Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Horsens Kommune
Vindere
Vask/leje af beklædning til plejen m.v. i Hedensted, Horsens, Odder og Samsø Kommuner.
(08.12.2017)
De Forenede Dampvaskerier A/S
Dyregårdsvej 1
2740 Skovlunde
Levering af vask/leje af beklædning til plejen m.v. i Hedensted, Horsens, Odder og Samsø Kommuner
Horsens Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
29189889
Rådhustorvet 4
Horsens
8700
Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.fikm.dk/
29189587
Niels Espes Vej 8
Hedensted
8722
Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.fikm.dk/
32264328
Rådhusgade 3
Odder
8300
Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.fikm.dk/
23795515
Søtofte 10
Samsø
8305
Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.fikm.dk/
Rådhustorvet 4, lokale 2.234
Horsens
8700
Danmark
Kontaktperson: Anni Commerou og Dorte Vestergaard
E-mail: udbud@fikm.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.fikm.dk
Del II: Genstand
Levering af vask/leje af beklædning til plejen m.v. i Hedensted, Horsens, Odder og Samsø Kommuner.
Levering af vask/leje af beklædning til plejen m.v. i Hedensted, Horsens, Odder og Samsø Kommuner. Samsø Kommune har mulighed for at udnytte en frivillig option beskrevet i udbudsmaterialet. Årlig anslået værdi for de 4 kommuner 9 400 000 DKK ekskl. moms.
Udbuddet vedrører vask/leje af beklædning til plejen m.v. i Hedensted, Horsens, Odder og Samsø Kommuner. Samsø Kommune har mulighed for at udnytte den frivillige optionen beskrevet i udbudsmaterialet.
Plejen dækker forskellige personalegrupper f.eks. inde personale, ude personale og køkkenpersonale. Beklædningen dækker f.eks. overdele, underdele, udendørsjakker.
Samsø Kommune har en frivillig option på senest 6 måneder efter 1.11.2017 at kunne vælge at udnytte den frivillige option. Samsø Kommune kan vælge ikke at udnytte optionen. Hvis Samsø vælger at gøre brug af optionen træder aftalen i kraft med Samsø pr. 31.12.2020 og ophører pr. 31.10.2024.
Tilbudsgiver må ikke være omfattet af udelukkelsesgrundene angivet i udbudsbetingelserne afsnit 6.1.1 Udelukkelsesgrunde.
For krav til konsortier se udbudsbetingelserne afsnit 6.3. Konsortier.
Hvis tilbudsgiver ønsker at basere sig på andre enheders formåen se udbudsbetingelserne afsnit 6.4 Tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles ingen mindstekrav til økonomisk og finansiel kapacitet.
Tilbudsgiver skal i ESPD Del IV, alfa, erklære, at Tilbudsgiver opfylder alle egnethedskriterierne, og dermed alle stillede mindstekrav til teknisk og faglig formåen.
Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 2 sammenlignelig referencer inden for de seneste 3 år. Ved sammenlignelige leverancer forstås opgaver som i det udbudte. Referencerne skal være til offentlige virksomheder.
Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 2 sammenlignelig referencer inden for de seneste 3 år. Ved sammenlignelige leverancer forstås opgaver som i det udbudte. Referencerne skal være til offentlige virksomheder.
Del IV: Procedure
Fællesindkøb Midt, lokale 2.234, Horsens Rådhus, Rådhustorvet 4, 8700 Horsens.
Der er ikke adgang til åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
2023.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:http://www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lbk nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185,stk. 2, 2. pkt.
§ 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk