Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://permalink.mercell.com/83671514.aspx
Udbyder
Odense Kommune
Opdateringer
Meddelelse om annullation:
Odense Kommune skal herved meddele, at vi har været nødt til at annullere udbuddet. Årsagen hertil er, at vi har konstateret, at der i tilbudslisten er fastlagt en ulovlig fremgangsmåde for tilbudsafgivelse.
Af tilbudslisten fremgår således følgende:
"Oplysningerne i de valgfrie (grønne) celler (dog ikke bemærkningsfeltet) vil skulle udfyldes af den vindende tilbudsgiver inden aftaleindgåelse." og
"Tilbudsgivers oplysninger i de frivillige (grønne) felter vil Ikke indgå i Ordregivers evaluering, og Ordregiver vil således heller ikke validere om evt. tilbudte produkter opfylder Ordregivers krav, idet dette dog skal være tilfældet ved aftalestart, men ikke nødvendigvis behøver at være tilfældet ved tilbudsafgivelse. Oplysningerne i de frivillige (grønne) felter, kan således ændres inden aftalestart."
I henhold til den her beskrevne fremgangsmåde har Bravida først fremsendt en tilbudsliste uden produktnavne, herefter en tilbudsliste med visse ukonditionsmæssige produkter og til sidst en tilbudsliste med konditionsmæssige produkter. Det er imidlertid vores vurdering, at den beskrevne fremgangsmåde udgør en form for forhandling om de tilbudte produkter, som ikke lovligt kan ske i et offentligt udbud, og at udbudsmaterialet derfor ikke har kunnet danne baggrund for en lovlig tildeling.
På baggrund heraf vurderer Odense Kommune, at det desværre er nødvendigt at annullere genudbuddet af AIA, ADK og ITV-anlæg og dermed også vores tildelingsbeslutning.
Genudbud af AIA, ADK og ITV-anlæg til Odense Kommune
Odense Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
35209115
Flakhaven 2
Odense C
5000
Danmark
Kontaktperson: Sanda Huskovic
E-mail: sahus@odense.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/83671514.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.odense.dk/
Åsumvej 35
Odense
5240
Danmark
Kontaktperson: Torben Skovgaard
Telefon: +45 21388386
E-mail: tosko@beredskabfyn.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://beredskabfyn.dk/
Kystvejen 100
Munkebo
Danmark
Kontaktperson: Søren Rask
Telefon: +45 61634423
E-mail: sr@lpo.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.lpo.dk/
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/83671514.aspx
Del II: Genstand
Genudbud af AIA, ADK og ITV-anlæg til Odense Kommune
Udbuddet vedrører køb af:
— - Automatisk Indbrudsalarmanlæg (AIA),
— - Adgangskontrolanlæg (ADK). Internt TV (ITV), som er synonymt med TV-overvågning – TVO, som blandt andet benyttes af brancheforeningen Forsikring og Pension (herefter F&P).
Odense.
Udbuddet vedrører køb af:
— - Automatisk Indbrudsalarmanlæg (AIA),
— - Adgangskontrolanlæg (ADK). Internt TV (ITV), som er synonymt med TV-overvågning – TVO, som blandt andet benyttes af brancheforeningen Forsikring og Pension (herefter F&P).
Aftale omfatter anskaffelse af nye anlæg (Anlæg) og relaterede dele/komponenter (Komponenter) til service, reparation og vedligeholdelse (samlet kaldet Produkter), samt mulighed for at anskaffe relaterede serviceeftersyn, reparationer, vedligeholdelse samt rådgivning til Ordregivers personale (samlet kaldet Serviceydelser) til Ordregiver.
Snitfladerne til Ordregivers øvrige aftaler fremgår af kravspecifikationen.
For så vidt angår Odense Kommune omfatter rammeaftalen alle enheder, institutioner, forvaltninger mv., som er en del af Odense Kommune. Yderligere information om kommunens organisering kan ses på kommunens hjemmeside www.odense.dk
For nærmere beskrivelse af de udbudte varer, herunder de mindstekrav varerne skal opfylde, henvises til tilbudslisten og kravspecifikationen, samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål.
Den forventede omsætning for rammeaftalen er udregnet på baggrund af tidligere aktivitet og forventede aktivitetsændringer med de forudsætninger, der kendes på udbudstidspunktet. Den forventede omsætning er således ikke bindende for Ordregiver.
Tilsvarende gælder for mængder angivet i tilbudslisten.
Den udbudte rammeaftale har en løbetid på 4 år. Vilkår for opsigelse fremgår af rammeaftalen.
I forbindelse med udførelse af denne opgave stiller Odense Kommune krav til opfyldelse af arbejdsklausul. Odense Kommune gennemfører udbuddet på vegne af Beredskab Fyn og Odense Havn. Der vil således blive underskrevet 3 selvstændige kontrakter for hver af de 3 Ordregivere.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Referenceliste med mindst 3 tidligere leverancer med en minimumsværdi på 1 000 000 DKK p.a. inden for de sidste 3 år (regnet i forhold til referencens slutdato, hvorfor det er denne dato, der bør oplyses, som dato for referencen. Hvis referencen endnu ikke er afsluttet, bedes en forventet slutdato oplyses), hvor Tilbudsgiver har leveret dele og/eller service af AIA, ADK og/eller ITV-anlæg.
Der henvises til det vedlagte udkast til Rammeaftale.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
April 2022.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk