Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Tårnby Kastrup Boligselskabs afdeling Allégården
Vindere
Offentligt udbud af vaskeridrift for Tårnby Kastrups Boligselskabs afdeling Allégården
(29.08.2018)
Nortec A/S
Ellehammersvej 16
7100 Vejle
Offentligt udbud af vaskeridrift for Tårnby Kastrups Boligselskabs afdeling Allégården
Tårnby Kastrup Boligselskabs afdeling Allégården
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
24173917
Tårnbyvej 51
Kastrup
2770
Danmark
Kontaktperson: Emilie Agerbak Halvorsen
Telefon: +45 30225910
E-mail: eah@delacour.com
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.allegården.net/
Del II: Genstand
Offentligt udbud af vaskeridrift for Tårnby Kastrups Boligselskabs afdeling Allégården.
Ordregiver ønsker at udbyde al vaskeridrift af afdelingens 6 vaskerier til en professionel aktør. Herved forstås, at Ordregiver ønsker at overlade al installation, montering, drift, rengøring og service af de pågældende vaskeriers maskiner, anlæg og faciliteter til den vindende Tilbudsgiver.
Den vindende Tilbudsgiver skal desuden levere afregningssoftware til brug for fakturering samt betalings- og reservationssoftware til brug for valg af vaskeprogrammer med mere.
Ordregiver ønsker at udbyde al vaskeridrift af afdelingens 6 vaskerier til en professionel aktør. Herved forstås, at Ordregiver ønsker at overlade al installation, montering, drift, rengøring og service af de pågældende vaskeriers maskiner, anlæg og faciliteter til den vindende Tilbudsgiver.
Den vindende Tilbudsgiver skal desuden levere afregningssoftware til brug for fakturering samt et betalings- og reservationssoftware til brug for valg af vaskeprogrammer med mere.
Tilbudsgiver skal levere følgende maskiner mv. til hver af Ordregivers 6 individuelle vaskerier:
— 7 stk. vaskemaskiner med en tromlevolumen på min. 65 liter.
— 1 stk. vaskemaskine med en tromlevolumen på min. 100 liter.
— 4 stk. tørretumblere med en tromlevolumen på min. 190 liter.
— 1 stk. sæbedoseringsanlæg
— 1. stk. blødgøringsanlæg
— 8 stk. vaskevogne/vaskekurve på hjul.
Herudover skal der leveres 3 stk. strygeruller med strygemål på mellem 150-200 cm. De tre strygeruller bliver placeret sådan, at der står 1 strygerulle i hvert andet af de 6 vaskerier.
Ordregiver ønsker desuden at bestykke hvert vaskeri med 1. stk. kaffemaskine, som kan brygge kaffe, te og kakao.
Ordregiver stiller vederlagsfrit de lokaler, der også i dag indeholder vaskeri, til rådighed og afholder selv alle udgifter til vand, opvarmning af lokalerne samt til lyskilder. Ordregiver stille desuden internet til rådighed i alle vaskerierne og afholde udgifterne hertil. Den vindende Tilbudsgiver afholder udgifter til samtlige leverede maskiners elforbrug samt eventuelle udgifter til justeringer af de eksisterende vaskefaciliteter, herunder nødvendige bygningsmæssige tilpasninger, kabelføring med videre.
Den samlede årlige aktivitet i Ordregivers vaskerier kan for det sidste kalenderår opgøres til cirka 76 200 vaske, 50 000 tørringer inkl. tilkøb og 1 104 strygninger.
Tilbudsgiver skal som en tvungen option afgive priser på køb af Ordregivers nuværende vaskemaskiner og tørretumblere. De tilbudte priser skal oplyses i udbudsmaterialets Bilag 4, Tilbudsliste, Ark 2.
