør en rammeaftale med op til maksimalt 5 leverandører.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 28
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

4 optioner med forlængelse af 1 år pr. option.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

4 optioner med forlængelse af 1 år pr. option.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Uanset angivelsen i punkt II.2.7) skal det præciserende bemærkes at delkontrakten har en varighed på 28,5 måneder.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Kategori 2: SR1 Arbejdsleder koordinerende, Geografisk område 3: Nordjylland

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50200000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
NUTS-kode: DK05
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delkontrakten vil omfatte leje af SR1 kompetencer med koordinerende arbejder. Delkontrakten skal supplere Banedanmarks interne ressourcer, når der opstår behov herfor i spidsbelastningsperioder samt ved manglende interne ressourcer.

Delkontrakten udgør en rammeaftale med op til maksimalt 5 leverandører.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 28
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

4 optioner med forlængelse af 1 år pr. option.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

4 optioner med forlængelse af 1 år pr. option.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Uanset angivelsen i punkt II.2.7) skal det præciserende bemærkes at delkontrakten har en varighed på 28,5 måneder.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Kategori 3: SR1 Arbejdsleder inkl. KA, Geografisk område 1: Sjælland og Øerne

Delkontraktnr.: 7
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50200000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delkontrakten vil omfatte leje af SR1 kompetencer inkl. KA. Delkontrakten skal supplere Banedanmarks interne ressourcer, når der opstår behov herfor i spidsbelastningsperioder samt ved manglende interne ressourcer.

Hovedparten af forbruget af SR1 Arbejdsleder inkl. KA efter denne delkontrakt forventes afholdt i løbet af 2018.

Delkontrakten udgør en rammeaftale med op til maksimalt 5 leverandører.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 28
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

4 optioner med forlængelse af 1 år pr. option.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

4 optioner med forlængelse af 1 år pr. option.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Uanset angivelsen i punkt II.2.7) skal det præciserende bemærkes at delkontrakten har en varighed på 28,5 måneder.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Kategori 3: SR1 Arbejdsleder inkl. KA, Geografisk område 2: Fyn og Sydjylland

Delkontraktnr.: 8
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50200000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
NUTS-kode: DK04
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen vil omfatte leje af SR1 kompetencer inkl. KA. Delaftalen skal supplere Banedanmarks interne ressourcer, når der opstår behov herfor i spidsbelastningsperioder samt ved manglende interne ressourcer.

Hovedparten af forbruget af SR1 Arbejdsleder inkl. KA efter denne delaftale forventes afholdt i løbet af 2018.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 28
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

4 optioner med forlængelse af 1 år pr. option.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

4 optioner med forlængelse af 1 år pr. option.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Uanset angivelsen i punkt II.2.7) skal det præciserende bemærkes at delkontrakten har en varighed på 28,5 måneder.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal være eller skal opfylde kravene til at kunne blive godkendt som Leverandør af jernbanesikkerhedsmæssige ydelser til Banedanmark. For nærmere information om dette henvises til Udbudsbetingelsernes punkt 3.4.

For at blive taget i betragtning til evalueringen af tilbud på delaftale 7 og/eller 8 skal tilbudsgiver, som minimum, råde over 1 medarbejder med de nødvendige kvalifikationer i forbindelse med KA (holdleder), som er angivet i bilag 2 kravspecifikation afsnit 7.3.1 til at kunne levere ydelser på aftalen.

III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af leverandører (f.eks. et konsortium) skal deltagerne hæfte solidarisk, direkte og ubegrænset for tilbuddet og opfyldelsen af den tildelte kontrakt samt udpege en fælles befuldmægtiget.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen: 5
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 11/09/2017
Tidspunkt: 14:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 10/11/2017
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 11/09/2017
Tidspunkt: 14:00
Sted:

Tilbudsgiver har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Tilbudsgiver har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

I relation til punkt IV.1.3) skal det præciseres at angivelsen om rammeaftale og det maksimale antal tiltænkte leverandører på rammeaftalen gælder for hver enkelt delkontrakt.

Hver enkelt delkontrakt udgør således en rammeaftale med op til maksimalt 5 leverandører.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Frister m.m. for indgivelse af klager fremgår af lov om Klagenævnet for Udbud, lovbekendtgørelse 2.6.2016 nr. 593. Det skal i den forbindelse nævnes, at senest samtidig med en klage indgives til Klagenævnet for Udbud skal klager skriftligt underrette ordregiveren om, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud.

En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet for Udbud inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.

Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud:

1. Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt;

2. inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontraktbaseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller

3. inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiver har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
04/08/2017

Send til en kollega

0.082