23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 199-409339
Offentliggjort
17.10.2017
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Rigspolitiet

Offentligt udbud af motorcykeldragter, motorcykelhandsker og overtræksveste


Rigspolitiet

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Rigspolitiet
17143611
Polititorvet 14
København V
1780
Danmark
E-mail: ahe020@politi.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.politi.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/324819

I.2) Fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Offentlig orden og sikkerhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Offentligt udbud af motorcykeldragter, motorcykelhandsker og overtræksveste.

Sagsnr.: j.nr. 2017-3321-11
II.1.2) Hoved-CPV-kode
18230000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører motorcykeldragter, motorcykelhandsker og overtræksveste og består af 2 delaftaler: 1) MC dragter og handsker og 2) Overtræksveste.

Delaftale 1 omfatter to typer todelte motorcykelkøredragter; en til sommerbrug samt en til vinterbrug, samt sommer- og vinterhandsker til motorcykelbrug. Det forventes at køredragter og handsker er standardvarer, som ikke skal udvikles specielt til dansk politi.

Delaftale 2 omfatter overtræksveste til at trække ud over en sort civil motorcykeldragt, som skal udvikles specielt til dansk politi.

Det er et krav på delaftale 2, at leverandøren og alle, der bistår leverandøren i forhold til rammeaftalens opfyldelse, herunder personale og underleverandører, skal kunne sikkerhedsgodkendes til et niveau som krævet af Politiets sikkerhedsmyndighed. Denne sikkerhedsgodkendelse skal kunne opretholdes i rammeaftalens løbetid.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Offentligt udbud af delaftale 1: Motorcykeldragter og -handsker

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
18200000
18424000
18424500
35113430
35113440
35811200
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Dansk politi har behov for overtræksveste til at trække ud over en sort civil motorcykeldragt. Disse veste skal udvikles specielt til dansk politi.

Forbruget i rammeaftalens løbetid forventes at udgøre 1 000 overtræksveste. Det understreges, at der udelukkende er tale om et estimat, og at Rigspolitiet ikke er forpligtet til at aftage en bestemt volumen.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 70
Pris - Vægtning: 30
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Ordregivers skøn er at rammeaftalens værdi vil være i intervallet 2 000 000 DKK-8 000 000 DKK i aftaleperioden.

Udbuddet annulleres, da der er stillet spørgsmål til mindstekrav, både i delaftale 1 og 2, som gør at ordregiver er nødt til at foretage væsentlige ændringer i udbudsmaterialet. Ordregiver forventer at offentliggøre udbuddet på ny med de nødvendige ændringer i oktober 2017.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Offentligt udbud af delaftale 2: Overtræksveste

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
18200000
18424000
18424500
35113430
35113440
35811200
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Dansk politi har behov for 2 typer todelte motorcykelkøredragter; en til sommerbrug samt en til vinterbrug. Derudover har dansk politi behov for sommer- og vinterhandsker til motorcykelbrug. Det forventes, at køredragterne og handskerne, er standardvarer, som ikke specielt skal udvikles til dansk politi. Der skal leveres tre forskellige typer motorcykelhandsker.

Forbruget i rammeaftalens løbetid forventes at udgøre 200 stk. af hver type jakke og bukser og i alt 900 par handsker. Det understreges, at der udelukkende er tale om et estimat, og at Rigspolitiet ikke er forpligtet til at aftage en bestemt volumen.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 70
Pris - Vægtning: 30
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Ordregivers skøn er at rammeaftalens værdi vil være i intervallet 500 000 DKK-1 500 000 DKK i aftaleperioden.

Udbuddet annulleres, da der er stillet spørgsmål til mindstekrav, både i delaftale 1 og 2, som gør at ordregiver er nødt til at foretage væsentlige ændringer i udbudsmaterialet. Ordregiver forventer at offentliggøre udbuddet på ny med de nødvendige ændringer i oktober 2017.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2017/S 182-372095
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Offentligt udbud af delaftale 1: Motorcykeldragter og -handsker

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

Offentligt udbud af delaftale 2: Overtræksveste

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Ordregiver har pligt til at udelukke virksomheder, som er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde som nævnt i udbudsloven §§ 135-136. Ordregiver vil undlade at udelukke tilbudsgiver, såfremt denne inden en af ordregiver fastsat passende frist efter tilbudsfristens udløb kan forelægge tilstrækkelig dokumentation for tilbudsgiverens pålidelighed i form af enten dokumentation for den nødvendige sikkerhedsstillelse, jf. udbudslovens § 135, stk. 4, nr. 2 eller for indgåelsen af en afviklingsordning forud for tilbudsfristen, jf. udbudslovens § 135, stk. 4, nr. 3

Ordregiver har gjort brug af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Såfremt tilbudsgiver er omfattet af en situationerne angivet i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 på tidspunktet for afleveringen af tilbuddet, eller i løbet af udbudsprocessen, vil ordregiver udelukke virksomheden fra at deltage i udbudsprocessen.

Før ordregivers tildeling af rammeaftalen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen, fremlægge dokumentation i henhold til § 152 for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. §159, stk. 2.

Forud for udbuddet er der gennemført en teknisk dialog. Relevant materiale herfra findes på http://www.comdia.com/rigspolitiet/ide-udbud/mc-dragt

Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.

Udbuddet annulleres, da der er stillet spørgsmål til mindstekrav, både i delaftale 1 og 2, som gør at ordregiver er nødt til at foretage væsentlige ændringer i udbudsmaterialet. Ordregiver forventer at offentliggøre udbuddet på ny med de nødvendige ændringer i oktober 2017.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
13/10/2017

Send til en kollega

0.047