Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Københavns Kommune, Økonomiforvaltningen, Københavns Ejendomme og Indkøb
Vindere
Udbud af Måtteservice 2017
(11.04.2018)
Berendsen Textil Service A/S
Tobaksvej 22
2860 Søborg
Udbud af måtteservice 2017
Københavns Kommune, Økonomiforvaltningen, Københavns Ejendomme og Indkøb
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
64942212
Borups Allé 177
København NV
2400
Danmark
Kontaktperson: Sophie Sehat
E-mail: f68g@okf.kk.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/72436605.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.kejd.dk/
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/72436605.aspx
Del II: Genstand
Udbud af måtteservice 2017.
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på levering af måtteservice, som vedrører vask og leje af måtter, herunder levering og afhentning af måtter. Endvidere er det en del af ydelsen, at leverandøren tilbyder konsulentbistand til vejledning af kommunens brugere om korrekt valg af måtter, udskiftningsfrekvens m.v.
Danmark.
Københavns Kommunes forventer med denne rammeaftale, at begge aftaleparter loyalt, aktivt og positivt løbende indgår i et samarbejde med Københavns Kommunes enheder og andre samarbejdspartnere om at optimere kommunens samlede måtteservice. Ordregivers krav til kontraktvilkår fremgår af kontraktudkastet (bilag A), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i den tekniske specifikation (bilag 1).
Kontrakten kan forlænges 2 gange af 12 måneders varighed.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
— Erhvervsansvarsforsikring ved kopi af forsikringspolice eller erklæring fra det relevante forsikringsselskab
— Angivelse af virksomhedens soliditetsgrad ved revisorpåtegnet årsregnskab
— Angivelse af virksomhedens egenkapital ved erklæring fra tilbudsgivers pengeinstitut eller revisor.
— Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring skal have en dækningssum pr. forsikringsår på minimum 10 000 000 DKK.
— Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på mindst 5 % i det seneste disponible regnskabsår.
— Tilbudsgiver skal have en egenkapital på minimum 2 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår.
— Referencer på levering af måtteservice, der er udført indenfor de seneste 3 år, som har lighed med udbuddets genstand.
— Certifcering eller arbejdsmiljøforanstaltninger.
— Minimum 3 referencer på levering af måtteservice jf. nærværende udbudsbekendtgørelses punkt II.1.4), der er udført inden for de seneste 3 år. Referencerne skal minimum have en årlig værdi på 100 000 DKK.
— Certificering efter OHSAS 18001, eller tilsvarende miljøforanstaltninger.
Kontrakten vil stille krav om, at leverandøren og eventuelle underleverandører sikrer medarbejdere løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre særlige vilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de indenfor det pågældende faglige områdes mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Kontrakten udbydes i overensstemmelse med afsnit II i lov nr. 1564 af 15.12.2015 (Udbudsloven). Ansøger og ansøgers underleverandør(er), som ansøger baserer sin kapacitet på, må ikke være omfattet af en eller flere udelukkelsesgrunde nævnt i Udbudslovens § 135, § 136 samt § 137, stk. 1, nr. 1, nr. 2, nr. 3 og nr. 7 (se herom i udbudsbetingelserne). Hvis ansøgeren baserer sin egnethed på andre økonomiske aktørers formåen, skal ansøger fremlægge støtteerklæringer eller anden dokumentation, der godtgør, at ansøger faktisk råder over den nødvendige økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen.
Støtteerklæringen eller dokumentationen skal godtgøre, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for ansøger. Hvis ansøger er en sammenslutning af økonomiske aktører, såsom et konsortium, eller hvis ansøger baserer sin egnethed på andre økonomiske aktørers formåen, så skal der vedlægges et særskilt ESPD for hver økonomisk aktør.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lbk nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk