Fakta om udbudet
Udbyder
Rigspolitiet
Offentligt udbud af motorcykeldragter, motorcykelhandsker og overtræksveste
Rigspolitiet
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
17143611
Polititorvet 14
København V
1780
Danmark
E-mail: ahe020@politi.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.politi.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/324819
Del II: Genstand
Offentligt udbud af motorcykeldragter, motorcykelhandsker og overtræksveste.
Udbuddet vedrører motorcykeldragter, motorcykelhandsker og overtræksveste og består af 2 delaftaler: 1) MC dragter og handsker og 2) Overtræksveste.
Delaftale 1 omfatter to typer todelte motorcykelkøredragter; en til sommerbrug samt en til vinterbrug, samt sommer- og vinterhandsker til motorcykelbrug. Det forventes at køredragter og handsker er standardvarer, som ikke skal udvikles specielt til dansk politi.
Delaftale 2 omfatter overtræksveste til at trække ud over en sort civil motorcykeldragt, som skal udvikles specielt til dansk politi.
Det er et krav på delaftale 2, at leverandøren og alle, der bistår leverandøren i forhold til rammeaftalens opfyldelse, herunder personale og underleverandører, skal kunne sikkerhedsgodkendes til et niveau som krævet af Politiets sikkerhedsmyndighed. Denne sikkerhedsgodkendelse skal kunne opretholdes i rammeaftalens løbetid.
Offentligt udbud af delaftale 1: Motorcykeldragter og -handsker
Dansk politi har behov for overtræksveste til at trække ud over en sort civil motorcykeldragt. Disse veste skal udvikles specielt til dansk politi.
Forbruget i rammeaftalens løbetid forventes at udgøre 1 000 overtræksveste. Det understreges, at der udelukkende er tale om et estimat, og at Rigspolitiet ikke er forpligtet til at aftage en bestemt volumen.
Ordregivers skøn er at rammeaftalens værdi vil være i intervallet 2 000 000 DKK-8 000 000 DKK i aftaleperioden.
Udbuddet annulleres, da der er stillet spørgsmål til mindstekrav, både i delaftale 1 og 2, som gør at ordregiver er nødt til at foretage væsentlige ændringer i udbudsmaterialet. Ordregiver forventer at offentliggøre udbuddet på ny med de nødvendige ændringer i oktober 2017.
Offentligt udbud af delaftale 2: Overtræksveste
Dansk politi har behov for 2 typer todelte motorcykelkøredragter; en til sommerbrug samt en til vinterbrug. Derudover har dansk politi behov for sommer- og vinterhandsker til motorcykelbrug. Det forventes, at køredragterne og handskerne, er standardvarer, som ikke specielt skal udvikles til dansk politi. Der skal leveres tre forskellige typer motorcykelhandsker.
Forbruget i rammeaftalens løbetid forventes at udgøre 200 stk. af hver type jakke og bukser og i alt 900 par handsker. Det understreges, at der udelukkende er tale om et estimat, og at Rigspolitiet ikke er forpligtet til at aftage en bestemt volumen.
Ordregivers skøn er at rammeaftalens værdi vil være i intervallet 500 000 DKK-1 500 000 DKK i aftaleperioden.
Udbuddet annulleres, da der er stillet spørgsmål til mindstekrav, både i delaftale 1 og 2, som gør at ordregiver er nødt til at foretage væsentlige ændringer i udbudsmaterialet. Ordregiver forventer at offentliggøre udbuddet på ny med de nødvendige ændringer i oktober 2017.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Offentligt udbud af delaftale 1: Motorcykeldragter og -handsker
Del V: Kontrakttildeling
Offentligt udbud af delaftale 2: Overtræksveste
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver har pligt til at udelukke virksomheder, som er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde som nævnt i udbudsloven §§ 135-136. Ordregiver vil undlade at udelukke tilbudsgiver, såfremt denne inden en af ordregiver fastsat passende frist efter tilbudsfristens udløb kan forelægge tilstrækkelig dokumentation for tilbudsgiverens pålidelighed i form af enten dokumentation for den nødvendige sikkerhedsstillelse, jf. udbudslovens § 135, stk. 4, nr. 2 eller for indgåelsen af en afviklingsordning forud for tilbudsfristen, jf. udbudslovens § 135, stk. 4, nr. 3
Ordregiver har gjort brug af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Såfremt tilbudsgiver er omfattet af en situationerne angivet i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 på tidspunktet for afleveringen af tilbuddet, eller i løbet af udbudsprocessen, vil ordregiver udelukke virksomheden fra at deltage i udbudsprocessen.
Før ordregivers tildeling af rammeaftalen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen, fremlægge dokumentation i henhold til § 152 for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. §159, stk. 2.
Forud for udbuddet er der gennemført en teknisk dialog. Relevant materiale herfra findes på http://www.comdia.com/rigspolitiet/ide-udbud/mc-dragt
Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Udbuddet annulleres, da der er stillet spørgsmål til mindstekrav, både i delaftale 1 og 2, som gør at ordregiver er nødt til at foretage væsentlige ændringer i udbudsmaterialet. Ordregiver forventer at offentliggøre udbuddet på ny med de nødvendige ændringer i oktober 2017.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk