Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.soefartsstyrelsen.dk/OmOs/Udbud/Sider/Udbud.aspx
Udbyder
Søfartsstyrelsen
Vindere
Rammeaftale om batteripakker til energiforsyning af flydende afmærkning
(07.06.2018)
Celltehc Abatel AB
Kista
Rammeaftale om batteripakker til energiforsyning af flydende afmærkning
Søfartsstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
29831610
Valby
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 72196000
E-mail: udbud@dma.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.soefartsstyrelsen.dk
Del II: Genstand
Rammeaftale om batteripakker til energiforsyning af flydende afmærkning
Søfartsstyrelsen ønsker at indgå en rammeaftale om indkøb batteripakker der skal energiforsyne lanterner på Søfartsstyrelsens lystønder/flydende afmærkning, der er udlagt i danske farvande.
Søfartsstyrelsen ønsker at indgå en rammeaftale om indkøb batteripakker der skal energiforsyne lanterner på Søfartsstyrelsens lystønder/flydende afmærkning som typisk er udlagt mellem 42 og 84 måneder ad gangen i danske farvande. Batteripakkerne ønskes baseret på alkaliske primærbatterier og skal være tilpasset Søfartsstyrelsens standard for fysisk opbygning, batterispænding og batterikapaciteter, som nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
Lanternerne er kun i drift om natten, hvor de blinker en forud programmeret lyskarakter. Lanternerne er forsynede med en switch mode strømforsyning, hvilket medfører at belastningsformen er af type KONSTANT EFFEKT, med overlejrede strømimpulser i kHz området. Batteri belastes, afhængig af lanternetype, med en konstant effekt på mellem 0,5 og 4W, når lanternen lyser og med en meget lille effekt, når lanterner er slukket (tomgangsforbrug). En typisk lyskarakter er 0,5 sekund lys og 4,5 sekund mørke.
Der vil blive udvalgt 5 ansøgere, der inviteres til at afgive tilbud på denne rammeaftale. Er der flere end 5 ansøgere, der lever op til kravene til egnethed, vil de fem ansøgere udvælges på baggrund af, hvilke ansøgere, der har dokumenteret de mest relevante referencer.
Følgende tillægges særlig positiv betydning i udvælgelsen:
— At referencerne dokumenterer erfaring med alkaliske primærbatterier,
— At referencerne dokumenterer erfaring med batterier eller andre energikilder til maritimt brug.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal for at ansøge om deltagelse på rammeaftalen, vedlægge det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) med angivelse af følgende oplysninger:
— Oplysninger om ansøgers likviditetsgrad, opgjort som: (omsætningsaktiver x 100) / kortfristet gæld. Oplysningen om likviditetsgrad skal angives i ESPD'et del IV, B: Økonomisk og finansiel formåen, under "øvrige økonomiske og finansielle krav".
Likviditetsgrad på minimum 100 % i det seneste disponible årsregnskab.
Ansøger skal for at ansøge om deltagelse på rammeaftalen, vedlægge det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) med angivelse af følgende oplysninger:
— Referencer på opgaver udført i de seneste 3 år på det udbudte område. Referencerne skal beskrives i ESPD'et del IV, C: Teknisk og faglig formåen.
Kontrakten er en del af det samlede udbudsmateriale, som er tilgængelig på Søfartsstyrelsens hjemmeside,http://www.soefartsstyrelsen.dk/OmOs/Udbud.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Primo 2022.
Ansøger skal udfylde og aflevere det fælleseuropæiske udbudsdokument (ESPD) som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning til det fælleseuropæiske udbudsdokument: http://www.kfst.dk/~/media/KFST/Publikationer/Dansk/2016/20160916 %20ESPD%20saadan%20virker%20det.pdf.
En virksomhed der deltager i udbuddet alene, og således ikke deltager sammen med andre eller baserer sig på andre enheders kapacitet for at opfylde kravene til egnethed og udvælgelse, skal kun udfylde 1 ESPD.
Hvis en virksomhed deltager i udbuddet sammen med andre, f.eks. hvis en virksomhed indgår et konsortium eller lignende, skal hver af de deltagende virksomheder udfylde et ESPD. ESPD'et skal indeholde de oplysninger, der kræves i ESPD'ets del II-V.
En virksomhed, der deltager alene, men baserer sig på andre enheders kapacitet for at leve op til de stillede krav til egnethed og udvælgelse, skal sikre sig, at ordregiver modtager ansøgers ESPD sammen med et separat ESPD med de relevante oplysninger for hver enhed, som ansøger baserer sig på. Dette er eksempelvis relevant, hvis en virksomhed ønsker at basere sig på en underleverandørs referencer for at kunne leve op til de stillede krav om egnethed. De relevante oplysninger for de enheder man baserer sig på er ESPD'ets del II, A+B og del III, samt de relevante dele af del IV,B og C og del V.
Hvis en virksomhed anvender underleverandører, men ikke baserer sig på deres kapacitet for at leve op til de stillede krav, skal der ikke afleveres et ESPD for underleverandøren/-erne.
Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152. Nærmere herom fremgår af udbudsmaterialet. Ordregiverforbeholder sig endvidere mulighed for på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren at anmode en tilbudsgiver om at fremlægge dokumentation, hvis dette er nødvendigt for at sikre, at proceduren gennemføres korrekt. I denne situation vil ordregiver fastsætte en passende tidsfrist for fremlæggelse af dokumentation.
Ordregiveren skal udelukke en ansøger fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.