Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=197146&B=KA
Udbyder
Rigspolitiet
Opdateringer
II.2.14)
I stedet for:
Læses:
Yderligere oplysninger
Afsnit nummer: II.2.14)
Delkontraktnr.: 1
Rigspolitiet ser sig desværre nødsaget til at aflyse udbuddet for så vidt angår delaftale 1: MC-dragt og -handsker, da ordregiver har fundet fejl i kravspecifikationen, der har medført at de indleverede vareprøver ikke lever op til ordregivers behov. På denne baggrund er ordregiver nødsaget til at foretage væsentlige ændringer i udbudsmaterialet, hvorfor udbuddet for delaftale 1: MC-dragt og -handsker må annulleres endnu engang. Ordregiver forventer at offentliggøre udbuddet vedrørende delaftale 1: MC-dragt og -handsker igen hurtigst muligt med de nødvendige ændringer.
Udbuddet for delaftale 2: Overstræksvest fortsætter.
Dette er et genudbud som følge af annullationen den 13.10.2017 af det tidligere udbud, jf. Udbudsbekendtgørelse EUT nr. 2017/S 182-372095.
Ordregiver har pligt til at udelukke virksomheder, som er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde som nævnt i udbudsloven § § 135-136. Ordregiver vil undlade at udelukke tilbudsgiver, såfremt denne inden en af ordregiver fastsat passende frist efter tilbudsfristens udløb kan forelægge tilstrækkelig dokumentation for tilbudsgiverens pålidelighed i form af enten dokumentation for den nødvendige sikkerhedsstillelse, jf. udbudslovens § 135, stk. 4, nr. 2 eller for indgåelsen af en afviklingsordning forud for tilbudsfristen, jf. udbudslovens § 135, stk. 4, nr. 3.
Ordregiver har gjort brug af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Såfremt tilbudsgiver er omfattet af en situationerne angivet i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 på tidspunktet for afleveringen af tilbuddet, eller i løbet af udbudsprocessen, vil ordregiver udelukke virksomheden fra at deltage i udbudsprocessen.
Før ordregivers tildeling af Rammeaftalen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele Rammeaftalen, fremlægge dokumentation i henhold til § 152 for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. § 159, stk. 2.
Forud for udbuddet er der gennemført en teknisk dialog, jf. Udbudsbekendtgørelse EUT nr. 2016/S 043-070165. Relevant materiale herfra findes på http://www.comdia.com/rigspolitiet/ide-udbud/mc-dragt
Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Rigspolitiet ser sig desværre nødsaget til at aflyse udbuddet for delaftale 1, da de stillede mindstekrav ikke imødekommer Dansk Politis behov. På denne baggrund er Rigspolitiet nødt til at foretage væsentlige ændringer i udbudsmaterialet. Rigspolitiet har derfor offentliggjort udbuddet på ny ved udbudsbekendtgørelse 2018/S 017-034446 med de nødvendige ændringer.
Rigspolitiet har ligeledes set sig nødsaget til at aflyse udbuddet for delaftale 2, da de stillede mindstekrav ikke imødekommer Dansk Politis behov. På denne baggrund er Rigspolitiet nødt til at foretage væsentlige ændringer i udbudsmaterialet. Rigspolitiet forventer at offentliggøre udbuddet på ny snarest muligt med de nødvendige ændringer.
Offentligt udbud af motorcykeldragter, motorcykelhandsker og overtræksveste til dansk politi
Rigspolitiet
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
17143611
Polititorvet 14
København V
1780
Danmark
E-mail: dksupport@eu-supply.com
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.politi.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/324819
Del II: Genstand
Offentligt udbud af motorcykeldragter, motorcykelhandsker og overtræksveste til dansk politi.
Udbuddet vedrører motorcykeldragter, motorcykelhandsker og overtræksveste og består af 2 delaftaler: 1) MC-dragter og handsker og 2) Overtræksveste.
Delaftale 1 omfatter to typer todelte motorcykelkøredragter; en til sommerbrug samt en til vinterbrug, samt sommer- og vinterhandsker til motorcykelbrug. Det forventes, at køredragter og handsker er standardvarer, som ikke skal udvikles specielt til dansk politi.
Delaftale 2 omfatter overtræksveste til at trække ud over en sort civil motorcykeldragt. Overtræksvestene skal udvikles specielt til dansk politi.
Det er et krav på delaftale 2, at leverandøren og alle, der bistår leverandøren i forhold til rammeaftalens opfyldelse, herunder personale og underleverandører, skal kunne sikkerhedsgodkendes til et niveau, som krævet af Politiets sikkerhedsmyndighed. Denne sikkerhedsgodkendelse skal kunne opretholdes i rammeaftalens løbetid.
Offentligt udbud af delaftale 1: Motorcykeldragter og -handsker
Dansk politi har behov for to typer todelte motorcykelkøredragter; en til sommerbrug samt en til vinterbrug. Derudover har dansk politi behov for sommer- og vinterhandsker til motorcykelbrug. Det forventes, at køredragterne og handskerne er standardvarer, som ikke specielt skal udvikles til dansk politi. Der skal leveres tre forskellige typer motorcykelhandsker.
Forbruget i rammeaftalens løbetid forventes at udgøre 200 stk. af hver type jakke og bukser og i alt 900 par handsker. Det understreges, at der udelukkende er tale om et estimat, og at Rigspolitiet ikke er forpligtet til at aftage en bestemt volumen.
Ordregivers skøn er, at rammeaftalens værdi vil være i intervallet 2 000 000 DKK — 5 000 000 DKK i aftaleperioden.
Leverandøren har mulighed for at opsige rammeaftalen, såfremt der vedtages en standard, som har til formål at træde i stedet for en gældende EN-standard eller tilsvarende standard, som der stilles krav i rammeaftalen. Betingelser herfor findes i rammeaftalens afsnit 15.2.
Offentligt udbud af delaftale 2: Overtræksveste
Dansk politi har behov for overtræksveste til at trække ud over en sort civil motorcykeldragt. Disse veste skal udvikles specielt til dansk politi.
Forbruget i rammeaftalens løbetid forventes at udgøre 1 000 overtræksveste. Det understreges, at der udelukkende er tale om et estimat, og at Rigspolitiet ikke er forpligtet til at aftage en bestemt volumen.
Ordregivers skøn er, at rammeaftalens værdi vil være i intervallet 500 000 DKK — 1 500 000 DKK i aftaleperioden.
Leverandøren har mulighed for at opsige rammeaftalen, såfremt der vedtages en standard, som har til formål at træde i stedet for en gældende EN-standard eller tilsvarende standard, som der stilles krav i rammeaftalen. Betingelser herfor findes i rammeaftalens afsnit 15.2.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
I feltet »Finansielle nøgletal« i ESPD angives egenkapital for det seneste disponible regnskabsår. Tallene angives i danske kroner. Ved beregning af egenkapitalen lægges værdierne for de totale omsætningsaktiver og anlægsaktiver sammen. Derefter trækkes værdierne for de kortfristede og langfristede gældsforpligtelser (passiver) fra.
ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver opfylder mindstekrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet.
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte.
Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet: Årsregnskaber eller uddrag heraf for det senest disponible regnskabsår, hvis offentliggørelse af årsregnskaber er lovpligtig i det land, hvor tilbudsgiver er etableret. Hvis oplysningerne ikke fremgår af lovpligtige årsregnskaber, kan ansøgeren fremlægge en revisorerklæring, ledelseserklæring eller tro og love-erklæring. Ved en sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium) skal dokumentationen afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
Som mindstekrav kræves en egenkapital på mindst 100 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår.
Der er i Rammeaftalen stillet krav iht. ILO-konventionen 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30.6.2014.
Det bemærkes, at tilbudsgiver og de enheder, som tilbudsgiver baserer sin økonomiske og finansielle formåen på, hæfter solidarisk for rammeaftalens gennemførelse.
Det bemærkes, at Rammeaftalen for delaftale 2 indeholder krav om, at Leverandøren, og alle der bistår Leverandøren i forhold til Rammeaftalens opfyldelse, herunder personale og underleverandører, skal kunne sikkerhedsgodkendes til et niveau som krævet af Politiets sikkerhedsmyndighed og at denne sikkerhedsgodkendelse skal kunne opretholdes i Rammeaftalens løbetid.
Derudover indeholder rammeaftalen for delaftale 2 krav til opbevaring af kundens ærmeemblemer, som skal opbevares og transporteres adskilt fra andre kunders produkter, samt opbevares forsvarligt i egnede lokaler, som alene kan betjenes af relevante medarbejdere.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Dette er et genudbud som følge af annullationen den 13.10.2017 af det tidligere udbud, jf. Udbudsbekendtgørelse EUT nr. 2017/S 182-372095.
Ordregiver har pligt til at udelukke virksomheder, som er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde som nævnt i udbudsloven §§ 135-136. Ordregiver vil undlade at udelukke tilbudsgiver, såfremt denne inden en af ordregiver fastsat passende frist efter tilbudsfristens udløb kan forelægge tilstrækkelig dokumentation for tilbudsgiverens pålidelighed i form af enten dokumentation for den nødvendige sikkerhedsstillelse, jf. udbudslovens § 135, stk. 4, nr. 2 eller for indgåelsen af en afviklingsordning forud for tilbudsfristen, jf. udbudslovens § 135, stk. 4, nr. 3
Ordregiver har gjort brug af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Såfremt tilbudsgiver er omfattet af en situationerne angivet i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 på tidspunktet for afleveringen af tilbuddet, eller i løbet af udbudsprocessen, vil ordregiver udelukke virksomheden fra at deltage i udbudsprocessen.
Før ordregivers tildeling af Rammeaftalen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele Rammeaftalen, fremlægge dokumentation i henhold til § 152 for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. §159, stk. 2.
Forud for udbuddet er der gennemført en teknisk dialog, jf. Udbudsbekendtgørelse EUT nr. 2016/S 043-070165. Relevant materiale herfra findes på http://www.comdia.com/rigspolitiet/ide-udbud/mc-dragt
Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk