23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 015-031427
Offentliggjort
23.01.2018
Udbudstype
Annullering

Udbyder

A/S Øresund

UPS-anlæg


A/S Øresund

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
A/S Øresund
15807830
Vester Søgade 10
København V
1601
Danmark
Kontaktperson: Charlotte Yun Linde
Telefon: +45 33416245
E-mail: udbud@sbf.dk
NUTS-kode: DK0

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.sundogbaelt.dk

I.2) Fælles udbud
I.6) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Infrastrukturejer

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

UPS-anlæg

II.1.2) Hoved-CPV-kode
31154000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Rammeaftalen omfatter en leverance, herunder detail design af UPS- og ensretteranlæg til Øresundsforbindelsens danske landanlæg, FAT, levering til materialegård og deltagelse i SAT / idriftsættelse. Se uddybende beskrivelse nedenfor i afsnit II.2.4).

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
Hovedudførelsessted:

UPS-anlæg til Øresundsbanen. UPS-anlæg skal leveres i Sund & Bælts materielgård: Gemmas Alle 204, 2770 Tårnby. Leverandøren skal deltage i SAT efter installation.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omhandler en rammeaftale på levering af UPS og Ensretteranlæg til Sund og bælt, Øresundsforbindelsen danske landanlæg.

Anlæggene opstilles i forskellige miljøer der samlet er kendetegnet ved meget støv, herunder bremsestøv fra tog, hvilket betyder, at der er jernstøv i luften. Ligeledes er flere af anlæggene opstillet i områder, hvor der må forventes havluft, høj koncentration af salt i luften.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Drift og Vedligehold / Vægtning: 20
Kvalitetskriterium - Navn: Fremtidssikring, herunder reservedele og tilgængelighed / Vægtning: 15
Kvalitetskriterium - Navn: Leveringstid / Vægtning: 15
Pris - Vægtning: 50
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Frivillige optioner på:

— Profibus DP interface til UPS anlæg og,

— Modbus interface til UPS anlæg.

Tilbudsgiver kan vælge at afgive tilbud på optionerne, men dette er ikke et krav. Optionerne indgår ikke i evalueringen af underkriterierne.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

A/S Øresund har besluttet ikke at opdele kontrakten, da dette nødvendigvis vil forhøje prisen.Yderligere

oplysninger omkring udbuddet fremgår af udbudsmaterialet, der er tilgængeligt på hjemmesiden http://.

Sundogbaelt.dk/udbud/.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2017/S 107-215863
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en vejledende periodisk bekendtgørelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

UPS-anlæg

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Der blev ikke modtaget nogen bud eller anmodninger om deltagelse eller de blev alle afvist

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Den 7. juli 2017 blev der prækvalificeret 3 til at afgive tilbud af forskellige årsager modtog A/S Øresund alene ét tilbud.

I forbindelse med gennemførelse af forhandlinger, blev det klart for A/S Øresund, at kravspecifikationen ikke har været hensigtsmæssig, idet nogle af de fastsatte mindstekrav ikke kan opfyldes.

Ændringen af mindstekravene, angivelse af nye væsentlige faktuelle forhold samt de øvrige undersøgelser, vurderer A/S Øresund er væsentlige. Det er A/S Øresunds opfattelse, at hvis materialet havde været ændret fra start, så ville andre tilbudsgivere have afgivet tilbud. Idet ændringerne er så væsentlige, følger det af udbudsloven, at A/S Øresund er forpligtet til at aflyse udbuddet.

A/S Øresund vil nu evaluere sine muligheder, og det er forventningen, at A/S Øresund vil justere på uhensigtsmæssige mindstekrav i kravspecifikationen, opdatere materialet med angivelse af flere faktuelle forhold omkring de nuværende UPS-anlæg, overveje muligheden for at invitere tilbudsgivere på besigtigelse af anlæggene samt ændring af andre faktuelle og tekniske forhold.

Ovennævnte ændringer vil ske med henblik på at opnå en bedre konkurrencesituation. Det er forventningen, at der inden for de nærmeste måneder indrykkes en ny udbudsbekendtgørelse.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Der er ikke noget organ med ansvar for mæglingsprocedurene i Danmark
x
Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Frister m.m. for indgivelse af klager fremgår af lov om Klagenævnet for Udbud, lovbekendtgørelse 2.6.2016.Nr.593. Det skal i den forbindelse nævnes, at senest samtidig med en klage indgives til Klagenævnet for Udbud skal klager skriftligt underrette ordregiveren om, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud. Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.

Klage over udbud eller beslutninger skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715001

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
19/01/2018

Send til en kollega

0.047