Optionen vedrører følgende maskiner:
o 39 stk. Nortec P7, EasyControl vaskemaskiner, el 6kw med afløbsventil
(32 stk. er fra 2010, de resterende 7 er fra 2009).
o 6 stk. Nortec FS10, EasyControl vaskemaskiner, el 9kw med afløbsventil
(5 stk. er fra 2010, 1 er fra 2009).
o 23 stk. Nortec T9 tørretumblere med ECT-styring, reverserende, bygas
(19 stk. er fra 2019, de resterende 4 er fra 2009).
De tilbudte priser er bindende for Tilbudsgiver og vægtningen af optionsprisen udgør 15 % af den samlede vægtning for underkriteriet pris.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nærværende udbud afholdes digitalt via internetportalen Dropbinder. Dette betyder, at alle spørgsmål til udbudsmaterialet skal stilles via Dropbinder.
Ligeledes skal tilbud afleveres via Dropbinder.
Spørgsmål vedrørende anvendelse af Dropbinder kan rettes til Dropbinder ApS:
Telefon: tlf. 70 70 20 78
E-mail: info@dropbinder.com
Nærværende udbud har i Dropbinder udbudsnummeret: DB#000093.
Oprettelse af login til Dropbinder:
1. Gå til internetadressen http://www.dropbinder.com
2. Klik på Login og vælg »Ny bruger« og følg vejledning.
Har du allerede et login til Dropbinder:
1. Gå til internetadressen http://www.dropbinder.com og vælg »Login« og følg vejledningen.
2. Login ved at taste mail og kodeord.
Har du glemt din adgangskode:
1. Gå til internetadressen http://www.dropbinder.com
2. Klik på »Login« og indtast herefter mail og kodeord.
3. Hvis mailadresse og kodeord ikke passer sammen, kan der nu vælges »Mistet adgangskode?«. Følg herefter vejledning.
Stil spørgsmål til udbuddet via Dropbinder:
Tilbudsgivers spørgsmål til Ordregiver indsendes ved følgende fremgangsmåde:
1. I »Søgebaren« øverst i skærmbilleder indtastes »DB000093«. Alternativt kan Tilbudsgiver bruge følgende deeplink: https://goo.gl/EsM95G
2. Udbuddet »Vaskeridrift for Tårnby Kastrup Boligselskabs afd. Allégården« fremkommer.
3. Klik på »tappen« »Beskeder« og følge instruktionerne.
Tilbudsgiver bedes indlede sine eventuelle spørgsmål med følgende tekst: »Spørgsmål vedrørende udbud af vaskeridrift«.
Afgivelse af tilbud i Dropbinder:
1. I »Søgebaren« øverst i skærmbilleder indtastes »DB000093«. Alternativt kan Tilbudsgiver bruge følgende deeplink: https://goo.gl/EsM95G
2. Udbuddet »Vaskeridrift for Tårnby Kastrup Boligselskabs afd. Allégården« fremkommer.
3. Klik på »Tilmeld som tilbudsgiver«.
4. Indlæs nu tilbuddet og klik på »Indsend bud«. OBS: Dette skal gøres inden tilbudsfristens udløb.
Support:
Såfremt Tilbudsgiver måtte have tekniske spørgsmål til afviklingen af udbuddet via Dropbinder, kan Dropbinder support vederlagsfrit kontaktes ved følgende procedure:
1. Klik på »Hjælp?« knappen som sidder nederst i højre side af skærmbilledet.
2. Søg evt. i hjælpedatabasen for at se, om der her ligger oplysninger, som kan hjælpe dig med et svar.
3. Hvis der ikke fremkommer den ønskede hjælpetekst, kan der nu klikkes på »Kontakt os« knappen, hvor der kan indtaste navn og e-mail, samt hvad der ønskes hjælp til.
4. Indsend/afslut ved at klikke på »Send«.
Tilbudsgiver skal være opmærksom på, at det er Tilbudsgivers eget ansvar i god tid og indenfor afleveringsfristen at sikre sig adgang til udbudsportalen samt orientere sig om kravene for konditionsmæssig aflevering af tilbuddet.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk